Ik mis mijn ex na ruim 3 jaar nóg... Brief sturen?

Ja shocking… Ik heb al 3 jaar een nieuwe relatie en mijn ex al één jaar… Maar ik mis hem nog steeds…

Eerst kon ik het wel accepteren dat ik er af en toe om moest huilen enzo. Maar gisteren heeft zijn nieuwe vriendin contact met me opgenomen. Het was een leuk gesprek met een heel lief meisje, maar ik weet nu dat hij echt een enorme hekel aan mij heeft en ervan is overtuigd dat ik ben vreemdgegaan. Dit doet mij heel veel pijn, vooral omdat ik nu weet dat hij erg is gekwetst terwijl er niet echt iets is gebeurd.

Ik wil mijn ex niet terug, maar ergens diep in mijn hart wel. Ik weet hoe hij is en dat dat niet goed samen gaat met mij, maar ik heb ergens altijd een klein beetje hoop dat hij ooit als hij later een baan heeft enzo volwassener wordt en wij een geweldige relatie kunnen hebben. Ik kan af en toe niet goed accepteren dat dat gewoon super naïef is.

Mijn huidige relatie gaat prima, met ups en downs… Het is echt iemand waarmee ik een prachtige toekomst kan hebben, waar ik graag bij ben en waar ik echt om geef. Maar mijn ex-issues maken het niet makkelijker. Heb dit allemaal met mijn vriend ook besproken gisteravond en hij werd niet boos, hij begrijpt het zelfs en heeft het voor een paar uurtjes uit mijn hoofd kunnen praten, maar de volgende ochtend voelde ik me weer precies hetzelfde.

Gezien mijn gevoel begin ik echt letterlijk overal aan te twijfelen. Misschien dat nu alle tranen en herinneringen weer terug komen om dat ik me schuldig voel tegenover mijn ex. Ik denk dat het mij enorm zou helpen hem een brief te sturen waarin ik een aantal dingen uitleg, zodat hij zich beter voelt over het verleden en ik alles achter me kan laten. Hij kan dan zelf kiezen of hij het leest en of hij erop reageert.

Wat vinden jullie?

PS
Mijn huidige relatie wil ik liever niet beëindigen… Ik denk wel dat het ons (of mij) wel heel goed zou doen om een tijdje uit elkaar te zijn, maar ik ga over drie weken 5 maanden stage lopen in Duitsland, dus dan zie ik hem sowieso niet. Even tijd om aan mezelf te werken.

Ik zou er niets mee doen. Maar wel zoals je zegt aan jezelf gaan werken en goed nadenken of je om de goede redenen met je huidige vriend bent.

Zou er ook niks mee doen. Als je er écht iets mee wil doen zou ik wel om toestemming vragen van je huidige vriend om dus weer contact op te nemen met je ex, zou het zeker niet stiekem doen.

I feel you.

Heb het ook gehad met een ex. Had nog heel lang gevoelens voor hem en kon het maar niet loslaten.
Heb hem uiteindelijk wel een brief gestuurd en daarin verteld hoe het zat (toen het uit was had ik hem een jaar ofzo niet gezien, maar toen ik hem weer zag was ik ineens BAM weer verliefd). Hij heeft daar toen op gereageerd dat hij verder niets voelt en dat het niet iets gaat worden. Dat gaf me op zich wel rust.

Alhoewel ik hem wel nog een tijdje in dronken buien snapchats ging sturen en berichten op Facebook enzo. Ja echt goed idee was dat.

Waarom had je contact met zijn nieuwe vriendin?

@Eevee;
Zijn nieuwe vriendin heeft contact met mij opgenomen omdat zij een foto van hem had gezien op mijn oude twitter account. Ze vroeg mij die foto te verwijderen. Daarnaast zat ze met een hoop vragen, aangezien hij absoluut niet met haar over mij wil praten. Als ze mijn naam zegt dan wordt hij al heel erg boos. Daarnaast ben ik altijd bij zijn ouders thuis gekomen, en heeft hij haar nog niet eens aan zijn familie voorgesteld na een jaar daten. Er waren dingen waar zij zich aan stoorde en ze vroeg of hij dat ook bij mij deed… In feite is hij dus niet veranderd, daar kwam het op neer. Ik heb haar weinig info gegeven aangezien ik niet voor een break-up wil zorgen.

Ik heb het zojuist ook met mijn moeder besproken en zij denkt dat het een goed idee is om even met de moeder van mijn ex hierover te bellen, als zij daar open voor staat.

Het klinkt misschien wel heel raar… Maar ik mis haar ook enorm. Ze was tijdens onze relatie een goede vriendin voor me. Toen ze merkte dat het niet goed ging tussen ons heeft ze mij ook opgebeld om mij te steunen. De kans is heel groot dat ze me ook dit maal wel wil en kan geruststellen… Zou het proberen waard kunnen zijn.

Lastig. Goed dat je weinig informatie hebt gegeven, want ze moet echt zelf beoordelen wat ze met deze relatie wil. Beetje flauw dat ze wil dat je een foto verwijdert, het is lang geleden.

Ik weet niet of het contacteren van zijn moeder je gaat helpen; wat verwacht je van het gesprek? Ik zou het zelf niet echt prettig vinden als mijn ex één van mijn ouders contacteert om nog over mij te praten, terwijl het al een langere tijd uit is.

Ik zou toch goed nadenken wat je allemaal precies wilt en wat je verwacht. Je zit nu in een relatie, hij zit in een relatie, het is niet zomaar uitgegaan en je geeft zelf aan: hij is niks veranderd.

