Ik moet kiezen

Oké, nu ga ik erg belachelijk en gemeen overkomen want ik heb mijzelf in zoveel problemen gewerkt, namelijk twee jongens, hier komt ie:

Het ging zo; ik ontmoette Piet een paar maanden geleden. Na veel afspreken (waarvan we t eerst beide oppervlakkig wouden houden, we waren beide dus niet uit op een relatie ect.) werd het na een tijd toch anders, en kregen wij beide gevoelens voor elkaar.
Dat ging allemaal goed, alleen zagen we elkaar vrij weinig en had hij thuis gezeur en geld problemen. Ik was er gewoon voor hem, steunde hem en hadden het desondanks gewoon leuk samen.
Tot ik zelf problemen thuis kreeg en een schulden van 1120 euro, wat best veel is voor een niet werkende 16 jarige.
Maar goed, op dat moment heb ik dus een erg egoïstische beslissing genomen en zei ik dat ik het niet meer kon vanwege mijn eigen ‘shit’.
Ik liet hem dus kei hard vallen.

Toen hebben we een tijd geen contact meer gehad en ontmoette ik Henk.
Hij sprak mij aan onder het uitgaan en gingen we naar een wasserette (alle cafés waren al dicht, het was koud en dat was zo’n 24u ding) daar hadden we een hele tijd gekletst en het klikte echt.
We kende elkaar ook al van gezicht en ik vond het best leuk dat hij mij een keer aansprak. Uiteindelijk hadden we gezoend.
Na die keer zijn we bijna nog elke dag samen geweest en doen we leuke dingen. Zoals dat hij en zijn vrienden gaan koken voor mij en mijn vriendinnen ect. Ik vind het ook vooral leuk dat ik met hem kan zijn én mijn vrienden, we hebben nu zeg maar gewoon een vriendengroep.

Allemaal heel leuk en lief, maar ondertussen zat ik nog steeds in mijn hoofd met Piet en voelde ik mij enorm schuldig… en terecht.
Daarom ben ik met Piet gaan praten om mijn excuses aan te bieden, en nu verwacht hij dat het ook allemaal weer goed komt- wat ik eigenlijk ook heel graag wil. Piet weet wel dat ik ondertussen met een andere jongen ben geweest, maar ik heb hem niet verteld dat ik daar door twijfel over ons- ik houd dus gewoon dingen achter voor hem…

Henk weet hier allemaal niets van, en we hebben ook steeds vaker ruzies en irritaties. Maar toch vind ik hem óók leuk, want wij hebben ook hele leuke tijden samen…

Ik heb mezelf dus echt in een moeilijke situatie gebracht, alleen omdat ik niet de ballen heb om eerlijk te zijn- wat ook deels komt door schaamte.
Nu vraag ik jullie om advies, want ik kan natuurlijk niet met twee jongens gaan en ik weet op het moment gewoon even niet meer hoe ik mijzelf hier op een eerlijke manier uit kan krijgen zonder iemand te kwetsen.

Opbouwende kritiek kan ik erg waarderen. Dingen als: ‘‘eigen schuld’’ heb ik op het moment weinig aan. Daar ben ik mijzelf allang van bewust.

Hmm moeilijk… maar je moet voor jezelf uitmaken met wie je écht verder wilt. Je hebt drie keuzes:

1. ofwel ga je verder met Piet
  2. ofwel ga je verder met Henk
  3. ofwel laat je beiden gaan

Misschien is Henk maar een bevlieging omdat je Piet zo hard miste…

Ik zou ze beiden laten gaan, hoe moeilijk het ook is.
Maarja als het echt niet anders kan, kijken welke je leuker vind. En tegen de ander zeggen dat je hem toch niet zo leuk vind.

ik zie je helemaal niet praten (typen :wink:) over of je het gevoel hebt dat je van een van hen houdt, of dat je een van hen écht heel leuk vindt.
het lijkt, alsof je geen van beiden leuk genoeg vindt om er mee verder te gaan, aangezien je het vooral hebt over dat je met de een leuke tijden hebt gehad, en met de ander het nu leuk hebt enzo.
ik zelf heb altijd, als ik iemand ECHT leuk vindt dan twijfel ik daar niet over, jij bent natuurlijk een heel ander persoon , maar toch denk ik dat als je al zo twjfelt, je beter met geen van hen verder kan

maar als je toch het gevoel hebt dat je allebei laten vallen geen oplossing is, (als bij jou dat twijfelen niks zegt, al zegt het bij mij wel veel ) zou ik voor Piet gaan, henk klinkt me een beetje tijdelijk in de oren

nja, eerlijk, zonder iemand te kwetsen gaat je waarschijnlijk niet lukken…
het ligt er natuurlijk aan hoe ze het opvatten.
maar mijn advies:
wees eerlijk tegen allebei de jongens.
en zorg voor een goed moment, dat je heel je verhaal kan doen, zonder te worden onderbroken enz.
kortom, vertel alles.

@GummyBearr Ik denk dat het inderdaad het beste is als ik eerlijk ben tegen beide jongens. Als ik nu bij Henk ben, heb ik ook het gevoel alsof ik alsmaar tegen hem lieg. Dat ik het gevoel een beetje fake omdat ik het zou willen maar het er gewoon niet is ofzo? En dat zegt waarschijnlijk al genoeg…

@ElKebaba En wat betreft gevoelens, in de tijd dat ik nog met Piet was, was er wel sprake van gevoelens en had ik ook wel echt vlinders in mijn buik.

Ik denk dat ik twijfel omdat Henk gewoon een makkelijke keuze zou zijn. Hij gaat leuk om met mijn vriendinnen en ik met zijn vrienden ect.
Misschien ben ik gewoon bang om serieus te zijn met Piet? Ik vind het echt lastig en voel me zo enorm schuldig :frowning_face:

Je moet gewoon eerlijk zijn
Ik koos eerst iemand die ik helemaal niet zo leuk vind, toen was het dus uit met het meisje waarmee ik nu heb, ja heel lang verhaal enzo maar eerlijkzijn is het beste, of gewoon kiezen bij wie je het beste voelt, heb dit ook meegemaakt en ben nu te blij dat ik mn oude vertrouwde vrouwtje weer heb, ookal is het soms moeilijk om haar te laten gaan

nou officieel heb je niks met ze, dus vertel het ze allebei en kijk wie er blijft :stuck_out_tongue:

als je op deze manier doorgaat hou je sowieso niemand over, omdat je niet eerlijk tegen jezelf bent ga je onbeuwst vaak ook anders of raar doen tegen piet / henk. dat merken ze, daarom krijg je ook de irritaties denk ik.

Goed dat je inziet dat je zelf fout bezig bent :slightly_smiling_face:. Als je zo snel al irritaties met Henk hebt is dat natuurlijk niet goed. Verder moet je toch echt zelf nadenken en kijken wie er beter voor je is

Voor Piet gaan. Je zegt zelf dat je bij Henk het gevoel hebt dat je moet faken.
Maar je moet er dan wel zeker van zijn dat je voor Piet gaat, want hem uiteindelijk weer keihard laten vallen kan je niet maken hè. ;]

Ik zou ze allebei niet kiezen… dat je al geen keuze kan maken zegt genoeg toch?

^^Daar ben ik het ook mee eens

trioo hahhaha
grapje.

ik ben het ook eens met xblanche