Ik mag mijn haar niet steilen van mijn moeder!?

Hee meiden,

Ik zit met een probleem. Ik heb krullen van mezelf, maar het is echt heel lelijk en ik haat mezelf als ik ze zie. Maar als ik mijn haar steil vind ik mezelf echt mooi! Dan heb ik zelfvertrouwen en ik krijg ook vaak complimentjes als ik mijn haar gesteild heb. Alleen er is 1 probleem: mijn moeder háát het als ik mn haren steil, ze wordt heel chagrijnig, gaat hartstikke gemene dingen zeggen etc. Zij heeft zelf een haarprobleem en vroeger is door een kapster bijna al haar haar uitgevallen en die heeft ze nooit teruggekregen. Ze draagt nu een pruik maar is daar hartstikke gefrustreerd over. Maar 1 keer in de 2 weken ongeveer je haar steilen is toch niet zó erg!? hoe kan ik haar dit duidelijk maken? P.s ik ben al 18…

Alvast bedankt!xx

Het is altijd slecht voor je haar. Hoe weinig je het ook doet.

je kan vragen of een permanentje wel goed is? dan hoef je het maar een keer te stijlen en dan blijft het zo, en daarna alleen nog uitgroei bijwerken

Ik geloof niet dat je krullen zo erg kunnen zijn, maar eens in de twee weken stijlen lijkt me ook niet echt dramatisch voor je haar. Je moeder doet wel erg overdreven, ook al snap ik wel hoe ze op die mening komt als ze zoiets meegemaakt heeft.

Ik stijl ook bijna elke dag mijn haren, gewoon omdat ik het mooier vind dan mijn slag/krullen. Ik heb van mezelf ook dikke haren, nu is 'ie best lang en ik doe van te voren ook serum in mijn haar, na het stijlen weer (niet teveel want anders worden mijn haren snel vet).

Misschien erover praten met je moeder, en waarom laat je geen keratine behandeling doen, dan blijft het 3 tot 6 maanden stijl.

Als zij zich toch niet gelukkig voelt met zichzelf met krullen, daar kan ze lijkt mij erg weinig aandoen…

Dat lijkt me toch best wel extreem :’)

Nee, het is niet zo oppervlakkig, dat zit psychisch.
De een is ongelofelijk ongelukkig omdat zij niet blij is met haar neus terwijl anderen er niks raars aan zien, en de ander heeft dat met haar haar.

Probeer is iets met mousse ofzo, je krullen in een mooie vorm te krijgen?
Sorry als je dit al gedaan hebt enzo…

!!!

Dat zeg ik toch ook niet? Ik bedoel dat ze daar eigenlijk wel aan zou moeten werken, dat zo’n afkeer niet echt normaal is.

Zo kwam het naar mij toe over. Maar ik denk dat ze dat zelf ook weet, maar het gewoon erg moeilijk is om zoiets te veranderen.
Het was vanuit mij trouwens niet aanvallend bedoeld

Ik heb ook liever steil haar, ik behandel het wekelijks met een haarmasker (wella voor droog haar) en een haarolie (kruidvat eigen merk).
Ik gebruik 4x per week snachts andrelon nachtwonder, dit omdat mijn haar erg droog is, normaal hoeft het volgens mij maar 2x in de week.
En voor het steilen gebruik ik een steilserum (got2B) en heat protector van andrelon.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn haar er niet slecht van is geworden en het ziet er ook gewoon gezond uit.
Ik zou je moeder uitleggen dat je het bijv. niet elke dag wilt steilen en de juiste producten gebruikt hiervoor en kijken wat ze er dan van vindt.

Ik zou ook kijken of je je krullen mooier krijgt en waardoor je leert te accepteren dat je ze hebt. Ik zou namelijk willen dat ik soms krullen had ipv. mijn haar met een beetje slag.
Ook zou ik de steiltang echt zo min mogelijk tot niet gebruiken, omdat het gewoon absoluut niet goed is voor je haar al gebruik je er serums of dergelijke voor. Je haar gaat daar echt sneller dood van

Een vriendinnetje van mij steilt het ook, weet alleen niet precies hoe. Volgens mij met een bepaald vet en de steiltang. Ze had het ook een keer chemisch laten behandelen maar toen viel het allemaal uit, dus je moet idd wel goed oppassen! Misschien kan je een x naar een kapper die hier goed in is, neem je je moeder mee, en dan zal de kapper je moeder misschien wat meer gerust kunnen stellen. :slightly_smiling_face:

Dát is pas slecht.

Misschien kun je afspreken dat je het af en toe steilt? Wel met een goeie bescherming natuurlijk.

Ik vind dat je als je 18 jaar oud bent, je echt wel mag bepalen wat je met je eigen haar doet… Maar hoe je dat aan je moeders verstand peuters weet ik ook niet.
En ja tuurlijk is t niet goed voor je haar, maar als je je er veel zekerder door voelt, kan ik je wel begrijpen hoor!