Ik mag niet aan zijn mobiel komen

Hejj

Ik ben Souriya en ik ben 19.
Mijn probleem is dat ik ineens niet aan me echtgenoot zijn mobiel mag komen. Bv gisteravond wou ik mijn moeder bellen maar mijn mobiel was bijna leeg dus ik heb die van mijn echtgenoot gepakt, ik was niet eens van plan om iets met zijn mobiel te doen of erin te snuffelen, ik wou enkel bellen en dat heb ik eerder gedaan maar ineens werd hij boos en zij hij dat ik niet zonder toestemming aan zijn mobiel mocht zitten en dat het inbreuk is op zijn privacy. Ik vind dit zo overdreven van hem!!
Stel ik me aan of moet ik hier serieus met hem over praten?

Meestal wanneer mensen zo boos doen dan hebben ze inderdaad iets te verbergen… hij kon ook gewoon op een normale manier zeggen dat hij liever niet heeft dat je aan zijn telefoon zit…

19 en al getrouwd?! Wat…Ik zou even vragen waarom dat je niet aan zijn telefoon mag zitten. Probeer niet aanvallend te doen, maar gewoon uit te leggen dat t normaal ook geen probleem zou zijn, dus waarom nu wel.

Verder, ik vind het ook totaal niet chill als mensen ongevraagd aan mijn spullen zitten. Niet dat ik wat te verbergen heb, per sé, maar ik ben erg zuinig op mijn spullen. Als iemand dingen van mij pakt/leent, zeker zonder het te vragen, voel ik me daar erg ongemakkelijk bij.

Boos worden is wel verdacht. Ik vind het zelf ook niet fijn als mijn vriend zomaar mijn telefoon pakt. Alleen als hij het vraagt mag hij hem gewoon hebben en er mee doen wat hij wil. Dus dat je echtgenoot boos wordt is toch wel een beetje vreemd. Zou er gewoon naar vragen

Ik vroeg het hem ook maar hij zei dat het een inbreuk is op zijn privacy en dat hij het liever niet wil. Ik had het wel eens eerder gedaan en toen reageerde hij normaal alleen nu zo ineens. Ik zei hem ook dat ik het eerder deed en dat hij toen niet boos werd en toen gebruikte hij als smoes dat hij daar niks van wist terwijl hij gewoon naast me zat toen ik het deed.
Mij n vriendin zegt dat ik in zijn mobiel moet kijken maar ik vind dat respectloos. Of zou dat in deze situatie niet erg zijn?

het hangt ervanaf hoe ie zich ervoor gedraagde, als ie zo hard gehecht is op z’n privacy voor dit toestand, zou ik er gewoon over praten en er niets verdacht aan denken…

Ik vind het ook vrij kut als mensne zonder toestemming aan m’n spullen zitten of ineens aan m’n telefoon zonder het te vragen, (weet niet of het hetzelfde is voor je vriendje)

hoe reageerde hij ervoor bij zo’n situatie?

het kan zijn dat ie iets verbergt maar door te praten kom je al zeker een stap dichter :slightly_smiling_face: praat met hem erover hoe je vind dat ie nogal overdreven reageerde etc…

edit: niet ingaan op je vriendin haar raad, dat maakt het alleen maar erger om zomaar op z’n mobiel te zitten, het is nog verser in z’n geheugen wat er gebeurd is + de vertrouwen is al wat verminderd, dat ga je echt niet op helpen als je hem negeert

Neeeeee je moet vooral niet in zijn telefoon kijken of aan zulke geheimzinnige dingen beginnen… gewoon open en eerlijk zeggen wat je denkt en hoe je je erbij voelt… jullie zijn niet voor niets getrouwd toch?

kan best dat hij naast je zat en niet door had dat je in zijn telefoon keek de vorige keer.

