ik mis echte vrienden.

Ik zou niet weten of het verstandig is om hier een topic over te maken,
maar ik heb gewoon even advies nodig, want zelf weet ik het even niet meer.
Ik ben 2,5 jaar geleden verhuist vanuit de stad naar een Drentsdorpje, dit vond ik
persoonlijk niet zo erg want ik zou toch naar de middelbare school gaan, en nieuwe vrienden
moeten maken.
Nou heb ik dus in de eerste klas me bij een groepje meisjes aangesloten: N, A en O,
hier kwamen in de tweede klas ook nog K en K bij.
In de eerste klas vond ik het altijd heel gezellig kon met iedereen goed opschieten,
en voelde me er helemaal thuis.
In de tweede klas is dit veranderd, ze gingen zich anders gedragen bijv. dat de ene week
N en A beste vriendinnen waren, en de week daarna O en A niet meer zonder elkaar waren.
Ik heb me hier bij neergelegt, alhoewel ik me er wel vreselijk rot over voelde vaak.
Nu zit ik in de 3de klas en het gesprek gaat dagelijks over drank, roken en jongens.
Volgens mij is dit bij veel meiden (en ook wel jongens) zo, maar ik kan me er gewoon niet
in vinden, ik drink niet, rook niet (doen zij ook niet allemaal hoor), en ik hou
niet zo van uitgaan en dat soort dingen. Ook het gekleef bij bepaalde personen is nog steeds
zo erg, en ik val er steeds vaker buiten.
Nou zou je in eerste instantie zeggen; zoek andere vriendinnen, maar daar zit het probleem
ik woon in een klein dorp, zit op een kleine school en de mogelijkheid om je bij een
ander clubje aan te sluiten is gewoon vrijwel onmogelijk (mischien raar de beschrijving
maar zo is dat nou eemaal).
ik voel me echt vreselijk onder deze omstandigheden, moet ik nou mee uitgaan,
met de eerste beste jongen nemen die ik tegenkom en dat soort dingen.
of moet ik gewoon dit jaar nog een beetje overal aan meedoen zonder dingen te doen die ik neit wil.
en volgend jaar in de stad omschool gaan (dit moet zoieso wil ik het vwo afmaken).

Ik vind het onzettend moeilijk om mijn situatie te beschrijven, en ben bang dat het misschien op
een verkeerde/aanstellige manier overkomt, maar ik moet gewoon even mijn gevoelens kwijt,
want ik praat er met niemand over en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen…

ik hoop dat iemand dit herkent/of mij kan helpen.
dankjewel.
[i]

btw; dit is inderdaad niet een erg actief acount, doordat ik voornamelijk op een ander acount zit, maar omdat ik liever anoniem blijf tegenover mijn vrienden ^^.[/i]

Hmm ik snap het wel, lijkt mij ook niet echt de leukste situatie.
Je kan voorzichtig proberen als je een opdracht hebt het met iemand anders te doen.
Wat ik je ook aanraad is op een sport of clubje te gaan, daar maak je ook een hoop nieuwe vrienden meestal :slightly_smiling_face:

Aww snap echt helemaal wat je bedoeld!
Heb precies het zelfde gehad, eerste twee jaar waren leuk op de middelbare, gewoon leuke vrienden waar ik mee kon opschieten maar toen kwam het derde jaar o.O Daar veranderde ze allemaal in jongensgekken, uiterlijkaddicted en vreselijke roddel persoontjes die alleen maar konden denken aan uitgaan en zoveel mogelijks met jongens flirten … Zelf vond ik dat echt niet nodig, maar uiteindelijk viel ik daardoor overal buiten. Maar ik ben iemand die zich echt niet aanpast aan wat een groep een vind, en ga me al helemaal niet anders gedragen om er bij te horen. Ben dus maar gewoon mijn eigen gang gegaan, school werd echt niet leuk maar het was gewoon even uitzitten en dan kon ik een opleiding doen. Daar heb je mensen met de zelfde intresses, en zijn ze al heel wat volwassener dan op de middelbare (nog niet helemaal maar toch meer :]) En nu heb ik een hele goede vriendin gevonden, uiteindelijk heb ik zo niet zo zoveel ‘vrienden’ als de meeste, maar degene die ik heb zijn geweldig. o.O moest dat even kwijt I guess o.O

Gewoon bij jezelf blijven, anders wordt je alleen maar ongelukkig ^^ en is er mss hebben ze wel en sport of een hobby iets in het dorp? Wie weet zitten daar wel leuke mensjes ^^ En ik heb op internet ook een paar vriendinnen ontmoet :3

ik zit bij een volleybalvereninging, in een dorp verderop, maar nog zijn dat allemaal mensen van mijn school, dat kan haast niet anders hier.
verder speel ik klarinet maar dat doe je eigenlijk alleen, en zoveel mensen die hier klarinet spelen zijn er niet.
ik voel me hopeloos… :expressionless:

bij mij zijn ze ook heel erg veranderd nu in de 3e maar ze zijn niet echt dat ze niet zonder elkaar kunnen ofzo

is er nog iemand die misschien kan helpen, ik zit echt helemaal met mezelf in de knoop :expressionless:

Ik had dit ook! Toen ben ik naar een andere school gegaan. Daar zat een heel ander ‘soort’ mensen op die niet stoer deden over roken en uitgaan enz.

Als je niet van school wil veranderen zoals ik zou ik gewoon op een sport-/hobbyclub gaan. Daar vind je mensen met dezelfde interesse als jij en maak je vast goede vrienden.

idd.
ik zou als ik jou was van school switchen of op een andere sport/hobby club gaan die iets verder van je dorp vandaag ligt.
ook zou je eventueel dit jaar nog even aan kunnen kijken, en proberen het zo leuk mogelijk voor jezelf te maken (maar niks doen wat je zelf niet wil), en dan volgend jaar naar die andere school toe gaan.
het lijkt me echt zwaar rot.
succes <3