Ik mag totaal niks!

Heey,
Ik mag echt helemaal niets van mijn ouders.
Binnenkort is er z’n feest en daar mag ik niet heen, terwijl heel veel mensen van mijn school heen gaan en bijna al mijn vrienden ook!
Ik word er echt helemaal gek van want ik moet gewoon echt elke keer tegen mensen zeggen van: Nee ik kan niet mee want ik mag niet mijn ouder.
Ik heb echt gewoon de neigingen om nu dingen stiekem te gaan doen.
Wie weet iets zodat ik mijn ouders kan overhalen om mij toch eens ergens heen te laten gaan?
x

Waarom mag je er niet heen?

dat heeft een vriendin van mij ook, misschien moet je eens met je ouders gaan praten?

Geen idee, ze zijn vast bang ofzo dat ik veel drink en ga roken & ze zijn bang dat ik in houwerij terecht kom ofzo.
Terwijl ik nog nooit eerder gerookt heb & ik heb nog nooit zoveel gedronken dat ik aangeschoten was of dronken etc.

Inderdaad, ga met je ouders praten, dan weet je ook gelijk waarom het niet mag.
En misschien kunnen jullie dan een gulle middenweg vinden, dat jij toch naar het feest mag maar onder hun voorwaarden.

Hoe oud ben je ?

Oh zie het al. 14… Heb je geen oudere broer of zus ?

Ik mag ook niet echt veel, af en toe wel naar feestjes maar meestal niet naar van die grote feesten, voornamelijk omdat ik nog geen 16 ben en omdat m’n ouders gewoon zuinig op me zijn. Ik ben ze er dankbaar voor en heb er ook niet echt veel problemen mee. Ik sta er toch al om bekend dat ik braaf ben op het gebied van feesten.
Ik zie dat je nog maar 14 bent, dus je kan inderdaad met je ouders gaan praten en anders zou ik ze gewoon maar dankbaar zijn dat ze je niet overal heen laten gaan.

omg, en je bent 14? Ik drink nu nog steeds niet.

nou zij dus wel. daar heeft ze toch niks aan.

je moet gewoon met ze erover praten en ook zeggen dat je de neiging hebt om het júíst te gaan doen als niks mag. of uitleggen dat je echt niet allemaal stoute dingen ofzo gaat doen.
succes!

Je bent amper 14. Grow up zeg. (Shit, ik ben ook maar 14 :ninja: )
Bewaar al dat uitgaan en gefeest voor (na) je zestiende, en aanvaard dat je ouders nog steeds het gezag hebben over je.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je niet mag uitgaan, maar klaag niet als je niet mag (je bent nog jong). Probeer ze ook rustig uit te leggen waarom je wel eens wilt weggaan, en zeg ze dat je heus geen rellen gaat schoppen, overdosissen gaat nemen, sigaretten gaat roken, en dat je niet gaat comazuipen. Je zal heus wel een keertje mogen gaan.

14?
Pff, ik mocht dat ook niet, maar ik had er geen behoefte aan. Pas op mijn 16de. Niet zo overdrijven!, bedenk goeie argumenten, bespreek het met je, en geen ‘‘regeltjes’’ overtreden. Zo blijven je ouders streng.

Vraag eens aan je ouders waarom je er niet heen mag.
Dan is dat helder voor je.
Overleg met hen of je het eens mag proberen, desnoods leveren ze je je af voor de deur en komen ze je weer ophalen.
Dan ben je wel geweest en hebben je ouders nog een beetje controle.

Ik mocht vroeger ook alleen naar schoolfeesten maar moest altijd eerder naar huis dan de rest.
Door het maar gewoon te doen had ik snel vertrouwen van mijn ouders en mocht ik ook naar andere feestjes.
Gewoon bespreekbaar maken.

ik ben 20 en mag ook niet vel en moet ook vaak zeggen ik mag niet van me ouders. probeer met ze tre praten en vraag waarom het niet mag. je kan ook afspreken dat je om bepaalde tijd thuis bent. dan ben je er toch even bij ook al is het minder om eerder weg te gaan;)en je kan ook zorgen dat je niet alleen naar huis gata maar met een groep:)

zo dom eigenlijk, maar alles wat mn ouders verbieden wil ik ook doen xD. maarja , hier heb je niks aan. ik weet niet misschien moet je met je ouders gaan praten ofzo? ookal weet ik natuurlijk niet hoe ze daar dan op gaan reageren

als ze je nou zouden laten gaan, kun je mischien laten zien dat je het wel kan. ga er met ze over praten.

ik mag ook niet uitgaan en ben 14 want ikb en er te jong voor
maarja ik leef nog

ik ben 17 en ik mag ook niet lang uitgaan ofzo, dan moet k zo vroeg thuis zijn dat ik denk laat maar, dat vind ik zonde van mn geld…
maarja ik heb me dr onderhand bij neergelegd, ik ga over een paar jaar wel uit, als ik op mezelf woon mag ik toch zelf bepalen wat ik doe

Hahaha x’) Droog -