Ik mis alles

Ik heb echt het idee dat ik zoveel mis. Iedereen op mijn school in mijn jaar (de 4e) gaat uit, en ik niet. Mijn vriendinnen zijn jonger en dus geen zestien, en altijd ziek braaf. ‘nee ik ga de id van me zus niet lenen, want dat mag toch niet’ en dat soort dingen. En de rest van mijn jaar kan ik niet mee opschieten, aangezien ik op het gymnasium zit en iedereen arrogant en bekakt is, en iedereen roddelt. Maar terwijl iedereen zit te partyen en uit te gaan, heb ik echt het idee dat zij het altijd geweldig hebben, en altijd de leukste feesten hebben. Daar nodigen ze mij overigens nooit voor uit, aangezien zij mij ook haten.

Houd eerst eens op met zeggen dat zij je haten. Probeer eens spontaan te zijn tegenover anderen die wel uitgaan.

Dat doe ik al. Dan vraag ik een keertje; kan ik een keer meegaan? Oh Ja hoor, maar ik heb volgende week een verjaardag, we zien wel ooit. Nee dus gewoon.

Ik snap wat je bedoelt. Ik ben 3 jaar ongeveer braaf geweest. Haatte alle populaire jongeren, haatte hangjeugd en die groepen voor scholen.

Ik zat ook altijd thuis in de weekenden, en ja werd ook jaloers op sommige leeftijds genoten (nee niet mijn vriendinnen, want hun deden dat eerst ook niet) omdat hun uitgingen. Ik gaf de schuld aan mijn leeftijd, aangezien ik een keer ben blijven zitten.

Dit jaar is dit pas gekomen, ik zit nu ook in de 4e en mijn vriendinnen begonnen het gelukkig ook leuk te vinden om uit te gaan. Al moet ik eerlijk zijn dat ik niet veel meer met hun om ga, door wat redenen. Maar ook ben ik weer goede vriendinnen met een oude vriendin van me. Die precies het tegen over gestelde van mij was. Roken, jongens, drinken, slechte inzet op school enzovoort, inmiddels ga ik ook met haar vrienden om en heb ik heel veel plezier.

Ik zou zeggen dat je vriendinnen de smaak nog wel een keer te pakken krijgen, of misschien is er wel een vriendin die het wel leuk vind en kunnen jullie samen uit gaan?

Je moet niet proberen zoals anderen te zijn, daar schiet je niets mee op. Als je je eigen vriendinnen hebt kan je daar gewoon plezier mee maken. Ik bedoel, je hebt toch genoeg dingen die je kan doen in het weekend?

probeer niet zoals anderen te zijn. organiseer je eigen feestjes of ga in je eentje en ontmoet nieuwe mensen!

Ik vind zelf een feest geven een goed idee. Dan heb je vanzelf een groep die uitgaat en je hebt dan al een tijdje gepraat enzo van tevoren.

Ik herken je verhaal wel heel erg. Toen ik op de middelbare school zat hoorde ik nooit bij de ‘coole’ mensen die leuke feestjes hadden en uitgingen. Ik had geen zin om mezelf anders voor te doen om bij hun te kunnen horen. En al mijn vrienden waren ook zo, gewoon zichzelf en probeerden nooit ‘erbij te horen’. Maar daardoor had ik ook zo’n gevoel dat ik alle leuke dingen miste, want mijn vrienden waren best saai en braaf. Maar maak je geen zorgen, uiteindelijk kom je (als je gaat studeren enz.) vanzelf wel leuke mensen tegen waarmee je wel op stap kunt gaan enzo! Je hebt nog genoeg tijd om te feesten :wink: En ondertussen kun je misschien zelf filmavonden organiseren en andere leuke dingen doen, zoals shoppen of dagjes weg?

Heb dit ook altijd gehad, ook nooit uit geweest (nog steeds niet). Maar ik bleef wel altijd bij mijn eigen gevoel. Nu heb ik vrienden van 21-24. Stuk volwassener dus en ik ben mezelf en ik word geliefd en ik ben blij met hen. Als je ouder word gaat dit iig soepeler. Maar voor nu, zoek échte vrienden. Want mensen die zeggen jou uit te nodigen en dit niet doen, bij wie jij het gevoel hebt dat ze je haten, zijn geen vrienden.

Als je zelf op stap gaat, hoe kom je dan precies mensen tegen? Gewoon random: Hi ik ben Saarzel, hoe ist met jou?

