ik mis haar...

De laatste tijden heb ik al wel wat problemen met mijn beste vriendin. We ergerden ons soms aan elkaar, ik dacht dat dat normaal in een vriendschap was toch? Ik ben zelf ook een persoon dat als iets me niet aanstaat ik het ook meteen zeg, daar door hadden we ook wel een kleine ruzietjes maar dat heeft iedereen wel eens toch?

nu gaat ze om met een ander meisje (j) en het is ook wel een goede vriendin van mij. Maar telkens wanneer ik met mijn beste vriendin wat zal gaan doen zei ze steeds van oh dan nemen we (j) ook mee ! altijd! Maar wanneer ze iets met (j) gaat doen zal ze nooit eens een keer aan mij denken. Ze is mn beste vriendin en ik vind dat ze dat best wel eens zal mogen doen.

Ik heb dus aan haar gevraagd waarom ze wel alleen maar aan haar dacht en nooit meer aan mij. Alleen vatte ze het niet zo goed op en draaide het op een ruzie uit. waar in ze zei dat ik altijd maar vond dat ik beter was dan dat zei is . ( Dit is nooit zo geweest, ze had alleen niks meer te zeggen daarom zegt ze dit soort dingen ) Ik ben daar erg boos over en we hebben in dagen niet meer met elkaar gepraat. Ik kan nu wel mijn excuses aan gaan bieden maar ik ben altijd diegene die dat doet. Ze zal nooit eens een keer sorry kunnen zeggen. Het lijkt wel of ze daar bang voor is. Het enige wat ze kan is de schuld naar een ander terug wijzen.

ze heeft nu tegen een vriendin van mij gezegt dat ze vind dat de vrienschap niet werkt. ik vind dat daar niks van klopt aangezien we al 2 jaar vriendinnen zijn en amper ruzie hebben gehad.

ik mis mijn beste vriendin en ik weet niet meer wat ik moet doen nu…
misschien dat iemand van jullie me kan helpen?

Het enige wat je kan doen is praten met haar.
En dat jij altijd sorry moet zeggen: mijn beste vriendin heeft ook als we ruzie hebben dat ze niet durft om sorry te zeggen, gewoon omdat ze bang is dat ik nee zal zeggen ofzo. Vind het niet zo erg.

Het probleem is dat ze het wel durft. Maar ze is bang voor het feit dat ze ook een keer ongelijk heeft. en daar kan ik niet tegen.

Lastig dat ze niet tegen haar ongelijk kan en haar fouten niet kan/wil toegeven. Toch is praten de beste en enigste optie denk ik.

Mocht ze hiertoe niet bereid zijn dan kun je haar denk ik beter kwijt dan rijk zijn en leuke dingen met je andere vriendinnen gaan doen.

Dat is een hele goede, dankjewel!
Alleen jammer dat het zo lastig is om dingen te laten gaan