Ik mag niks van mijn ouders!

Hey!
Ik ben tablo en ik ben 13 (bijna 14) jaar oud. Ik woon in driel een dorpje erg dicht bij Arnhem de hoofdstad van Gelderland. En ik heb islamitische ouders. Niet heel streng ik heb wel eens een vriendje gehad en heb dat tegen mijn moeder gezegd zij vond het niet herl erg. Alleen de laatste tijd mag ik bijna niets meer. Het is zo erg geworden dat ik niet eens uit driel mag naar Arnhem ik mag nooit afspreken met mijn vriendinnen en ze moet áltijd weten (mijn moeder) Waar ik ben wat ik doe etc… Ik wil heel graag naar Fris een openbaar feest in Arnhem en zoals gewoonlijk mag ik er niet heen. Ik vind het echt jammer en heb altijd het gevoel alsof ik er niet bij hoor al mijn vrienden (Die ook islamitische ouders hebben) mogen gaan. Ik begin me echt depressief te voelen. Ik ga elke dag naar school kom thuis en mag niet naar buiten leren eten en slapen. Ook ik in het weekend doet ze moeilijk. Mijn vader kan ik niks vragen want hij werkt in duitsland rn ik zie hem maar eens jn de 3 maanden. Ik ben mijn leven zat ik ben het zat elke nacht mezelf in slaap te huilen en ik begin sterke haat op te bouwem tegen mijn moeder. Ik wil me niet anders voelen dan de rest. Misschien komt dit niet over als een probleem maar ik zit er heel erg mee. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen ik weet niet meer wat ik moet doen…

Ik zou zeggen dat praten de beste oplossing is.
Leg haar uit dat je je er rot bij voelt en zeg dat je je buitengesloten voelt omdat je nooit met je vriendinnen ergens heen mag.
Misschien dat ze er eens over nadenkt en dat je toch naar Fris mag.

Ik wil niet heel lullig zijn hoor, maar ik vind het meer dat logisch dat je je moeder moet vertellen waar je heen gaat, wat je gaat doen etc. Je bent tenslotte nog maar 13. En dat je niet naar een feest mag vind ik daarom ook niet heel vreemd.
Het enige wat je kunt doen is gewoon met je moeder gaan praten op een volwassen manier. Voor haar is het ook lastig, een dochter die in de puberteit is beland.