Ik mag naar het buitenland maar mijn vriendinnen niet

Dit jaar doe ik examen en daarna zou ik graag naar het buitenland willen. Helaas mag niemand van mn vrienden mee. Dus moet ik maar alleen. Graag zou ik willen backpacken in Europa. In de vakantie wordt ik 17. En liever reis ik niet alleen. Dus heeft iemand een idee wat ik kan doen? xxx :flushed:

Mogen je vriendinnen niet in Nederland op vakantie? Als zij echt niet mogen zou ik persoonlijk liever met ze naar bijvoorbeeld een plaats aan zee, Renesse, Terschelling o.i.d. gaan. Het lijkt mij persoonlijk leuker om met je vriendinnen te gaan dan alleen ergens door Europa te zwerven.

Volgens mij bestaan er reizen voor mensen zoals jij, misschien is dat een optie als het geld er is? Ik zou eerlijk gezegd niet geheel weten hoe dat in elkaar zit, maar ik heb er ooit eens wat van gehoord. Misschien dat je dan gelijk nieuwe vrienden maakt.

Beslissen wat je liever wilt, met je vriendinnen in Nederland op vakantie (hoef je ook niet ‘saai’ op een camping te staan, je kunt ook een Tienertoer kopen en door Nederland reizen) of in je eentje verder weg (wat ook véééél duurder is).

Misschien een ideetje om een topic te starten of er mensen zijn die hetzelfde idee hebben en zo een groepje te zoeken dat ook graag rond wil reizen (dan elkaar wel eerst beetje leren kennen natuurlijk, kijken of het klikt) en anders kun je je inderdaad voor zo’n groepsreis opgeven. Ik denk alleen niet dat daar veel jongeren aan mee zullen doen… meestal zijn dat meer stelletjes van begin 30 of zo.

Als ik jou was zou ik met je vriendinnen op vakantie gaan in bijv Renesse (Blankenberge is ook heel leuk voor een eerste vakantie, ligt aan de Belgische kust, kun je met de trein komen), en dan volgend jaar kun je eventueel alsnog rond gaan reizen (kun je vragen voor je 18e verjaardag, dan is het ook veel specialer!!!).

Succes!

gewoon met vriendinnen gaan

Ga met een reisgroep mee.

simbo heeft rondreizen en vinea.