Ik mag niet mee?

Hello.

Ik heb nu 15 maanden met mijn vriend en ik zie hem in het weekend en op woensdagavond. De rest van de week doen we allebei onze eigen dingen en smsen we af en toe.
Ik hecht me heel veel aan de weekenden omdat ik zo graag bij hem wil zijn, maar het is nu al een paar keer gebeurd dat hij het weekend weggaat. Dan heeft hij een feestje in een schuur met vrienden én meisjes. Opzich vind ik dat geen probleem, want ik vertrouw hem. Maar als ik een keertje een weekend met vriendinnen iets wil doen waar jongens in de buurt zijn, probeert hij me op alle mogelijke manieren daar weg te houden.
Ik doe geen dingen waarvan ik weet dat hij ze niet leuk vind, omdat ik van hem houd en hem absoluut niet het gevoel wil geven dat ik niet naar hem luister of dingen doe die hij niet graag heeft.
Nu heeft hij het weekend weer een feestje, maar ik vind het niet fijn als hij daarheen gaat. De afgelopen keer was voor mij een hel, omdat ik die meisjes niet vertrouw. Dat ligt niet aan die meisjes, maar ik vertrouw geen enkel meisje in de buurt van mijn vriendje. Ik ben al heel vaak pijn gedaan in vorige relaties en dat speelt toch iedere keer weer mee.
Ik heb wel eens een ‘uitnodiging’ gelezen dat hij ook iemand zou mogen meenemen, en ik zou het ook wel leuk vinden om te weten met wie hij omgaat. Maar dan hoor ik ‘‘misschien wíl ik wel helemaal niet dat je meegaat.’’
Ik weet dat hij het niet zo lullig bedoeld als dat het klinkt, maar ik voel me hier toch behoorlijk rot over. Hij gaat nu liever niet als dat hij mij mee zou nemen, terwijl ik die meisjes ondertussen ook ken en het de laatste keer heel gezellig met ze heb gehad.
Wat ik ook zeg, hij blijft liever thuis als dat hij mij aan die mensen daar voor zou stellen, terwijl ik ook wel benieuwd ben naar zijn vrienden.

Wat zouden jullie doen? =(

xx

Ik vind het best lullig dat hij zegt dat hij jou misschien gewoon niet mee wil hebben, waarom niet? Hij kan je toch best een keer meenemen? Plus, jij doet ook geen dingen waarvan je weet dat hij ze niet fijn vindt, dus waarom past hij zich niet lekker aan?

Ik zou gewoon met hem praten en hem dit duidelijk maken, het moet naturlich wel van twee kanten komen :grinning:

:flushed:

Ik wil hem zulke dingen niet verbieden, omdat hij het leuk vind. Dat weet ik. Maar nu wil hij niet meer gaan, maar ik mag dan het weekend ook niet naar de verjaardagen van vriendinnen omdat daar jongens zullen komen.

Ik vind het eerlijk gezegt wel een beetje raar dat ie niet wilt dat je meekomt? Vooral omdat je al meer dan een jaar een relatie hebt, dat het in het begin zo gaat snap ik dan nog wel dat had ik ook met mijn ex. Maar was dit altijd al zo dat hij liever alleen gaat zonder jou of iets van de laatste tijd?

Ehm, best apart? Je hoeft niet altijd mee, dat snap ik… maar hij is toch trots op je? En waarom wilt die je niet mee? Ik zou meteen allemaal rare dingen gaan denken …

ik zou het er zeker met hem over hebben!!

[i]ik denk dat jullie een gesprek moeten aangaan.
als jij hem zo vrij laat in zijn doen en laten,
waarom zou jij dan niet naar verjaardagen mogen?

ook kun je aangeven dat je écht graag meewil,
en stel dat het dan niet mag,
dan kun je hem vragen wat daar de reden van is…
succes![/i]

Hoe kan hij het niet rot bedoelen als hij zegt dat hij jou niet wil meenemen?

Ik vind het een beetje raar, ik zou denken dat hij zich schaamt.
Ik hou heel erg van wraak dus ik zou er alles aan doen om het kut te laten voelen zoals hij bij mij heeft gedaan (maar zo ben ik nu eenmaal).

Ik zou eens goed met hem gaan praten.

hoezo ‘mag’ jij dat niet, je mag toch lekker zelf weten wat je doet en hij ging toch voorheen ook naar feestjes, dus moet hij niet zo janken.

Hij zegt ‘‘ik neem mijn beste vriend toch ook niet overal mee naartoe’’.

Wat een vreemde situatie!
Daar kan ik niet over mee praten, dus upje voor jou.

ik zou dit dus echt niet pikken je kan toch gewoon gezellig met hem mee gaan. als hij af en toe is met ze vrienden wat wil gaan doen snap ik maar je kan toch weleens gewoon mee gaan. Praat gewoon met hem erover en maak gewoon duidelijk dat je het raar vind dat je nooit zijn vrienden ontmoet of wat dan ook…

Maar ken je de mensen waar hij mee omgaat na 15 maand nog niet dan?

Ik vind het wel heel erg vreemd van hem, hij zou toch trots moeten zijn en je aan iedereen willen laten zien.

‘‘ik neem mijn beste vriend toch ook niet overal mee naartoe’’.

dat heeft er dus helemaal NIKS mee te maken, wat is zijn probleem in godsnaam, het lijkt net alsof ie iets te verbergen heeft ofzo.

zijn beste vriend is heeeel wat anders dan zijn vriendinnetje!

en het vreemde is nog, dat jij helemaal niet naar feestjes mag waar andere jongens zijn …
beetje scary vind ik!

Als hij naar feestjes gaat mag jij ook. En dat hij liever niet gaat dan jou meenemen vind ik heel raar.

En inderdaad ,je hebt al 15 maanden, ken je nog niet veel mensen via hem? Vrienden etc?

ik kende half zijn dorp al na 2 maanden :'D
ik ging lekker overal mee naar toe… ik vind dat juist leuk!

Zeg dat hij je geen dingen kan verbieden die hij zelf ook doet.
Hij is niet de baas over jou hè. Je kan best rekening met hem houden, maar het moet niet zo zijn dat jij over je heen laat lopen.

Wat oneerlijk, hij mag doen waar hij zin in heeft (naar feestjes) maar jij niet.
Ik zou echt met hem praten hierover, leg uit dat je het niet erg vind dat hij naar feestjes gaat, maar dat jij ook wel eens mee wilt of zelf ook naar feestje wil. Sowieso vind ik het raar dat ie jou niet vertrouwd en zegt dat ie je niet mee wil hebben naar feestjes. Dan gaan bij mij bepaalde belletjes rinkelen…