ik mag niet :(

Ik zou inderdaad zoals iedereen hier zegt je er gewoon bij neerleggen want er is niet veel anders wat je er aan kan doen. De reden waarom het misschien niet zou mogen is omdat er jongens mee gaan, ik zou me kind later ook minder snel met jongens op vakantie laten gaan dan met alleen haar vriendinnen

toen ik 15 was moest ik gewoon om half 9 binnen zijn en in de zomer om 9 uur.
ik mocht niet uit/niet drinken/niet op vakantie etc.
dus wees idd blij dat het toen mocht
je bent 15 en hebt gewoon te luisteren naar je ouders.

bovendien vraag je om onze mening,
maar als die van de jouwe afwijkt wordt je boos?
Het is niet dat wij denken: ze is 15 dus ze breekt de tent af.
Je hebt gewoon naar je ouders te luisteren. Dat je vrienden het wel mogen heeft er ook niets mee te maken.
Ik mocht van mijn ouders ook heel veel niet wat mijn vriendinnen/vrienden wel mochten. Maar er waren ook dingen waar mijn ouders minder streng over waren.

En omdat je veel zelf betaalt en nooit ergens om vraagt betekent niet dat je ervanuit kan gaan dat zoiets ineens wel mag.
Ik vraag mijn ouders ook nooit wat, maar als ik dan iets wil gaan doen ga ik er niet meteen vanuit dat ik het mag en ik wordt mogen al 20… waarschijnlijk zou ik ook niet met een grote groep jongens weg mogen.
Nou ik woon bij mijn ouders… dus prima… ik moet me aan hun regels houden zolang ze voor me zorgen.
en ik vind dat jij dat ook moet accepteren en dat je niet de meiden met een andere mening (dezelfde mening als je ouders) zo moet aanvallen.

dit… niet iedere puber schopt overal hard tegenaan als hij/zij het niet kan uitstaan.

Ik vind dat leeftijd in een getal gewoon niet veel zegt. Het ene kind dat 13 is kan verantwoordelijker zijn dan het andere dat 16 is. Zo mocht ik gerust uitgaan op mijn 16e tot later dan 12 uur want mijn ouders wisten hoe ik was, een verantwoordelijk kind, terwijl mijn jongere zusje en oudere zussen dat niet mochten. Oneerlijk misschien, maar een getal zegt niks. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste ouders dat onderscheid wel kunnen maken, ze kennen hun eigen kind het beste. De inschatting van de ouders van TS is in dit geval anders dan de vorige keer, er zullen waarschijnlijk meer dingen meespelen dan TS vertelt óf dat de TS weet. En ookal zijn er GEEN goede redenen, je hebt jezelf er alleen mee als je er lastig over gaat doen.

Dat je verder wel het voorbeeld bent van het ideale kind vind ik 1) dubieus, en 2) zegt dat niet perse dat je ouders je daarom maar met alles toestemming moeten geven.

Dat gezeur over losbreken van je ouders etc., het gaat er meer om dat pubers natuurlijk hun grenzen opzoeken, maar dat geeft ze nog niet perse vrijbrief om over die grenzen heen te gaan; dat zijn ouders die dan met hun ideeën over opvoeding dat proberen te sturen. En tja, TS, je kan het wel niet leuk vinden en daardoor de opstandige en zeurderige puber hier gaan uithangen, veel plezier daarmee. Maar je ouders overtuig je er niet mee, en er zullen ook geen manieren zijn om je ouders te overtuigen als ze eenmaal een beslissing hebben genomen. Denk dat je hier maar van moet leren dat als je ouders nee zeggen het gewoon nee is, en het slimmer is om je rustig te houden daarna en aan hen te tonen dat je hun beslissingen respecteert en verstandig ermee omgaat, omdat je dan aan je ouders kan tonen hoe verstandig jouw gedrag is in de toekomst. En dat zorgt er weer voor dat je eerder dingen mag en kan.

Vind het trouwens wel typisch hoe onbegrepen jij je hier voelt en hoe je daarop reageert. Maar realiseer je dat veel meiden hier een stuk ouder zijn dan jij (mijzelf incluis), en wij hier de meeste dingen die jij meemaakt, hebt meegemaakt of zal meemaken allemaal al gedaan, gevoeld en gezien hebben. Ik zou daarom maar proberen je iets aan te trekken van wat deze meiden tegen je zeggen, zowel de dingen die je aanstaan als de dingen die je niet aanstaan.

Bring it on.

Dan ga ik nog even lachen om een aantal reacties in dit topic.

Hier ben ik het mee eens.

