Ik mag niet met jongens omgaan van mijn vriend

Hallo allemaal.
Ik heb echt heel veel gezeik met mijn vriend en hebt echt hulp nodig.
Ik ben nu 1,5 jaar met mijn vriend en heb het afgelopen maanden opeens heel veel gezeik met mijn vriend.
Om mega veel maar vooral omdat ik vooral jongens vrienden heb.
Ik mag van hem niet met hun omgaan eigenlijk.
Hij zegt van wel maar zodra ik het doe zegt die van ben ik niet genoeg, ik vertrouw jou wel maar hun niet, of juist ik vertrouw je niet of het voelt alsof je vreemd gaat of hij vind dat ik me anders voor doe bij hun.
Wat moet ik hier mee?
Ik wil hem niet laten gaan maar ik wil ook niet mijn vrienden loslaten.
Hij is sinds deze zomer opeens heel jaloers omdat k toen opeens veel weer met andere jongens dan hem om ben gaan gaan.
Is het normaal dat je met andere jongens omgaat als vrienden als je in een relatie zit of niey.

Vind dit nogal toxic. Gezonde jaloezie hoort erbij maar vind hoe hij dan tegen je praat (ben ik niet genoeg, ik vertrouw hun niet etc.) echt rude. Heb het zelf ook geaccepteerd. Big mistake.

Sommige jongens gaan ook zo doen omdat ze zelf niet trouw zijn. Ik zou hier met hem over praten en als het niet veranderd bij hem weggaan. Hoe moeilijk dat ook is.

1 like

Dit is een enorme rode vlag.

Wat jij moet doen? Je eigen grenzen en wensen aangeven. Dat hij moeite heeft met zijn eigen onzekerheid mag hij niet projecteren op jouw leven. Dat zal hij echt zelf moeten oplossen en desnoods gaat hij therapie nemen. Pas op met dit soort jongens. Pas helemaal op als hij je wil isoleren en dat je eigen sociale kring steeds kleiner wordt. Jij mag omgaan met iedereen die je wil. Nee, het is niet normaal dat je partner dat gaat verbieden.

Google ook eens op narcistisch gedrag. Ik zeg niet dat hij dat heeft, maar het geeft misschien wel wat inzicht. Ik heb een vriendin verloren die in de handen viel van een narcistische jongen. Je zag haar in een jaar tijd helemaal wegkwijnen, totdat er niks meer over was. Ze zit nog steeds bij hem, maar ze doet niks meer en mag ook geen contact meer met ons. Het begon al snel met de eis dat ze niet meer mocht omgaan met andere jongens.

Ik vind dit echt niet normaal, echt een rode vlag inderdaad. Jouw vriend kan en mag niet bepalen met wie jij omgaat. Een relatie hoort te zijn gebaseerd op vertrouwen, hij klinkt behoorlijk onzeker.

Je vriend is duidelijk heel onzeker. Spreek hem daarop aan: hij zorgt er nu voor dat jij niet de ruimte hebt en niet volledig jezelf kan zijn. Als hij zo doorgaat, raakt hij je misschien wel kwijt. Hij moet leren vertrouwen op jou EN op zichzelf.

1 like

Dat is erg belangrijk, eigen ruimte hebben en houden

Niet accepteren. Zijn onredelijkheid hoeft jouw probleem niet te worden. Dit is ongezond gedrag en ik raad af om daarin mee te gaan, anders is de kans groot dat je een geïsoleerd persoon wordt en al je vrienden verliest. De argumenten die hij geeft vind ik ook kant noch wal raken. Het zou andere koek zijn als hij zegt dat hij liever niet wil dat je met hen omgaat omdat hij ze bijvoorbeeld een aannemelijk gevaarlijke invloed vindt hebben.