Ik mag niet met de trein

zoals je al in de titel kon lezen mag ik niet met de trein,
ik ben 14 jaar en mijn ouders vinden me nog te jong voor de trein.
ik zou graag naar Utrecht willen en ik weet dat het een big deal is want ik woon helemaal in Zeeland.
ik wil morgen naar de verjaardag van mijn vriendje daar, maar dat weten mn ouders niet anders heb ik er nog een probleem bij :grinning:.
hebben jullie misschien tips om ze te kunnen overhalen??

xxx

Je bent 14 jaar, je wilt van Zeeland naar Utrecht omdat je vriendje daar zijn verjaardag viert? Je wilt dus gaan liegen tegen ze dat je daar gaat winkelen ofzo? Ik zou gewoon proberen te praten met ze, en als het niet kan dan moet je je daar maar bij neerleggen. Het leven is hard.

Ligt misschien ook erg aan de tijden. Ga je gewoon overdag, of wil je ook echt pas 's avonds terug naar huis?

(En stiekem doen; NOOIT DOEN)

ik ben toen der tijd gewoon gegaan.
Mijn ma zei vraag aan pa, mn pa zei vraag aan ma.
en wat doe je dan…je gaat.
ze waren beide boos, maar mn pa zei wel dat hij het knap vond dat ik alleen durfde.
Ik zeg niet dat jij ook maar gewoon moet gaan, en het gezeik van je ouders achteraf voor lief moet nemen.
Ik ken jouw thuis situatie niet.
Voor nu zou ik je adviseren om echt te gaan praten met hun en hun duidelijk te maken dat je oud en wijs genoeg bent om zelfstandig te kunnen reizen.
Ik hoop dat je mag, suc6.

Niet stiekem gaan, als er iets ernstig gebeurd zit je met de gebakken peren en weten je ouders niet waar je zit.

Vraag of je wel mag als een vriendin mee gaat?

Kan je niet met een vriendin gaan?

Maar idd, niet stiekem doen…

Ten eerste vind ik dat belachelijk. De trein is hartstikke veilig…(Tenzij je heel laat in de avond reist). Ik zou vragen of het goed is als iemand meegaat.

Misschien wil een van je ouders je daar dan heenbrengen? Of je vraagt of je vriendje je komt halen in Zeeland?

Ik vind het wel logisch hoor. Heel veel mensen mogen niet alleen. En ze is 14.

nee ik probeer gewoon om 20.00 thuis te zijn, en ik heb al met ze gepraat maar ze zeggen dat het een regel thuis is en dat ik me daar aan moet houden,
net zoals dat ik niet mag logeren bij mijn beste vriendin ofzo

ik heb trouwens altijd mijn mobiel bij

ik snap je ouders heel goed. Je bent 14 toen mocht ik ook niet zover alleen met de trein, want bedenk wel dat van Zeeland naar Utrecht een heel eind is.
Maar ik zou het als ik jouw was niet stiekem doet dan mag je steeds minder als ze erachter komen…

Als je stiekem gaat en er gebeurt wat dan ben ik bang dat je nooit meer alleen met de trein mag. Schaad je vertrouwen van je ouders niet dat is het stomste wat je kan doen. Voor een dagje trein wees gewoon eerlijk daar kom je veel verder meer dan liegen en leugens!!!

hmm, tja ik ga er nog wel gewoon over praten en ik zei ook gewoon ook al zeggen jullie nee ik ga dan toch, dus als ik morgen weg ben weten jullie me te vinden

Nooit het slechte voorbeeld neerzetten!

Als je ouders nee zeggen op dit punt dan is het toch ook gewoon nee? Ze zullen er vast wel een goede reden voor hebben en gewoon bezorgd zijn. Maar als jij zo nodig tegen je ouders in alsnog in de trein wil stappen, veel plezier er mee.

Je ouders hebben het beste met je voor en willen niet dat je iets overkomt.

Maar ik vind Utrecht Centraal één van de niet zo prettige stations waar ik ben geweest iig. Dat is natuurlijk persoonlijk.

Van mijn ouders mag ik ook niet alleen met de trein reizen en ik ben bijna 20, dus kun je nagaan :slight_smile:

Maar als je ouders niet weten dat je een vriendje hebt, ga je dan zeggen dat je alleen in Utrecht gaat shoppen??
Je kunt vragen of het wel mag als je een vriendin mee neemt. Maar ga het niet stiekem doen, en als je vertelt dat het om een vriendje gaat brengen je ouders je misschien wel :wink:

Ho wacht, ze weten niet dat je een vriendje hebt? Verandert de zaak :’)

Als je dat doet schaad je het vertrouwen van je ouders in jouw lieve meid. Dat zal je later alleen maar meer nadelen en beperkingen om zelfstandig dingen te doen opleveren.