Mijn moeder vond het geweldig als ik op mijn 13e naar de kinderdisco ging en uitstapjes maakte. Als er iets gebeurt leert ze er zelf alleen maar van. Ik ben heel vrij opgevoed en mag alles van mijn ouders omdat ik heb laten zien dat ik me kan gedragen. Als je dit niet kunt kan ik me voorstellen dat je ouders dit niet willen. Al kan ik hier niet over oordelen omdat ik niet weet hoe je thuis bent. Ik vind het dan wel weer onzin om de ene keer ja en de andere keer nee te zeggen, want dit geeft ook geen structuur en ik snap dat je je hierdoor onbegrepen voelt. Maar ik denk niet dat er iets aan de mening van je ouders te veranderen valt…

Jullie zijn allemaal wel echt een stelletje zeikstralen hoor. Volgens mij lopen sommigen zich behoorlijk af te reageren hier. :’) Maar goed, TS, ik snap dat het vervelend is en op zijn minst onredelijk lijkt, maar je kunt nu eenmaal niks ertegen doen.

Mee eens ^

typisch een reactie voor een 15 jarige :")

Ik denk dat je toch echt aan je ouders een normale gesprek zou moeten voeren zodat ze jou duidelijk kunnen uitleggen waarom je niet mag. Dan weet je tenminste waar het aan ligt, en ja ik snap dat dit erg stom is, maar als je de reden weet waarom je niet mag dan heb je daar waarschijnlijk begrip voor. Succes!

(sorry voor citaat, ging perongeluk)

weg

Ik vind een hele hoop mensen hier enorm denigrerend doen, alleen maar omdat zij 15 is en jullie het onzin vinden dat ze zich druk maakt hierom. Ik zou me enorm aangevallen voelen als ik haar was geweest.

Dit soort dingen zie ik overigens ook in andere topics gebeuren, ‘oudere’ gs’ers die zich blijkbaar verheven voelen boven de jongere en daarom maar gemene dingen gaan zeggen(ook al hebben sommige misschien niks door, heel veel reacties zijn wel enorm bot en ik zou me ook beledigd voelen als het over mij ging). Ga dan weg of zo, als je het niet aankan. Kinderachtig dit. Ik zie dit soms zelfs onder mods gebeuren, veel mods zijn dan ook wat ouder, maar ik vind persoonlijk dat mods een voorbeeldfunctie hebben en met denigrerende reacties vraag ik me af of ze wel een voorbeeld zijn.

Dus? wat maakt het niet, we zijn toch allemaal 15 jaar geweest?

Meh, als zij normaal gereageerd had, waren de reacties niet zo. Als zij hier op een volwassen manier had geantwoord op de reacties, had ik gedacht ‘Dit ziet er een 15 jarige uit die volwassen genoeg is om weg te gaan’ en was ik begripvoller geweest. Maar zoals zij deed (En dat was al voor de ernstigere reacties kwamen) had ik daar absoluut geen zin in. Typisch gevalletje van ‘Ik wil van jou horen wat ik wil en de rest kan de boom in’.

Zo heb ik als 15 jarige nooit gereageerd op anderen, ook niet op fora. Dus zo normaal vind ik dat niet.

Ik zeg ook niet dat ik vind dat de ts op de juiste manier reageert, maar andere mensen vooral ook niet. En dat zie ik niet alleen in dit topic gebeuren, maar in het algemeen op gs als er mensen zijn met een andere mening dan anderen en daar wordt dan denigrerend op gereageerd door sommige oudere gs’ers.

TS, je ouders zullen er vast een reden voor hebben? Misschien kun je die vragen en dan verder denken, ligt het misschien aan het geld? betaal jij of je ouders?

Nee is nee en dat moet je gewoon simpelweg accepteren.

Logisch dat je super teleurgesteld bent :frowning_face: ik ben 17 en zou het ook heel kut vinden als al mijn vrienden wel mochten en ik niet, en al helemaal als je vorig jaar wél mocht. Echt frustrerend. Alleen is er niet veel wat je eraan kan doen… lastige situatie voor je.

Het lijkt mij ook frustrerend als je vorig jaar wel mocht, maar dit jaar niet meer. Toch kan dat wel degelijk liggen aan het feit dat je te jong bent, dan was vorige keer gewoon een uitzondering en vinden jouw ouders je inderdaad te jong om vaker alleen op vakantie te gaan. Je kunt proberen je ouders over te halen met argumenten, maar anders kun je eigenlijk alleen maar je erbij neerleggen. Ik ben 18 en ondanks dat ik wettelijk alleen op vakantie mag, moet ik dat toch altijd aan mijn ouders vragen.