Ik moet even van me af schrijven.

X

Wow, lang verhaal. Maar als het helpt maakt het niet uit :’)

Om even kort te gaan: aan je middelbare schooltijd kun je niks meer veranderen. Balen dat het zo saai was, maar daar kun je niks meer aan doen. Je hebt daardoor gelukkig wél beseft dat je dat niet langer wilt in je studententijd. Doe dan wat je wel wilt (klinkt heel makkelijk en dat is het niet, ik weet het). Spring in het diepe, durf fouten te maken (wauw, ik klink echt als een therapeut, sorry xD)…

Oke uit je verhaal haal ik dit:

• Je wilt een socialer leven
  • Je wilt hoger niveau qua school.

Aan dat laatste ben je al wat aan het doen (je zegt dat je naar hbo wilt, na het mbo of ga je stoppen met mbo?). Dus, je wilt een socialer leven. Kijk niet naar achter, dat is zoals het is en kun je niet meer veranderen. Dus hoe kun je je leven nu veranderen zodat 'ie socialer word? Kun je je aansluiten bij een studentenvereniging/studievereniging? Probeer ook open te staan voor contacten. Heus niet iedereen hoeft je leuk te vinden, maar hoe meer nieuwe mensen je aanspreekt/contact mee maakt, hoe groter de kans dat je nieuwe vrienden maakt. Dus, nieuwe mensen ontmoeten. Bijv vereniging, werk, geen idee wat er in jouw buurt allemaal is, kan ook vrijwilligerswerk zijn ofzo.