Ik misdraag me, bij nieuwe groep

Hey meiden,

Sinds kort werk ik bij een kroeg, waar ik het echt ontzettend leuk vind. Mijn collega’s zijn ook echt top en we zitten vaak nog lang en tot in diep in de nacht na. Vaak gaan we ook uit, zelfs als ik niet heb gewerkt. Kortom het is gewoon echt een nieuwe vriendengroep geworden. Maar het probleem is dat ik best gebekt en open ben. Ik ben niet bang om dingen te zeggen, te doen en ik vertel vaak te snel dingen over mij zelf (als in diepe geheime dingen bijvoorbeeld). Ik heb daardoor het gevoel alsof mensen mij echt raar aankijken.
Zo had ik op de eerste dag gezoend met een collega, en heb ik de volgende dag tegen de groep gezegd dat ik het raar vindt dat hij (25) met een meid van 18 gaat qua leeftijd. Dat was best gemeen om dat zo in de groep te zeggen.
Daarna heb ik in de club met 2 andere jongens gezoend, voor zijn ogen.

En naja iets waar ik misschien wat minder aan kan doen is dat er net iemand in mijn vriendengroep is overleden en hier heb ik soms nog veel verdriet van. Tijdens het uitgaan kunnen er soms muziek nummers opkomen waar ik erg emotioneel van kan worden, dat gebeurde ook met mijn collega’s. Nu al 2x en ik schaam me hier zo hard voor. Het feit dat zij mij jankend naar huis moeten brengen en ik echt helemaal overstuur ben, en ze me echt nog niet lang kennen vindt ik gewoon echt heel beschamend. Ik moet vandaag weer werken en vannacht is het meeste gebeurd, en ik schaam me gewoon echt.
Heeft iemand tips om hiermee te dealen? Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat ik me gewoon gedraag en niet mezelf zo dom neerzet

Hey Sara,

Dat er iemand uit je vriendengroep is overleden en je emotioneel wordt is logisch. Het lijkt me sterk dat je collega’s het raar vinden dat dat soms gebeurt. Ik snap dat je je er misschien voor schaamt, maar dat is echt niet nodig. Heb het er vooral met ze over op momenten dat het iets beter gaat en je het misschien beter onder worden kan brengen. Veel sterkte hiermee. Ook lief van ze dat ze je dan naar huis brengen!

Tja en dat je snel hebt gezoend met een collega… laat hem vooral goed weten wat jij van hem wil. Uit je tekst kan ik begrijpen dat jij het leeftijdsverschil te groot vind en dat je het bij één keer wil laten. Dat is denk ik ook een verstandige keuze, al ben ik een buitenstaander hierin. Ik vind zelf dat ‘casual zoenen’ moet kunnen als je single bent (of geen open relatie hebt), als je de ander goed laat weten wat jij wel en niet wil.

Dat je dat zo in de groep hebt gezegd is misschien niet zo netjes, zeker niet als je nieuw in de groep bent. Ik heb niet echt tips tegen ‘flap uit zijn’. Op momenten kan dat heel leuk en gezellig zijn, maar probeer nog eens extra na te denken als het over een ander gaat.