En trouwens, mensen die zeggen ‘niet proberen er bij te horen’ bedoelen jullie dat in de zin van; ik hoor er zelf bij en ik vind het vervelend als mensen die er niet bij horen dat wel proberen, omdat ze niet ‘cool’ genoeg zijn. Gewoon een vraag, no offense ofzo ;d

Ja opzich, ik ga dan wel niet alleen, maar ik heb soms ook gesprekken met random mensen, gebeurt gewoon soms als je beide bij de bar staat drankje halen ofzo. En misschien kom je wel mensen tegen die je een beetje kent.
Ik was laatst ook zonder m’n beste vriendin uit waar ik normaal altijd mee ga en de rest waarmee ik toen was ging niet naar waar ik zin had om heen te gaan, dus ik ging gewoon rondlopen en kijken of ik iemand tegenkwam die ik een beetje kende. Ik heb uiteindelijk met 2/3 verschillenden staan partyen, van die mensen die ik sowieso alleen zie met uitgaan en verder eigk nooit spreek en ik heb me prima vermaakt.

Het kan ècht niet dat iedereen jou haat op het gymnasium. Naar mijn mening is het normaal dat je uitgesloten wordt, als je zo over anderen denkt en zo ontzettend veralgemeniseert. Alsof iedereen op het gymnasium zo is.

In de stad waar ik woon gaat dat eigenlijk ook niet zo makkelijk, maar in Amsterdam… Serieus, ik weet niet eens hoe het mogelijk is. Ineens sta je met wildvreemde mensen te praten.

Nee, ik iig niet en denk anderen ook niet.
Het punt is dat als jij niet goed met mensen om kan gaan, dat een reden heeft. Waarschijnlijk heb je andere intresses, vind je andere dingen leuk, etc. Dan moet je niet hardnekkig proberen “er bij te horen”.
Meestal is het zo dat als je kijkt naar wat anderen doen en jij niet, je daar een nogal geromantiseerd beeld van hebt. Alles klinkt altijd leuker als je het zelf niet hebt/doet. Want als jij bijvoorbeeld niet met de ‘coole’ mensen omgaat omdat je ze niet aardig vind, denk dan bij jezelf, wil je daar echt bij horen? Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk hoor je gewoon verhalen van dingen die zij deden en leuk vonden, en denk je “He, dat wil ik ook!”
Bovendien hoef je er helemaal niet bij te horen om plezier te hebben. Als je gewoon jezelf bent en kijkt naar wat jij leuk vind om te doen, is er niets aan de hand. Lijkt het je leuk om een keer uit te gaan? Vraag dan een vriendin of ze mee gaat. Je hoeft helemaal niet de hele avond te gaan als het de eerste keer is dat je uit gaat, ga gewoon naar een plek waar je denkt dat het gezellig is en blijf vooral niet te lang, want dat kan een enorme afknapper zijn als je het niet gewend bent. En dan kan je zelf zien of je het leuk vind.
Je mist ook helemaal niets als je niet uit gaat zoals misschien sommige anderen uit je klas doen. Jij doet waarschijnlijk weer hele andere dingen die ook leuk zijn. Sommige ervaringen wil je ook niet hebben. Ik had bijvoorbeeld bij mij in de klas ook een groepje dat elke week uitging etc (Ook vwo xD Maar heus niet iedereen die op VWO en Gymnasium zit is zo, ligt helemaal aan de mensen zelf) en ze hadden allemaal stoere verhalen over hoeveel ze wel niet konden drinken enzo. Ik hoorde niet bij hun groepje, maar ging wel gewoon als klasgenoten normaal met ze om, praatte af en toe met ze etc. Nou, wat sommigen deden wou ik echt niet na doen. Een jongen schepte bijvoorbeeld op over het feit dat hij zichzelf al 5!x bijna in een coma had gezopen, en dat hij wel 40 biertjes op een avond op kon. Ook was er een meisje dat er heilig van overtuigd was dat ze zwanger was(17 jaar) omdat ze de vorige twee weken het wel met 9! jongens had gedaan en ze wist zeker dat ze het kindje in haar (heel erg platte) buik kon voelen trappelen.

Dus je moet gewoon doen wat jij leuk vindt, en de dingen die jij graag doet. Je moet niet perse erbij willen horen omdat je er bij wil horen, want meestal geeft dat al aan dat je er niet bij past omdat je gewoon anders in elkaar zit. (en dat is geen slecht iets!) Wees gewoon jezelf, dat is het belangrijkste. Doe wat jij leuk vind. En je hoeft niet bang te zijn dat je wat mist, want dingen die nu nog niet gebeurd zijn kunnen altijd nog gebeuren, en waarschijnlijk heb jij dingen beleeft die zij nooit zullen beleven. Alles komt nog wel!

Na het lezen van ‘en altijd ziek braaf. ‘nee ik ga de id van me zus niet lenen, want dat mag toch niet’ en dat soort dingen.’ wou ik niet eens meer verder lezen. Logisch dat ze dat niet willen. Daar kunnen behoorlijke consequenties aanzitten.

Intelligent… Vwo zei je toch :wink:?
OT: MAak je niet al te druk, over een jaartje zijn die kinderen ook oud genoeg en dan kun je gewoon lekker uitgaan. En je kunt ook andere mensen ontmoeten, is ook leuk, toch :slightly_smiling_face:?

Yup, VWO. Ik vraag me nog steeds af wat ze daar doen, maar toch XD