Ik moet dit jaar halen

Hoi,
Ik heb nu een weekje school en merk nou al gewoon dat het niet goed gaat… Ik zit in 3 havo en moet dus aan het eind van dit jaar een profiel/pakket kiezen. Dit jaar is dus echt heel belangrijk en ik moet echt mn best gaan doen, maar het gaat nou al gewoon niet goed. Ik stel mijn huiswerk de hele tijd uit en ga dan op mn laptop niksen. ALs ik moet leren leer ik een uurtje en ga ik daarna op mn telefoon en laptop. Ik voel me schuldig tegenover mijn ouders want die denken dat dat ik de hele middag leer en denken dan dat ik een goed cijfer ga halen. Ik moet dit jaar echt halen, omdat ik anders naar een andere school moet. Als ik nu al moeite heb met 3Havo, hoe gaat dat dan in 4havo, dat is volgens veel mensen heel erg moeilijk. Ik wil proberen echt zo weinig mogelijk onvoldoendes te halen en met allemaal 8en over te gaan (ik heb de vakken: Nederlands, Engels, Duits, Frans, Aardijkskunde, Scheikunde, Natuurkunde, Wiskunde, Geschiedenis en Economie)
Ik wil echt dat mijn ouders aan t eind van het jaar trots op me kunnen zijn, omdat ze dat niet echt konden zijn in de 1e en 2e.

Weet iemand misschien hoe ik het beste kan leren voor die vakken, meer motivatie en concentratie kan krijgen zodat ik echt met goede cijfers naar 4 Havo kan?

EDIT: ik ben vooral heel erg slecht in bètavakken, misschien heeft iemand daar tips voor… :cold_sweat:

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt <3

Ik zou het ten eerste met je ouders bespreken. Ik denk dat ze je eerlijkheid zullen waarderen en ik denk ook zeker dat ze je kunnen helpen! Je kunt bijvoorbeeld met ze afspreken dat zij een bepaalde tijd per dag je telefoon en laptop voor je bewaren, heb je geen afleiding en kun je goed aan de slag.
Je kunt ook met jezelf een beloning afspreken; bijvoorbeeld een uurtje per dag aan school en dan mag je dan een poosje wat leuks doen.

Wat ook vaak helpt is duidelijk voor jezelf op papier zetten wat je wanneer moet doen, maak een (week/dag)overzicht waarin je kunt afspreken. Ook een motivatie voor jezelf om te zien hoeveel je al afgestreept hebt!

Inderdaad bespreken met je ouders. Misschien kan je er voor zorgen dat je dan onder toezicht van hun (of eventueel huiswerkbegeleiding) kan werken. Dit werkt voor veel mensen goed omdat ze in de gaten worden gehouden en dus niet echt iets anders kunnen doen. Succes in ieder geval!

Dankjewel! Dat met die tijden vind ik erg slim! Ik moet er echt over beginnen met mn ouders ja… Hopelijk snappen ze me

We hebben in de 3e geen huiswerkbegeleiding meer op school en ze werken allebei van half negen tot 6 uur en om daarna met mn huiswerk te beginnen is ook niet heel handig… Maar alsnog bedankt voor je reactie! Ik ga wel gewoon vragen of ze heel misschien wat tijd kunnen vrij maken voor me, maar ik kan niet te veel vragen natuurlijk :wink:

Wij hebben een studie ruimte, daar zou ze in kunnen zitten

Heel erg bedankt! Ik moet voor morgen 25 woordjes leren en toch ga ik meteen weer naar girlscene… 25 WOORDJES!! ik bedoel dat is niks… Als dit al niet lukt, hoe moet dat dan in de 4e & 5e?

Misschien beneden studeren en huiswerk maken? Als je klaar bent kan je boven op de laptop.

ik leeer woordjes op wrts, heb dus een laptop nodig

Je kan ook op andere manieren leren…
En anders gewoon alle sites weg klikken en een tijd met jezelf afspreken om er weer op te mogen.

Ik gooide heel vaak internet eraf op mn laptop en ging dan leren op computer of in Word bezig enzo, maar dat gaat niet werken aangezien wrts internet is…

Maar hey school is nog maar een paar weken bezig. je hebt nog zoveel tijd om jezelf te herpakken

Ten eerste, praat met je ouders. Er zijn ook genoeg bedrijven die hb geven en dan zou je misschien daar 1x in de week heen gaan al is dat wel een duur geintje. Ook misschien, en dit heeft mij wel geholpen, om je sws te richten op de vakken die je wilt gaan kiezen of je van plan bent te gaan kiezen. Tuurlijk moet je aan de andere vakken ook aandacht geven, maar het is misschien handig om net dat stukje meer aan de dus voor jou belangrijkere vakken geven. Ook beloon je zelf. Uit school mag ik altijd n half uurtje/3 kwartier (ligt eraan hoe laat ik uit ben) iets voor mijzelf doen, gewoon rustig wat eten/drinken en dan bijvoorbeeld op me mobiel. Dan maak ik tot het eten mijn huiswerk en dan daarna weer een halfuurtje rust en dan de laatste restjes doen. En maak in het weekeind veel huiswerk, klinkt misschien minder leuk maar zo heb je op doordeweekse dagen nog meer tijd over.

Installeer de concentrate add-on voor Google Chrome, kan je websites blokkeren voor een bepaalde tijd :’)

Inderdaad je hebt programma’s waarmee je websites kan blokkeren

Ik dacht altijd maar zo van, morgen is de toets, dan wil ik daar echt niet zitten en dat ik niks ken, dus ga ik maar leren… :stuck_out_tongue: Woordjes leren is toch best leuk? haha.

Probeer anders een schema te maken, en die op de koelkast te hangen of iets dergelijks. Wanneer je gaat leren, al je elektronica (tv, laptop, telefoon) boven op je kamer laten staan en in de woonkamer gaan leren.

Daarnaast is het niet heel realistisch wanneer je de vorige jaren amper over bent gegaan, dit jaar wilt halen met overal een 8 voor.

Ik deed in de eerste en tweede havo/vwo, nu dus havo, dus dat is iets makkelijker.
En de vorige jaren ben ik amper overgegaan omdat ik nooit mijn huiswerk deed en niet goed oplette, wat ik nu wel gewoon echt van plan ben om te doen

Zou iemand linkjes willen sturen & kunnen uitleggen hoe je het moet instellen?

Installatie spreekt voor zich.

Doet hij het niet bij google chrome?
Bij mij gaat het meteen naar internet explorer…

Discipline kweken. Jij moet het doen, dus moet jij beginnen met je laptop aan de kant zetten en huiswerk te maken, ik weet niet wat jou het meeste motiveert, misschien dat je daarna mag girlscenen, serie kijken oid. Gewoon streng zijn voor jezelf.