Ik moet even mijn verhaal kwijt. :(

hoi,
ik moet nu even mijn verhaal kwijt… aangezien ik dit aan niemand kan vertellen behalve mijn bff alleen die is nu ff niet bereikbaar :S
dus ik dacht ik plaats hier een bericht …
nouja al mijn opa’s en oma’s zijn dood op één na, mijn moeders vader… en mijn oma (zijn vrouw) ging dood aan kanker toen mijn moeder 14 was, en op mijn moeders 15e kreeg hij een nieuwe vrouw… en die hield wel van hem maar niet van mijn moeder, dus zodra mijn moeder 18 was en het huis uit kon deed dat wijf er echt alles aan om het contact tussen mijn moeder en mijn opa te verbreken…
naja en toen werd ik geboren… toen kwam mijn opa wel kijken… maar daarna heb ik hem nog maar 1 of misschien 2 keer gezien en de laatste was toen ik 5 was… ik ben nu 12…
en op 26 april geven mijn ouders en ik een groot feest want dan zijn ze 25 jaar getrouwd en allebei 50 jaar… en ik dacht een paar weken geleden… laat ik mijn opa’s mail adres opzoeken en hem mailen… om contact op te nemen en misschien wil hij dan ook nog wel komen op ons feest…
naja en ik kreeg antwoord, wat ik dus echt niet verwacht had, en dat was een mailtje dat er best wel uitzag alsof hij ook contact wou, en we hebben dus nog niet eens 2 mailtjes uitgewisselt en ik had hem gevraagd of hij dat een leuk idee zou vinden…
en nu kreeg ik ineens terug… van ‘nee ik wil je moeder en jou en je vader nooit meer zien, ik wil mijn laatste levensjaren met mijn vrouw leven en hierbij wil ik het contact verbreken dus waag het niet om terug te mailen’
nou hier schrok ik dus heel erg van …
ik zat zelfs te huilen…
ik bedoel… begrijpt hij dat niet dat dit best wel schokkend voor mij is ?! mijn laatste opa en dan zegt hij dit !!! allemaal door die stomme stief oma !!!
en ik durf dit dus al helemaal niet aan mijn ouders te vertellen :S
dankjewel voor het lezen van mijn lange verhaal
ik ben je waarschijnlijk alleen maar tot last maar ik moet het gewoon ff kwijt :S
kuskus Minou … <3

Ik begrijp je wel. Ik heb dan nog wel al mijn opa’s en oma’s maar mijn moeder verbied het mij om contact op te nemen met mijn opa en oma van mijn moeders kant (m’n moeder is het huis uitgezet toen ze 18 was en, naja dan nog een lang verhaal). Terwijl ik dit echt niet leuk vind en mijn opa heeft me al toegevoegd op hyves (ja, ha-ha) maar ik durfde niet te accepteren. Heb m’n tante ook op hyves gevonden, maar mocht van me moeder geen berichtje sturen of ze contact wilde hebben (me moeder heeft nooit ruzie gehad met haar zusje, maar het was meer zo dat toen ik geboren was ze opeens nooit meer langs kwam (ze kwam sowieso al stiekem langs, ze mocht niet bij me moeder komen van haar ouders) dus mama dacht rot nu ook maar op) Dus ik kan me enigszin in jou situatie verplaatsen. Nouja ik zou zijn adres opzoeken en met je ouders aan de deur gaan (desnoods alleen, met een vriend/vriendin) en hem gewoon confronteren met dat hij je enige opa is en dat je super graag contact met hem wilt. En ook tegen zijn vrouw zou ik dat zeggen. Heel veel sterkte!

dankje voor je reactie,
maar mijn moeder en zijn vrouw haten elkaar echt heel erg… dus dat gaaat sowieso niet lukken
en hij zei ook dat hij ons ook niet bij hem over de vloer wou
en zijn vrouw zou echt zo de deur voor je neus dicht kunnen slaan net zoals ze de hoorn op de haak zou leggen als je belt :S

