ik moet afvallen van me moeder maar ik ben niet te dik toch?

hooi,
naja ik moet dus afvallen van me moeder.
omdat ik niet meer in me skibroek pas.
maar ik ben 1.70, en ik weeg 50 kilo.
dat is toch niet overgewicht ofzo?

Je moet écht niet afvallen. dit is goed, je skibroek is gewoon te klein.

Dan lijd ik aan zwaar overgewicht en had ik allang een hartinfarct gehad moeten hebben:P.

Wtf, je gewicht is gewoon normaal, eerder aan de dunne kant dan de ‘‘dikke’’ kant. Koop gewoon een nieuwe skibroek. je moeder is echt wierd. -.-

je bent eerder te dun, en je moet dus sowieso niet gaan afvallen!
vindt je moeder dat alleen omdat je niet in je skibroek past?

OMG nee echt niet! jij bent eerder te licht dan te zwaar. sorry maar ik vind niet dat je moeder zoiets moet zeggen.

als je ouder word verander je lichaam mee
je kan er aan werken

En dit is hoe jonge meiden een ziek beeld van zich zelf krijgen, thanks moeders =]
On topic, nee je moet zeker niet afvallen je bent eerder aan de dunne kant dan aan de dikke. Als ik jou was zou ik tegen je moeder zeggen dat ze d’r mond gewoon moet houden wanneer ze er weer over begint.

Huh, waarom zegt je moeder dat? Sorry, ik snap dat nooit he. Ten eerste ben jij echt alles behalve te dik, ik ben ook 1.70, weeg 56 kilo en ben nog best dun. Ten tweede, al zóu je te dik zijn, dan zegt je moeder dat toch niet? :face_with_raised_eyebrow: lekker goed voor je zelfvertrouwen als puber.

mijn moeder doet ook zo hoor. ze zegt heel vaak dingen als. ‘je krijgt echt een buikje’ ‘je moet wel oppassen dat je niet nog dikker wordt’ etc etc.

Nee joh! Je bent eerder te licht dan te zwaar!! Waarschijnlijk ben je gewoon gegroeid (in de lengte) en pas je er daarom niet meer in, Maar je bent echt niet te zwaar hoor!

Rare reacties hier. Ik weet uit ervaring dat meisjes dingen vaak kunnen overdrijven. Misschien had TS gewoon een normale conversatie in dit richting:

TS: ‘‘Pff, ik pas er niet in!’’
Ma: ''Dan moet je afvallen *glimlach*

Ik zie dat iedereen ineens haar moeder aanvalt, haha.

jep

wat een achterlijke moeder.
:S

Kind, je hebt bijna ondergewicht.

Sorry hoor, maar meiden van jouw leeftijd groeien nu een maal. En het kan dus zijn dat je je skibroek niet meer past.
Laat je moeder je skibroek aan doen en zeg het zelfde.