Ik mag niet naar een dietiste.

Ik vind mezelf te zwaar, nouja niet te zwaar maar wel te dik. Ik ben 1.70m en weeg rond de 69 kilo, dat is niet te zwaar volgens die meter, maar wel bijna en ik heb wel ‘lovehandles’ waar ik me echt aan erger. Maar ik mag van mijn ouders niet naar een dietiste dat vinden ze onzin ofzo. Dus daarom probeer ik wel gezond te eten maar dat lukt me gewoon niet. Dus zou ik liever zo een schema ding krijgen van een dietiste maar dat mag niet. Weten jullie iets om mn ouders over te halen of hoe ik me aan het gezonde eten te houden en niet steeds te snoepen?

als je niet uit jezelf gezond kan eten, kan je dat ook niet als je een schema hebt, afvallen ligt niet aan schema’s, maar aan dicipline en zelfbeheersing… als je dat niet hebt lukt het zoiezo niet, zoals je nu gemerkt hebt.

Misschien dat je het zelf betaald?
maar die zal je niet helpen om af te vallen denk ik hoor. aangezien je helemaal niet te zwaar bent.
dieetiste kost geloof ik vrij duur, 70 euro per uur ofzo

en mocht je cht willen afvallen kijk dan in het afval topic. bewegen is ook nodig om af te vallen. met alleen eten kom je er niet

Ja, je hebt wel gelijk. zij zal me idd niet helpen als ik niet te zwaar ben.
Ik voetbal 3 x in de week en ik hardloop af en toe.

Ik zit zelf ook bij een Diëtiste, en ik weet niet precies hoe het werkt, maar mijn zorgverzekeraar vergoed 4 uur naar de diëtiste gaan per jaar. Aangezien ik eens per 2 maanden of soms eens in de maand en dan een kwartier ga kost het me per jaar eigenlijk niets, want ik ga altijd minder dan die 4 uur. Diëten is best lastig, en als je een schema hebt moet je je er ook maar zien te houden. Van mijn diëtiste krijg ik geen schema of iets dergelijks omdat ik nog ‘een kind’ ben en dus nog in de groei en dan is het niet goed voor je lichaam om dingen niet te mogen eten.

In iedergeval, je kan natuurlijk ook zonder de toestemming van je ouders naar een diëtiste gaan van de thuiszorg of iets dergelijks (daar zit ik bij) en dan kan je zorgverzekeraar het vergoeden, maar dan moet je wel een doorverwijzing van je huisarts krijgen. Dus dan moet je eerst weer naar de huisarts (wat ook weer geld kost, maar dat wel vergoed word als het goed is), die gaat je wegen enzo, en die luistert naar je verhaal, en als hij vind dat je de diëtist nodig hebt kun je daar dus heen en dan worden er dus 4 uur vergoed. Maar als ik jou was zou ik gewoon letten op wat je eet, en niet bij alles wat je eet gaan kijken hoeveel caloriën en vet enzo in zit, maar gewoon gezonde porties eten. En niet te veel snoepen, en als je dan snoept neem dan snoep waar geen of minder suiker en vet enzo inzit.

En je kan ook naar www.voedingscentrum.nl gaan en daar kun je ergens bijhouden wat je eet en dergelijk. Als je dat elke dag invult dan zie je dus hoeveel calorien je op hebt, en of dat te weinig of te veel is (of genoeg natuurlijk) en die site heeft ook allerlei tips voor je, dus dat ik zeker heel handig! Maar als je echt wil afvallen moet je gewoon veel discipline hebben en je moet jezelf elke keer als het fout gaat een schop onder je kont kunnen geven, maar wees niet te streng voor jezelf, want afvallen is écht moeilijk!

Je kan ook naar de dokter gaan die kan je misschien verder helpen.
De dokter mag t niet aan je ouders vertelen. Beroeps geheim

En btw. spieren wegen ook enorm veel. vergis je daar ook niet in. dan zou je met zo een nijpdingetje je vet moeten meten. wil je echt goed beeld ervan krijgen

het is wel duur hoor,
en je kan zelf toch ook een schema proberen te maken met gezond eten.
anders vertel je je ouders dat je er echt mee zit en dat je veel te ongezond eet.

en dan je botten niet te vergeten. sommige hebben zwaardere botten dan andere.

je kan weight watchers doen? Of mss kan je ergens wel online schema’s vinden. Maar misschien maakt 't niet uit of je een schema hebt of niet, maar heb je gewoon een beetje aanmoediging nodig op de moeilijke momenten, dan is weight watchers best goed…

ja je kan inderdaad op internet zelf een schema aanmaken
of het margriet streepjeslank boekje halen

desnoods ga je gewoon aan je huisarts vragen of je bij een dieetist zou mogen lopen(ivm leeftijd en bmi) en dan maak je een gratis afspraak met je ouders erbij

en dan kan de dietist je een beetje vertellen hoe je je eetstijl kan aanpakken zonder dat het allemaal heel moeilijk is, en je ouders kunnen dan helpen

Misschien vinden je ouders je helemaal niet dik.
Misschien is het ook zo?
Je wilt vast gewoon een paar kilootjes verliezen, niets meer.
Je hebt geen dietiste nodig als je maar een paar kilo’s kwijt wilt,
het kost natuurlijk ook geld.
zelfbeheersing! dat moet je hebben.
paar tips die wel werken :

je kan al water drinken ipv frisdrank, dat scheelt veel kcal

tel de kcal in je tussendoortjes. neem nooit iets van boven de 200, ga wat dieetkoekjes kopen ( die zakjes van special K zijn lekkerrrr , kvind ze zelfs lekkerder dan sommige koekjes)

bij het avondeten neem je altijd redelijke porties. Niet te veel , niet te weinig. Neem altijd 1 portie en drink water. Cola zal ervoor zorgen dat je minder eet en dat je daarna nog meer honger hebt.

Ga ook veel fruit kopen!
Want 1 stom chocoladekoekje is gelijk aan 1 appel, een sinaasappel en een kiwi.