Ik zou het zelf persoonlijk niet erg vinden als mijn ex contact opneemt met één van mijn ouders. Ik zou wel erg verbaasd zijn, maar ik zie ook in dat je bij een serieuze relatie niet alleen een band hebt met jouw partner zelf. Als je respectvol uit elkaar bent gegaan, moet een gesprekje kunnen. Wel weet ik dat niet iedereen daar op dezelfde manier over denkt. In ieder geval, onze moeders kenden elkaar ook erg goed en mijn moeder heeft dus nu haar een berichtje gestuurd om te vragen hoe het gaat en of ze het erg vindt als ik haar een keer opbel.

Hele leuke reactie gehad!! Ze was benieuwd hoe het met mij ging en zei dat ik zelfs mocht langskomen als ik dat wilde.

Ik moet nu echt even goed nadenken wat ik precies wil… Maar toen ik dat bericht van zijn moeder kreeg zakte al mijn verdriet binnen twee seconden weg. Ben erg opgelucht dat zij nog steeds even lief is tegen mij en geen hekel aan me heeft. Zal haar eerst nog wel vragen of ze zeker weet dat ze mij wil spreken, tegenover haar zoon. Helaas begrijpt zij maar al te goed waarom ik het heb uitgemaakt… Exact dezelfde reden dat zij niet veel later van haar man in gescheiden.

Vraag me nu af of het echt zo is dat ik hem persoonlijk mis, of dat ik me gewoon extreem rot voel omdat ik de ‘vrede wil bewaren’, maar me dat onmogelijk wordt gemaakt… Lastig

Oh en over mijn huidige vriend: hij weet echt alles, en heeft ook aangegeven dat als ik echt zo close was met zijn moeder dat hij het helemaal prima vindt als ik een keertje met haar contact opneem.

Ik merk dat ik nu weer wat ben bijgekomen en dat ik dus nu weer oprecht kan zeggen dat mijn vriend eigenlijk best wel lief is…

Ik zou een brief schrijven maar dan meer voor jezelf. Zou hem niet versturen. Zou ook geen contact willen met hem of zijn nieuwe vriendin.

Thanks Encore… Ik heb al een brief geschreven en dat deed me inderdaad wel goed. De kans is ook wel groot dat hij die nooit gaat zien…

Ik zou eigenlijk niet met die moeder afspreken… Zou het niet echt chill vinden als mijn ex achter m’n rug om met m’n moeder zou gaan praten.

@shugglebird;

Snap ik wel ja… Ik twijfel ook heel erg, maar ik wil het zelf wel graag. Mijn ex heeft het voor mij totaal onmogelijk gemaakt om het einde van onze relatie op een respectvolle manier nog eens goed uit te praten. Nu gaat zelfs de roddel rond dat ik ben vreemdgegaan, waar ik ook niets tegen kan doen.

Ik ben bang dat mijn ex mij überhaupt nooit meer aardig gaat vinden of respectvol gaat behandelen, en dat totaal zonder reden. Dat doet mij veel pijn, en ik zie niet in waarom ik mezelf nóg meer pijn zou doen door mezelf te verbieden met iemand te praten waar ik altijd een goede band mee had (zijn moeder), alleen maar om hem een beter gevoel te geven. Misschien is dit wel de enige manier waarop ik het hoofdstuk achter me kan laten…

Maarja, ik begon dit topic met ik mis mijn ex, ik heb hem gekwetst en wil het goed maken… Ik zie ook in dat als ik met zijn moeder afspreek en hij weet daarvan, hij waarschijnlijk alleen maar bozer zal worden. Aan de andere kant, als ik inderdaad het met hem wel goed wil maken, dan is die brief de enige mogelijkheid… En die kan ik ook alleen maar via zijn moeder bij hem krijgen (ik heb geen adres).

Echt, laat hem. Dat hij die roddel verspreidt is kinderachtig en als jij er tegen in gaat, vind hij dat alleen maar leuk. Houd de eer aan jezelf.

Ik zou helemaal geen contact opnemen met hem. Je bent al in een nieuwe relatie. Zolang je er aandacht aan blijft schenken zul je er ook mee in je hoofd blijven zitten.
Vindt het al knap van je vriend dat hij niet boos wordt, want als mijn vriend zou zeggen dat hij nog zo sterk iets voelt voor z’n ex zou ik echt niet blij zijn. Had dan eerst geprobeerd over je ex heen te komen.
Ook gezien het gedrag van je ex zou ik niet eens excuses aan willen bieden.
Het is al 3 jaar uit(of misschien al langer zelfs?), laat het rusten. Ga verder met je leven.

[b]I’m back to reality.

Ik geef alleen nog even een update, en dan ga ik nooit meer naar dit topic terugkijken want ik word er zó naar van…[/b]

De nieuwe vriendin van mijn ex heeft met mijn ex over mij gepraat, en hij deed nu ‘normaler’. Hij is niet meer boos, erkent dat ik niet ben vreemdgegaan en hij haat me niet, maar hij zou mij zeker niet ooit willen zien of spreken.

Dit ga ik doen:

• Geen brief meer schrijven
  • Accepteren dat die relatie kapot is en mij focussen op mijn huidige relatie
  • Wél nog eenmalig contact hebben met zijn moeder, niet over hem, maar gewoon om eens aan haar te vragen hoe het met haar gaat en dat ook voor mezelf afsluiten…

Ik ga nu dus bijna op stage… Ik heb genoeg andere dingen om me druk over te maken.

Enorm bedankt dames!!

:hugs: