Ik mis mijn oude klas...

Hallo allemaal. Ik ben dit jaar van Latijn-talen naar Latijn-wetenschappen gegaan, en heb 4 jaar samen gezeten met de latijn-talen. Ik zit nu in het 5de en zit samen met een andere klas (5 wetenschappen-wiskunde). Normaal is er een gang waar alle klassen van de 5dejaars zitten, maar mijn lokaal is helemaal de andere kant en is dus totaal afgezonderd van de andere klassen. Ik mis mijn oude klas echt en wil eigenlijk terug veranderen maar dan kom ik met het probleem dat ik geen Latijn-talen meer wil doen…Ik zit ook totaal niet goed meer in mijn vel sinds ik in die nieuwe klas zit en ben al een paar keer wenend thuis gekomen. Heeft iemand tips om me beter aan te passen?

Waarom ben je wenend thuisgekomen? Ga erover praten met je mentor, je ouders of een ander vertrouwenspersoon.

De situatie accepteren, het is nu eenmaal zo en je moet er wat van maken.
Er zitten waarschijnlijk ook genoeg aardige mensen in je nieuwe klas, het word nooit meer zo als je oude klas maar je kan er vast wat leuks van maken.
Verder zou ik echt niks gaan veranderen, het gaat om jou, niet om je vrienden. Daarvoor ben je eeeeigenlijk niet op school

Je kan inderdaad niks anders doen dan het gewoon accepteren. Gewoon in de les goed opletten en je huiswerk proberen te maken en dan kan je je vrienden in de pauzes weer zien.
Ik begrijp je probleem wel een beetje. Ik zit dit jaar opeens bij geen een les bij mijn beste vriendin waarbij ik al 4 jaar in de klas zat. Oke, ik zit wel bij andere mensen maar bij sommige vakken zit ik ook helemaal alleen. En ja, het is vervelend maar ik merk wel dat ik zo veel beter oplet.

Ik heb precies niets meer van zelfvertrouwen zonder mijn vriendinnen en ik vind de mensen in mijn klas gewoon echt niet leuk. Mijn vriendinnen hebben echt een leuke klas en leerkrachten en ik moet telkens huilen als ik eraan denk in wat voor een klas ik nu zit terwijl zij een zo leuke klas hebben…

Ik herken me er een beetje in, Ookal zit ik nog maar in de 2e. Ik voel me soms ook niet echt op mn gemak in de klas. Maar dat was vorig jaar ook niet. En ik neem aan dat je over 1 of 2 jaar naar een andere school gaat toch? Dan moet je waarschijnlijk ook weer nieuwe vrienden maken. En je bent gelukkig niet de enige hoor!.

Maar als je ze echt zo mist. De pauze is saai genoeg. Maar voor jou niet, jij kan dan naar je vriendinnen toe, En sommige vervelen zich dood. Dus maak er gewoon wat van. Ik ben soms ook niet te vreden met mijn klas.

Ik ben nu veranderd van school (2de). De lessen zitten verder waardoor ik helemaal er niets van begrijp. Ik heb daar geen vriendinnen. Iedereen in mijn (stomme) klas heeft zijn eigen vrienden. Ze zijn zeg maar zo met twee, twee, twee…
Ik ben alleen en ik weet zeker dat ik ga blijven zitten… Ik mag niet terug naar mijn oude school…

Had ik ook in het middelbaar. Maar nu ik afgestudeerd ben, kan ik alleen maar zeggen dat ik heel blij ben dat ik een richting heb gekozen dat ik leuk vond. Die minder leuke klas viel na een tijdje ook wel mee (het was niet hetzelfde, maar niet zo erg als ik in het begin vond.) Dus ik denk dat je best gewoon even doorbijt en uiteindelijk zal het allemaal wel meevallen.

Ik woon in België en daar is dat niet echt een systeem waarbij je voor elk vak met verschillende mensen zit. Ik doe Latijn-wetenschappen en die klas valt nog mee, maar ik ben een deelklas samen met de wetenschappen-wiskunde, waarmee we de helft van de tijd ook samen les hebben.

Bedankt iedereen voor de reacties, ik ben er al wat over en ga gewoon proberen door te zetten, ik ga anders toch alleen maar spijt hebben als ik nu terug naar de Latijn-moderne talen ga…