ik mag niet :(

Hey hallo!
ik heb in het begin van dit schooljaar een kamp geregel met 9 andere vrienden op een camping waar 1 van onze ouders werkt (ik was toen 14) het was de leukste tijd van mijn leven en heb super veel gelachen.
Nu een half jaar later (ik ben nu 15) wouden we net zoiets regelen allen een paar andere mensen (iets meer jongens maar bijna al mijn vrienden zijn jongens dus vandaar) en nu mag ik van mijn ouders opeens niet meer!! ze vinden dat ik te jong ben?! op mijn veertiende mocht het ook dus echt heel raar! ze zeiden dat het voor 1 keer een uitzondering was. ik vind het echt heel raar en niet eerlijk ik ga heus geen dingen doen met die jongens ofzo (heb ik ze ook verteld) ik bedoel we zitten met ze 10en in een huisje dan doe je dat toch sws niet? al mijn vrienden mogen wel en ik wil het echt zo graag ik ben de laatste tijd steeds meer depri aan het worden en ik denk dat dit me juist weer op zou vrolijken en het lijkt me echt verschrikkelijk om al mijn vrienden te zien gaan terwijl ik thuis moet blijven :’( er is trouwens ook een moeder van een van ons in de buurt overdag want die werkt daar dus we regelen alles zelf en dat ging vorige keer super dus ik kan met geen probleem bedenken
hoe haal ik mijn ouders over?!
xx wanhopige mij :frowning_face:

Vijftien is ook belachelijk jong. Als een keer een uitzondering was, dan was een keer een uitzondering, en niet nog een keer. Nee is nee.

Mee eens

Alle anderen mogen wel en hun hebben echt geen slechte ouders ofzo dus ik vind het raar er is overdag continu een volwassene op 20 meter afstand!

Nee is nee. Als anderen van een brug springen doe jij dat dan ook? Die ouders voeden hun kinderen anders op en jouw oudersdoen het op hun manier

Op Kamp gaan is geweldig van een brug afspringen. Iet dus dat is de domste vergelijking ooit maar oke als iemand nog tips heeft hoor ik het graag :slightly_smiling_face: zeggen dat ik pech heb hoef je niet te zeggen daar heb ik niet echt veel aan

Misschien kun je wat minder eigenwijs zijn, als je zo tegen je ouders doet, snap ik ze al helemaal. Het punt is dat het niets uit maakt wat je vrienden mogen of niet, zij zijn je ouders verantwoordelijkheid niet en jij wel.

En tja, er zijn geen tips. Als je ouders nee zeggen, dan is dat zo. Daar moet je je nu eenmaal mee neerleggen tot je 18 bent.

Hey luister ik ben niet een kutkind ofzo ja ik vraag mijn ouders nooit wat ik betaal heel veel dingen zelf omdat ik het sneu vind als ze voor me betalen ik kom altijd thuis van vriendan wanneer zij het zeggen ook als ik het niet wil dus het is 1 ding dat ik ze vraag dus je moet niet meteen in conclusies springen dat ik eigenwijs doe tegen mijn ouders oke?! En daarbij heb ik net uitgelegd dat ik dit soort reacties niet meer hoefde dus als je zo nodig iets wil zeggen ze dan iets waar ik wt aan heb en anders niks

Ik vind het ook wel heel erg jong. Als jij ouder was, zou je hetzelfde doen? Chillen in een jeugdhok ofzo is 1 (maar liever gewoon thuis) maar dan ook nog blijven slapen in een vakantiehuisje, nooit.

Ik vroeg om hulp niet om tien keer dezelfde reacties nog even voor de duidelijkheid het mocht een halfjaar geleden ook gewoon dus dat ik te jong ben slaat eigenlijk nergens op

:’) Schat, je zit op een forum, iedereen mag reageren als je een topic maakt. Ja, ook reacties die je niet aanstaan. En begrijpend lezen mag ook. Als iemand een zin begint met ‘als…’ dan is dat geen conclusie trekken, dan is dat een mogelijk scenario aanhalen.

Overigens mag je hier ook een toon lager zingen hoor.

Weet je zeker dat er vorige keer niet andere omstandigheden waren? Of dat er iets fout ging?

Als je je zo geweldig vind ga dan lekker ergens anders geweldig wezen een forum is ook bedoelt om te helpen en dit helpt niet bepaalt en ja ik haal negens en tienen voor begrijpend lezen ik ben niet dom maar daarom kan ik ook aflezen aan de zin dat het bedoelt is als conclusie

Kijk dat helpt! : nee dat vind ik juist het rare ze gaven ons zelfs nog complimenten oer hoe goed het geregeld was! En verder was het tken koud buiten en de volgende keer niet en zaten we toen in een vele te kleine tent en nu in een netjes huisje dus de omstandigheden zijn juist beter

Dit meisje is 15 en vol in de puberteit. Ze probeert zich los te maken van haar ouders. Iets wat al haar vrienden schijnbaar wel lukt en haar niet. Opzich best logisch dat daar frustratie bij vrij komt, daarvoor zit ze immers in deze fase. Vervolgens krijgt ze hier alleen maar onbegrip -ja iedereen kan hier reageren, maar tóch- dan snap ik dat er nog meer frustratie vrij komt en dit een redelijk botte reactie. Een beetje empathie is denk ik wel op z’n plaats. Al snap ik ook dat dat heel lastig kan zijn… =)

Je snapt de uitdrukking niet :’). Mooi zeg. Maar je kunt wel gaan lopen katten hier, maar als je ouders het niet willen, willen je ouders het niet. En als jij een partij gaat lopen zeuren mag het helemaal niet en ook niet de volgende keer dat je het vraagt. Accepteer het en wacht tot je wel mag.

Hmm oke. Nouja als hun argument de jongens die meegaan is, en dat je daar dat dingen mee zou doen, ik denk dat er eerder wat zou gebeuren als je met z’n allen in een huis zit dan in tentjes en buiten… Snap je? In een huisje zijn die kansen wat groter denk ik.

Dankjewel sofiiee