Inderdaad gewoon proberen erover te praten, maar met de insteek dat je het vervelend vind dat hij zo heftig reageerde en dat het niet je bedoeling was om een inbreuk te doen op zijn privacy. Niet gaan zeggen dat je het verdacht vindt of zo, dat loopt geheid uit op ruzie als ik dat zo lees…

Ik snap wel dat ik niet zomaar aan zijn spullen kan zitten maar ik zie niet echt waarom hij zo boos moet doen. Hij had het ook normaal kunnen zeggen. Ik pakte zeg maar zijn mobiel en toen ging hij tegen me schreeuwen van : WAT DOE JEEE ?!! BLIJF AF!!!
Ik schrok echt van zijn reactie :frowning_face: want andere keren pakte ik zijn telefoon en liet hij me gewoon en maakte het hem niet veel uit want als hij echt zo gesteld was op zijn privacy zou hij dat al eerder hebben aangegeven denk ik. Ik ben echt bang dat hij met andere meiden praat.

Hij wist het wel want ik was toen ook aan het bellen met mijn ouders en toen zei hij nog doe hun de groeten. En dankje ik ga er wel weer over praten met hem want ik vind dit niet eerlijk van hem. Hij mag zo vaak in mijn telefoon als hij wil en hij mag hem soms zelfs even meenemen als die van hem leeg is of iets dergelijks. In het begin was het ook zo bij hem en vond hij het niet erg maar nu ineens doet hij zo raar.

Nou ik vind het echt zwaaaar overdreven echt serieus. Zelfs mijn dagboek (van toen ik 10 was) is nog meer privé dan mijn telefoon nu. Ja… weet niet, dit is niet echt een reden om ruzie over te maken want ja misschien heeft hij kort lontje, maar ik vind t niet echt normaal.

Ik vind het eigenlijk ook niet echt normaal dat je zomaar de telefoon van je vriend pakt… Je kan toch gewoon even vragen “hé mag ik even m’n moeder bellen met jouw telefoon, de mijne is bijna plat”.
Ik ben er ook nooit blij mee als mensen zomaar in m’n telefoon zitten, of het nu m’n vriend is of niet. Even vragen is wel zo netjes, en ik heb ook echt niks te verbergen hoor.

Verder zou ik hem ook wel aanspreken op zijn reactie, zo geflipt gaan reageren omdat iemand je telefoon neemt is ook weer niks natuurlijk :slightly_smiling_face:

Ben je getrouwd in gemeenschap van goederen? Want dan is zijn mobiel ook jouw mobiel.
Maar ik vind dat als je getrouwd bent je gewoon niet zo raar moet doen. Mijn vriend pakt mijn telefoon ook wel eens om ergens heen te bellen. Je hebt toch geen geheimen voor elkaar? Maar vind t beetje verdacht. Volgens mij appt hij met andere vrouwen…

Vind het een beetje verdacht

Dit argument hahaha wat

Ik zou het zeker verdacht vinden en mezelf waarschijnlijk niet kunnen stoppen van toch in z’n mobiel te kijken. Als iemand zo defensief is, vind ik dat wel verdacht. Maar je moet zelf bedenken of dat tegen jouw principes in gaat en wat je zou doen als je wel iets vindt.

Eh, ja dat is verder echt totaal niet relevant? Alsof ze gaat zeggen “maar we zijn in gemeenschap van goederen getrouwd” en dat hij dan zegt “oh ja, sorry. Hier heb je mijn telefoon”

Ook als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd heb je recht op privacy.

Ik zou er in ieder geval gewoon met hem over praten, je zorgen naar hem uiten. Als je getrouwd bent zou dat moeten kunnen.

Ik zei niet dat het een goed argument was, maar het is wel waar.
Maar dan nog vind ik dit wel een hele rare manier van uiten dat je privacy wil. Je kan dat ook op een normale manier zeggen.

Dit is ook altijd het eerste wat in mij opkomt, want waarom zou je anders je telefoon op zo’n manier afpakken en/of verbergen? Oke je kan het niet fijn vinden als je vriend/man/vriendin/vrouw op je telefoon zit, maar als ik zulke dingen lees denk ik meteen dat diegene gewoon vreemdgaat en allemaal dingen aan het verbergen is.

Ik vind het niet normaal dat jij ongevraagd aan zijn spullen zit. Dus ja, ik vind dat je je aanstelt.

En zijn reactie dan, is dat normaal? Ik zou het niet normaal vinden als ze daadwerkelijk door zijn mobiel zou gaan neuzen, maar als ze een belletje wil maken lijkt het me dat het prima is om de mobiel van je man te gebruiken. Als er dan zo een reactie uitkomt zou ik wel achterdochtig worden.