Wat rot allemaal zeg, heb je het je moeder al verteld? Misschien kan zij je wel helpen, ik weet niet hoe ze is. Misschien was het zijn vrouw wel die het stuurde(aangezien hij opeens zo anders deed)… Ik zou er met je ouders over praten en anders bij hem langs gaan, alleen of met een vriendin.

wat ben ik blij dat mijn opa mijn beste vriend is(mijn oma mag ik ook wel hoor;p), ook al kan ik het met één(de andere;p) oma minder vinden, aangezien haar vervelende trekken erger zijn geworden naarmate ze ouder werd. mijn andere opa is overleden. beschouw dit maar als up.

Mail hem terug en zeg wat een *** hij is. Dat zou ik doen. En heel volwassen overkomen.

Is er geen manier waarop ze het kunnen bij leggen?
Want, wat heb je hieraan?

En jij hoeft toch niet het dupe te worden van iets tussen je opa en je moeder?
Dat is flauw en oneerlijk.

^stuur m dat.

Misschien is er teveel gebeurt toen jij er nog niet was, waar jij niks vanaf weet?

SterkteX

ik denk dat als ik terug ga mailen wat een *** hij is ,
dat er dan helemaal niks meer van komt …
maar volwassen overkomen is idd wel een goed idee misschien,

en ja inderdaad, ik word er de dupe van … het zou idd best wel kunnen zijn dat het zijn vrouw is die dat stuurt :expressionless:
ik haat haar echt… het is tenslotte haar schuld dat ik hem nooit zie …

Huh wat raar. Die mailtjes daarvoor waren toch gewoon normaal?
Maar heb je hem al terug gemaild (gewoon doen, pff)? Want dan kun je zeggen dat je het heel erg vind dat je enigste opa geen contact meer wilt. Je bent zn fucking klein kind. Jullie zijn familie!
Maar anders het er met je moeder over hebben? Denk dat je er met haar wel goed over kan hebben omdat die hem ook kent enzo.
Sterkte!

heb je er trouwens al aan gedacht dat die stiefoma misschien terug heeft gemaild? Want vergeleken met zijn eerste mailtjes komt die laatste toch een beetje schizofreen over.
En ohja, zeg ook dat hij of zij het niet moet wagen terug te mailen (of op een andere manier zo dreigen als hij deed) omdat je compleet geen respect voor hem hebt.

Ik begrijp dat dit schokkend is voor je btw…

woeh wil je nog contact dan… Ik zou zeker laten.

Het lijkt wel alsof je stief oma dat mailtje heeft gestuurd, want eerst reageerde je opa toch wel normaal?
dan zou hij heus niet opeens gaan zeggen ‘‘waag het niet om nog terug te mailen’’
sorry als ik fout zit, maar zo zie ik het…

ik heb trouwens soort van het zelfde probleem alleen dan met mn vader. dus ik snap hoe je je voelt…
sterkte dr mee!

/

.

Ik denk toch dat die stiefoma het mailtje gestuurd heeft…

Je kan terug sturen dat je het heel erg jammer vindt, dat je hoopt dat het ooit weer goed komt en dat je graag wilt weten wie je opa is enz. Misschien dat je hem een beetje een schuldgevoel kan aanpraten.

Maar eigenlijk weet ik niet zeker of je opa dat mailtje heeft gestuurd. Zou het niet heel goed kunnen dat het je stief-oma is geweest?
Sterkte ermee! :slightly_smiling_face:

Zeg je dat je van Essent bent ofzo en als die vrouw aan de lijn komt zeg je: is uw man thuis? Of de heer (opa).

Of je mailt met een ander emailadres, iets wat aan hem gericht kan zijn, bijv. iets met prostaatkankerfonds of iets dergelijks.
(ja oude mannen kunnen daar last van krijgen)

Ga langs ze kunnen toch moeilijk de deur voor je neus dichtgooien.
Oh dom, als ze te ver wonen gaat het een beetje moeilijk (niet bij nagedacht).
Maar ik denk dat dat mailtje niet van je opa kwam…