Ja shocking… Ik heb al 3 jaar een nieuwe relatie en mijn ex al één jaar… Maar ik mis hem nog steeds…
Eerst kon ik het wel accepteren dat ik er af en toe om moest huilen enzo. Maar gisteren heeft zijn nieuwe vriendin contact met me opgenomen. Het was een leuk gesprek met een heel lief meisje, maar ik weet nu dat hij echt een enorme hekel aan mij heeft en ervan is overtuigd dat ik ben vreemdgegaan. Dit doet mij heel veel pijn, vooral omdat ik nu weet dat hij erg is gekwetst terwijl er niet echt iets is gebeurd.
Ik wil mijn ex niet terug, maar ergens diep in mijn hart wel. Ik weet hoe hij is en dat dat niet goed samen gaat met mij, maar ik heb ergens altijd een klein beetje hoop dat hij ooit als hij later een baan heeft enzo volwassener wordt en wij een geweldige relatie kunnen hebben. Ik kan af en toe niet goed accepteren dat dat gewoon super naïef is.
Mijn huidige relatie gaat prima, met ups en downs… Het is echt iemand waarmee ik een prachtige toekomst kan hebben, waar ik graag bij ben en waar ik echt om geef. Maar mijn ex-issues maken het niet makkelijker. Heb dit allemaal met mijn vriend ook besproken gisteravond en hij werd niet boos, hij begrijpt het zelfs en heeft het voor een paar uurtjes uit mijn hoofd kunnen praten, maar de volgende ochtend voelde ik me weer precies hetzelfde.
Gezien mijn gevoel begin ik echt letterlijk overal aan te twijfelen. Misschien dat nu alle tranen en herinneringen weer terug komen om dat ik me schuldig voel tegenover mijn ex. Ik denk dat het mij enorm zou helpen hem een brief te sturen waarin ik een aantal dingen uitleg, zodat hij zich beter voelt over het verleden en ik alles achter me kan laten. Hij kan dan zelf kiezen of hij het leest en of hij erop reageert.
Wat vinden jullie?
PS
Mijn huidige relatie wil ik liever niet beëindigen… Ik denk wel dat het ons (of mij) wel heel goed zou doen om een tijdje uit elkaar te zijn, maar ik ga over drie weken 5 maanden stage lopen in Duitsland, dus dan zie ik hem sowieso niet. Even tijd om aan mezelf te werken.