Ik moet binnenkort een bril kiezen en ik heb echt geen idee welk model!?

Sorry als ik dit topic in de verkeerde categorie heb gezet, ik zat te twijfelen tussen beauty-health-hair en fashion xp. Ik ben zestien en over twee weken moet ik een bril uitkiezen. Was gisteren bij de optiek en heb al paar brillen gepast maar ik vond ze allemaal niet staan. Heb dus echt helemaal geen idee wat voor model ik moet kiezen en ik wil er ook niet als een idioot bij lopen hahah. Ik heb foto’s opgezocht van mensen die hetzelfde gezichts vorm hebben als ik en ook een bril dragen, en ik vond er een! Zelf ben ik mixed, heb zwart lang krullend haar, kleine donkerbruine ogen en best wel dikke zwarte wenkbrauwen en mijn gezichts vorm is precies, ik meen het, letterlijk precies hetzelfde als de 1ste pic. Bij de andere pics lijkt het ook een beetje op mij en ik vind hun brillen echt mooi! Wat denken jullie, zal ik gewoon eentje kiezen die op een van deze lijkt? Ik vind het zwarte het mooiste. Eigenlijk wou ik een harry potter achtig bril maar dat staat mij niet. :frowning_face:

• Ze lijken allemaal eigenlijk best veel op elkaar lol -

midden links

Ik zou een winkel gaan zoeken die zulk soort brillen verkoopt en ze hier passen. Je vind vanzelf een bril die voldoet aan jou eisen en je goed staat :slightly_smiling_face:

Ik vind ze allemaal echt veel te groot, dat staat echt niet mooi vind ik.
Maar als je bij de ene optiek niets kan vinden, ga dan eens langs bij een andere? Kan veel verschil in zitten. En vraag de opticien, die hebben er verstand van wat bij jouw gezicht staat.

Mijn tip is om heel, heel veel brillen te proberen, zelfs (juist!) als je niet zeker weet of het je staat. Ik draag zelf ook een bril en had helemaal in m’n hoofd wat voor model ik wou, maar het paste gewoon niet bij m’n hoofd. Uiteindelijk ben ik heel blij met de brillen die ik nu heb maar ik had nooit verwacht dat die goed zouden staan. Dus proberen, proberen, proberen, naar verschillende winkels gaan inderdaad, laat je verrassen en sta open voor andere modellen dan wat je nu in je hoofd hebt (:

Ja, inderdaad veel brillen proberen! Heb ik toen ook gedaan. Als ik jou was zou ik niet voor een te zwaar (dus dik) montuur gaan en ook geen zwarte (aangezien je ook al zwart haar + wenkbrouwen hebt). Denk dat donkerbruin wat zachter zal staan.

Volgens mij heb ik deze en ik heb ook een beetje hetzelfde vorm hoofd als jij.

http://webshop.oogwereld.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/850x495/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img03_34.jpg

Bedankt allemaal! Ik ga sowieso heel veel brillen passen. & Stoepstengel goed dat je het zegt, ik wou eigenlijk een zwarte bril halen omdat het mijn lievelingskleur is maar nu je het zegt is het idd wat te… Ik denk dan dat ik maar bruin ga kiezen en mooie bril als ze een gelijke soort model hebben ga ik het zeker proberen!