Ik mag niet alleen met de trein

mijn vriendje woont heel ver van mij vandaan, zo n 3 uur met de trein,
met drie keer overstappen…
Maar ik mag van mijn ouders niet naar hem toe,omdat ze bang zijn dat ik word lastig gevallen in de trein,

heeft iemand tips, over hoe ik misschien mijn ouders zou kunnen overhalen,
en is het echt zo dat je snel word lastig gevallen?

ik ben bang dat hij het uitmaakt, ofso, omdat ik niet daarheen kan…

Hoe oud ben je?

Inderdaad, hoe oud? :3

14 jaar…

Mja, dan denk ik wel dat je oud en wijs genoeg bent om alleen met de trein te kunnen. Misschien kun je is een keer met de trein te gaan, naar een kortere bestemming? Als dat wel goed lukt, haal je je ouders misschien wel over.

Ik ben 17, bijna 18 en ik mag ook niet alleen met de trein naar een jongen toe die 3,5 uur van me vandaan woont… Ik wil deze week gaan, maar er MOET iemand mee. Dus ik heb hetzelfde probleem haha.

ik ga dinsdag met mn vriendin naar breda, dat is een uur ofso van mijn huis af, en daar moet je ook 1 keer overstappen.
tja, ik hoop het zo…

hmm niet verkeerd opvatten maar is het ook echt zo dat je niet met de trein mag om de trein of omdat je dan alleen bent met je vriendje ?

Als je nou eerst vraagt of je een keer overdag met de trein mag en dat goed gaat dan kan je het misschien later uitbreiden zodat het ook 's avonds mag?
Tsja 14 kan opzich wel zolang jij en je ouders weten dat je geen stommiteiten uithaalt. Misschien kan je er dan bij vertellen dat je in de voorste coupé gaat zitten zodat als er iets is je naar de conducteur/machinist kan rennen en je nooit in een coupé gaat zitten waar niemand is.

het gaat echt om de treinreis,
ik heb al zoveel dingen voorgesteld, als elk half uur een keer bellen of smsen…

maar mn vader vind me te jong,…
maar ik snap het ook niet helemaal, ik rijd zo vaak alleen om een uur of elf door de stad, het lijkt me dat je dan meer kans hebt om lastig gevallen te worden dan in de trein…

idd, en misschien gebruiken ze daarom de treinreis als reden?

nee, dat zal wel niet. hij is al hier geweest en toen zijn we met zn tweetjes naar het strand geweest. En mijn moeder kan contact houden met zijn ouders enzo…

Klinkt vrij onlogisch. Wij weten natuurlijk niet hoe volwassen je bent, maar over het algemeen zou je als je 14 bent gewoon kunnen reizen. Ik zit altijd met oortjes in en lezend in de trein als ik alleen reis, en ik ben nog nooit lastig gevallen.

Ik vind je daarentegen wel vrij jong om op je 14e 3 uur te reizen (dat is lang) om naar je vriendje toe te gaan. Kun je niet een keer aan je ouders voorstellen dat ze je met de auto brengen?

Ik vind het eerlijk gezegd best logisch dat je niet alleen mag. Het is wel 3 uur reizen, en treinen zijn niet altijd even betrouwbaar. Als er iets aan de hand is zijn je ouders ook niet bepaald in de buurt.

gaan je ouders wel eens met de trein? misschien anders een idee om een keertje voor te stellen met je ouders een treinreisje te doen. Dan ergens uit eten of whatever en dan zien ze zelf dat er echt niks gebeurd in de trein:)

Het is wel erg ver reizen ja, dus opzich begrijp ik het van je ouders ook wel weer ergens. Misschien vragen of je 's ochtends mag reizen? Mijn ouders willen liever dat ik niet 's avonds reis maar overdag hebben ze er normaal gesproken geen moeite mee.

maar als ik bij mijn ouders zou zitten, zijn er echt geen mensen die je gaan lastigvallen. het gaat ze er juist om, dat er iets zou kunnen gebeuren als ik helemaal in mn eentje ben,

misschien de eerste keer met je ouders gaan?
dat zei dan daar in de buurt andere dingen gaan doen ofzo?

Ze is 14, staat op haar profiel.
Ik mag ook niet alleen met de trein hoor, en doe het toch.

Dan is het best logisch dat je niet alleen mag.