ik mag niet :(

helemaal mee eens.

Helemaal met dit eens. Ik ben opgegroeid als enigstkind + met super overbezorgde ouders, ik mocht dus vaak ook dingen niet wat mijn vriendinnetjes wel mochten. Vaak nam ik even de tijd om rustig te worden en kwam ik met goede argumenten waarom ik vond dat het wel een goed idee was, het hielp ook wel eens om het op papier te zetten zodat ik het niet vergat. & word niet boos als je ouders nee zeggen, daardoor krijg je juist ruzie en word het alleen maar erger. Succes meid, hoop dat het alsnog van je ouders mag.

Ik snap heel goed dat je ouders niet willen dat je gaat, maar ik snap ook waarom je het daar niet mee eens bent. Probeer op een kalme manier met je ouders te praten (als je reageert op je ouders zoals je op mensen in dit topic die het niet met je eens waren reageerde gaat dat alleen maar averechts werken). Desnoods kun je zelfs die moeder van een van je vrienden inschakelen, maar het houdt een keer op.
Je ouders zullen heus wel hun redenen hebben om nee te zeggen. Als ze nee blijven zeggen nadat je met redelijke argumenten bent gekomen zullen ze waarschijnlijk niet van gedachten veranderen, en dat zul je moeten leren accepteren.

Dit. En natuurlijk begrijp ik dat het moeilijk is, maar inderdaad, dit is een forum en wij geven gewoon onze mening. Maar misschien mag je wel weg als je je ouders rustig uitlegt dat er daar ook nog een andere bekende volwassene aanwezig is die een beetje op jullie kan passen en dat je je zult gedragen. Als ze dan nog nee zeggen, tja dan zit er niet veel anders op dan naar ze te luisteren.

Ik snap heel goed dat het frustrerend voor je is en eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje vreemd dat je vorig jaar wel mocht en nu niet. Uiteraard kunnen je ouders je te jong vinden, maar dan vind ik het niet echt logisch dat je op je veertiende wel toestemming kreeg.

Ik zou toch proberen om nog eens rustig met je ouders om de tafel te gaan en hen uit te leggen dat je écht graag met vrienden op vakantie wilt en waarom, wat de omstandigheden daar zijn (in principe veiliger dan vorig jaar ivm toezicht/huisje) en wellicht kun je aandragen dat je vorig jaar immers hebt laten zien dat je verantwoordelijk genoeg bent om zonder ouders op vakantie te gaan.

Helpt een gesprek ook niet, dan zul je je er helaas toch bij neer moeten leggen, hoe jammer het ook is… Succes!

Ik ben ook 15 en ik wil ook zoiets, en ik mag ook niet :weary: en precies hetzelfde als jij, m’n vriendrn mogen allemaal wel. Ff voor sommige van die reacties hierboven, het is tegenwoordig heel normaal om met vrienden op vakantie te gaan of zoiets op je 14e/15e. Zo ongeveer al m’n vrienden hebben dat al een keer gedaan.
Maar misschien kan je ze een keer rustig uitleggen waarom je het wil, en waarom je denkt dat het verantwoordelijk is enzo :wink: xxx

Inderdaad, volgens mij kan het ook helemaal niet wat TS wil.

Hier wil ik toch even op reageren. Ik ben net zestien, en ben nog nooit met vrienden op vakantie geweest met vrienden, dus zo normaal is het niet.
+ over het feit dat de oudere GS’ers onbegripvol zouden reageren, ik ben het met hun eens. In een huisje met jongens om je heen, is er toch sneller de kans dat er iets gebeurd, zelfs al is er een volwassene bij.

Ik ben een (van de vele) vijftienjarige die hier ook reageert.

Ten eerste, waarom in hemelsnaam vraag je niet aan je ouders waarom niet? Dan zou je ze misschien beter begrijpen… Probeer een gesprek aan te gaan zodat jou, maar ook hun, dingen duidelijk worden. (Ik zou ook in de war zijn, maar nee is nee… Daar kan je vrij weinig aan doen)
Ten tweede, ik vind het asociaal van de mensen hier, maar ook zeker van jou, dat jullie zo erg reageren. Kijk eens even naar de reacties, en de reacties daar weer op. Jij vraagt om hulp/advies/weetikveelwat en je krijgt reacties. Ze zijn het misschien niet eens met je standpunt, maar reageer er dan niet op alsof ze je aanvallen. Ze zijn het gewoon niet met je eens, dat gebeurt soms in het leven.
De anderen daarentegen, zijn ook niet heel erg netjes, terwijl (de meesten) er wel netjes over begonnen werd. De reacties op de reachties van de TS zijn nogal aanvallend, waardoor zij weer reageert en je vervolgens een aanval-verdedigingsspelletje hebt.
En ten laatste, bedenk even hoeveel meiden en jongens van 15 er nog niet alleen op vakanti zijn geweest. Mij kun je alvast meetellen, misschien kan je een poll neerzetten? Dan zul je zien dat het heel erg meevalt!
Ik ga lekker met mijn ouders op vakantie, en als ik niet weg ben, zoek ik een vakantiebaantje. Verdient lekker bij, en als je dat allemaal in een spaarpotje doet, kun je dat geld misschien gebruiken om als je oud genoeg bent weg te gaan!

Succes er nog verder mee!

Nee dat is niet normaal. Het mag ook niet eens, om een huisje te boeken moet er een volwassenen bij zijn, bij vliegreizen ook volgens mij.

lol, hoe kom je hierbij dan.
Vergezocht.

Hey bedankt voor jullie reacties allemaal heel lief echt bedankt! maar het gaat was niet door :slightly_smiling_face: nu gaan we misschien een nachtje in iemands tuin kamperen dus ik hoop dat ik dat wel mag :s maar super bedankt iedereen!!xx

Dan ga ik er vanuit dat dit topic dicht kan. Slotje!