Ik mag s`avonds niet naar buiten.

oh mijn god.
ik vroeg net of ik nog even naar buiten mocht ( na het eten )
en mn moeder zei al meteen Nee, dat geloof je toch niet!
16jaar en mag niet eens even tot 9uur naar buiten,
zeggen ze ook nog ‘‘in de zomer ga je maar’’ ik heb nu echt soon
‘‘waarom leef ik?’’ gevoel.
en door zeuren heeft geen zin… nee dan worden zei shagerijnig en mag ik
helemaal niet naar buiten.
( dat met mijn vriendin is ondertussen opgelost :] )

Tot hoelaat morgen jullie naar buiten, en hoe oud ben je?

Heb je vroeger dingen gedaan waardoor je ouders hebben getwijfeld aan hun vertrouwen in je ?

ik woon samen dusja…

maar toen ik 16 was mocht ik geloof ik tot 10 naar buiten in de winter half 10 of zo ten zij ik naar huis werd gebracht

Ik ag ook niet naar buiten…
heb me dr maar bij neergelegt.

Ik mag naar buiten tot wanneer ik dat wil maar ik ben niet zo’n buitenhang-mens…

En vraag je vriendin waarom ze zo droog reageert.

Ik ben 13, en, ja het ligt eraan waar ik heenga. Als er kermis is ofzo mag ik meestal wel zo tot 12 uur/ half 1 naar dorp. Als ik in het weekend gewoon even naar buiten ga tot 11 uur ofzo? En door de weeks tot een uurtje of half 10/ 10 uur. Maar het verschilt ook, de ene keer zijn ze soepel en mag ik het zelf weten, de andere keer is het een uurtje eerder.

Ik vind dat altijd zo sick, waarom in de zomer wel naar buiten mogen, maar 's winters niet? Dat snap ik echt, echt niet.
Verder denk ik dat je het er gewoon met d’r over moet hebben. Gewoon rustig, maar wel dat je het nergens op vind slaan, en eis een reden. Wat zegt je vader ervan trouwens?

Oh en dat van die vriendin… Hoe doet ze in het echt? Want ik reageer op msn ook heel vaak gewoon met “Oke.” en “Ja weet ik.” enzo. Naja, niet tenzij iemand een heel verhaal vertelt, en ik praat zelf ook best veel eigenlijk. Maar het is denk ik meer dat ik bijna altijd, aardig ABN praat, met hoofdletter en punten en blabla. En blijkbaar vinden veel mensen dat kortaf overkomen. Daarbij praat ik ook niet heel veel met smileys enzo, dat scheelt ook. :’’’)

Ik mag ook niet naar buiten 's nachts, maarja ik zit er eigk neit zo mee op dit moment, maar ik snap waarom je het zo stom vindt.

Ik ben niet zo’n buitenmens als ik buiten kom is het alleen als ik ergens heenmoet of ga wandelen met de hond of naar de stad ofzo maar dat is meestal overdag.
Vroeger toen ik wel veel buiten was mocht ik altijd tot 10 en in de winter tot 9.

Ik ben nu vaak nog rond 1 uur s’nachts buiten omdat ik dan met mijn vriend naar mijn huis loop (hij loopt altijd mee zodat ik veilig thuiskom) maar dat is dan wel in het weekend.

Je ouders willen gewoon niet dat je gaat rondhangen.
Dat is normaal. Bezorgdheid.

Ligt er toch ook aan wat je van plan bent buiten te doen?
Ga je stiekem roken, spreek je af met vrienden, hang je in je eentje rond?
Ik vind het eerlijk gezegd wel raar, je bent 16 en mag niet eens dan meer naar buiten. Het zal wel bezorgheid zijn, maar oke.

Stel er woont zomaar een politieman bij je in de buurt met nog een plekje voor je in de tuin…

En rondhangen is inderdaad niet goed.

Haha, ik ben 17 en ik mag al zolang ik leef niet naar buiten 's avonds. Mijn ouders willen gewoon niet dat ik daar in het dorp rond hang tot een uur of elf. Vind het wel logisch en wil het ook zelf niet, lekker voor de tv met wat thee etc. vind ik veel leuker.

ai

lullig voor je.

Doordeweeks mag ik tot een uur of 1 buiten blijven, zolang ik maar thuis gebracht word. Weekenden heb ik niet echt een bepaalde tijd, als het laat wordt blijf ik bij vrienden slapen. Zolang ik maar even doorgeef waar ik ben, is het dus eigenlijk wel goed. en ik ben 16.

Ik mocht eerst ook niet doordeweeks s’avonds naar buiten maar ik bleef gewoon bitchen en moanen en nu mag het wel :]

Heb jij een ‘Waarom leef ik’-gevoel omdat je niet naar buiten mag 's avonds?
You got to be kidding me.

Je kunt toch ook bij iemand thuis ‘chillen’?

blijkbaar vertrouwen mijn ouders me niet nee,
ookal zeggen ze dat wel nadat ik ruzie met ze heb gehad.
ik ben echt niet iemand die gaat roken/blowen op straat,
en ik ga al helemaal niet met slechte mensen om die dingen vernielen of
mensen lastig vallen… maarja blijkbaar heb ik zoiets gedaan volgens hun
maar dat is niet waar. want daar kreeg ik toen ook soort straf om.
ik wil gewoon met vriendinnen, of n jongen s’avonds naar buiten kunnen…
en het is lente, dus langer licht ( ookal is het nu donker ) maar eerst mocht ik in de herfst ook nog in het donker.
oke ik zeur vet erg over een ding, maar alle mensen waar ik dit aan heb vertelt
denken nu echt wtf je bent 16!

Je luistert niet eens naar wat wij zeggen. Of in ieder geval reageer je er niet op. Waarom maak je dan een topic?