Ik mis mijn ouders zo erg

Hi allemaal,

Voor het eerst woon ik op mezelf en ik was er heel erg enthousiast over en ik had er veel zin in.
Ik studeer in Rotterdam nu en mijn ouders wonen in Limburg. Dat is natuurlijk niet om de hoek dus ik kan ze ook niet zomaar even bezoeken.
Ik had besloten naar Rotterdam te gaan omdat veel familie van mij er woonde en omdat ik zelf ook een tijdje bij mijn broer die daar woont heb ingewoond en ik vond de stad echt geweldig.

Alleen nu alles rond en officieel is en ik eindelijk na zo lang op mezelf woon begin ik toch mijn twijfels te krijgen. Ondanks dat ik vrienden en familie hier in de buurt heb wonen voel ik mij zo vreselijk eenzaam. Ik mis mijn ouders enorm en vooral mijn moeder.
Ik slaap s’nachts ook erg slecht omdat ik wakker word van elk klein geluidje en ook kan ik mij momenteel slecht concentreren op mijn opleiding omdat ik mij enorm rot voel.

Soms spreek ik wel af met vrienden of familie en dan ga ik bij ze langs maar dan kom ik weer thuis en dan word het gevoel van eenzaamheid nog erger. Ik probeer dagelijks te bellen met mijn moeder en dat laat mij al wat beter voelen maar dat rot gevoel gaat niet helemaal weg. Ook kan ik niet vaak met vrienden afspreken omdat hun ook hun eigen leven hebben en ook vaak naar school moeten.

Heeft iemand advies zodat ik mij minder eenzaam voel en zodat het gemis van mijn ouders wat minder word?
Ik heb trouwens een hond maar die zit bij mijn ouders en hem mee nemen is geen optie omdat ik hier geen honden mag hebben jammer genoeg.

Ik herken je verhaal,
En hoe is je woonsituatie daar? woon je daar werkelijk alleen?

Ja ik woon helemaal alleen. Gewoon in een 1 kamer appartement, dus niet op kamers ofzo. Wel Is het een gebouw en de ene deur is naar mijn appartement en de deur tegenover is het appartement van een ander meisje maar zij is er bijna nooit.

Lijkt het me niet wat handiger om iemand in het apparement te zoeken om mee te hangen of iets dergelijks?? of contact te hebben?