Helaas is mijn relatie van 9 maanden vorige week uitgegaan. Ik heb deze keuze moeten maken voor mijzelf omdat ik de laatste tijd weer een kleine terugval heb wat betreft mijn angststoornis. Ik heb mijn ex er zoveel mogelijk over uitgelegd en hij begreep het wat beter (natuurlijk niet helemaal, maar dat verwacht ik ook niet). Nou dat hebben we een tijdje aangekeken maar ik voelde een bepaalde druk van hem op mij, van dat hij me toch graag wilde zien omdat ik mezelf terugtrok door de angst. Maar ik kon het niet, ik was zo bang dat het zich uitte in een paniekaanval bij hem en dat zou ik echt verschrikkelijk vinden omdat ik mezelf dan helemaal blootgeef (dat doe ik qua emoties vaak niet). Hij heeft altijd gezegt als het niet gaat (als we ergens heen zouden gaan) dat we dan altijd naar huis konden. Nou prima, maar ik durfde het bij voorbaat al niet aan dus waren er geen plannen gemaakt. Aan deze kant mis ik hem.
Het stukje over hem waardoor ik hem niet mis is dat hij sinds hij niet meer werkt, een houding heeft van lang leve de lol, dagen omdraaien, soms dagenlang bij een (imo een verkeerde vriend (drugs)), dan maak ik mij ontzettend veel zorgen om hem of hij ook gebruikt (ivm zijn verleden)… Hij weet dat ik echt anti-drugs ben en heeft beloofd niks te gebruiken… Nou woog 'ie toen ik 'm leerde kennen 103 kg, nu nog maar 86, ik dacht meteen aan drugs.
Soms denk ik dat ik beter af ben alleen, omdat dat mij een hele boel stress scheelt van hem. Ik kan niet met stress omgaan, dat uit zich in onrustig gedrag, snel ademen, duizelig worden en dan wordt het alleen maar erger…
Toevallig zag ik 'm net toen ik buiten was met vrienden, hij was ook bij de groep, hij zei niks tegen me maar keek wel steeds stiekem. Ik probeerde mezelf groot te houden door er een leuke avond van te maken voor mezelf, maar betrapte mijzelf er ook steeds op dat ik naar hem keek. Het liefst ging ik tegen 'm aan staan met zijn armen om mij heen.
Dan heb ik weer de gedachten dat het beter is nu het uit is.
Ik hou ontzettend veel van deze jongen en we hadden het zelfs over later, trouwen, samenwonen en kinderen krijgen, dat heb ik nog nooit met iemand besproken. Ik mis de oude “hij”…