ik moet dit even kwijt

ik word gek hier, ik heb bijna geen kleding, ik heb 6broeken, en 1daarvan pas ik nog maar. we hebben geen geld voor nieuwe kleding. verder heb ik ook geen shirtjes meer die passen, alles is te klein of te koud om nu te dragen. ik word er gek van. ik werk wel maar dat geld moet ik inleveren omdat mijn moeder niet kan werken, dus in de bijstand zit en we daar niks van overhouden. ik word er gek van. ik moet elke dag dezelfde kleren aan, het is gewoon f*cked up. eten is er nog maar net genoeg, maar daar houd het ook mee op. ik moest dit even kwijt. iemand hetzelfde? iemand tips, advies?

• we kopen alleen het hoognodige maar dat helpt niet eens.

wow 26x bekeken en geen reactie…

en als je samen doet met kleding met je moeder/zus(je)/tante?
mss kun je ook wel eens kleding lenen van vriendinnen…
vind het erg vervelend voor je, ik snap je situatie ook echt wel.
misschien hulp vragen aan familieleden?

2ehands kleding mss? En mss dat je het je vriendinnen uit kan leggen en die je wel eens kleren willen lenen?

Rotte situatie zeg :frowning_face:
Misschien kan je die 5 broeken die je niet meer past verkopen en daar drie nieuwe broeken van kopen ofzo?
Meer weet ik eigenlijk niet. Misschien kan je ook stofjes kopen op de markt en (als je dat kan ) een kleding stuk van naaien ofzo. Nja veel sterkte!

Dat is erg vervelend ja (L)!
maar ik zou inderdaad ook naar familieleden gaan. of winkels zoeken waar je echt goedkope kleding hebt zeg maar. denk trouwens ook wel dat je dat hebt gedaan.
maar verder zou ik het ook niet weten!

kringloopwinkel misschien?

Je oude kleding verkopen en bij het leger des heils/tweede hands wat uit zoeken. Anders wat basics halen bij HANS en zeeman, daar hebben ze gewone shirtjes en de sale natuurlijk. En ja, werken maar dat doe je al. En ik denk dat je wel wat kan lenen van vriendinnen/familie.

Te kleine kleding of oude spullen zoals [school]boeken, oude meubels of schoenen die je niet meer gebruikt op Marktplaats zetten en proberen te verkopen. [Tip: Zet ook zo veel mogelijk details in je advertentie over het artikel en maak een goede foto ervan. Hou ook rekening met bijkomende verzendkosten.]

Probeer intussen ook wat kleding te lenen van je moeder of familie en/of vriendinnen. Ook kan je evt. op de markt kijken voor een stoffen-kraam: soms hebben ze ‘couponnetjes’ van een paar euro: Met een beetje handigheid kan je er wat van maken. Desnoods maak je er een omslagdoek van [en met een riem eromheen kan je het iets meer vorm geven].

erg lullig voor je. maar net wat mevrouwcactus zegt

Maar hoe kan je internet hebben als je net kan eten?? Dit is een vraag en niet lullig bedoeld maar ik vraag me dat altijd af van mensen die weinig geld hebben

probeer het leger des heils eens , daar hebben ze van alles en nog wat.

geen contact met familie helaas.

Oja, er bestaan ook ‘weggeef-winkels’ waar je gratis spullen kan halen. [Ik neem aan dat ze er ook kleding hebben]. Via weggeefwinkels.nl staan er adressen en kan je kijken wat er bij jou in de buurt te vinden is :slightly_smiling_face:

Werken voor je moeders geld?
Je moeder moet voor jou zorgen en jij niet voor haar! :astonished:

@ Melodytje: Ze geeft in de beginpost aan dat haar moeder niet kan werken…

dankjullie voor jullie reactie meiden, kga kijken wat ik ervan kan maken.

je hebt wel een computer… & internet? :stuck_out_tongue:
maar idd,
je kan je oude dingen verkopen&goedkope kleding halen bij hans/zeeman/wibra/action/kringloop… of samen doen met je moeder ofzo… (als ze zelfde maat heeft)

Iig sterkte ermee, erg vervelend, en je kan er niks aan doen dat je in zo’n situatie zit. Oneerlijk verdeeld toch ook allemaal altijd…
Wat vaak goedkoper is, zijn jurkjes, en dan een legging erbij, zwart. Spijkerbroeken zijn duurder en hoef je alleen soms het jurkje te verwisselen, legging even utiwassen aan de lijn hangen, niemand die het echt opvaltd at je dezelfde legging weer aan hebt…

En mensen in Nederland krijgen sowiezo een uitkering als ze niet kunnen werken.
Als jullie alleen de nodige dingen kopen, moet je toch wel genoeg hebben aan een uitkering…? (je moeder haalt geen alcohol, gebruikt geen drugs?)

de markt.

verry cheap :grinning:.