ik mag haar niet.

hallow!

ik wordt dus echt gewoon gek van een meisje uit mijn klas…
ik ben zegmaar heel close met de meisjes uit mijn oude klas en mn 2 beste vriendinnen.

nu ik in een andere klas zit, zit ik nog wel met een aantal lieve meisjes, maar er zit dus ook een nieuw meisje bij.

waarom ze vervelend is:

• ze loopt achter je aan. ik en mn vriendinnen zijn zo van: kom we gaan daarheen. en zij loopt dan zonder iets te zeggen achter ons aan.
  • als ik een verhaal verteld onderbreekt ze me telkens.
  • als ik en mn vriendin elkaar bijv. aan het overhoren ben, zegt ze echt werkelijk alles voor, terwijl ik het zelf wil leren. (eerst had ik zo iets van: goh, jij bent wel slim! maar na een poosje wordt het toch echt irritand) en als je dan zegt dat ze het niet steeds voor moet zeggen, schiet ze keihard in de lach en gaat ze gewoon vrolijk door. zelfs als je keihard in haar gezicht zegt: hou je mond nou gewoon is. ik en (naam) zijn even bezig! moet ze lachen.
  • Ik vind mezelf nooit zo goed in sommige dingen. Daar praat ik dan met vriendinnen over, maar als ik dan iets doe waar ik niet goed in ben, lacht ze me gewoon uit.

en meer van dat soort dingen.

ik ben niet echt het type dat dingen recht in iemands gezicht zegt.
maar ik vind haar ook wel zielig…

• ze heeft echt een hele hele hele moeilijke jeugd gehad (vader ging vreemd en sloeg de moeder enz enz)
  • ze werd altijd al gepest
  • ze heeft het slecht thuis, weinig geld enzo.
  • ze is lid van een een of andere sekte/geloof waarbij je dus geen vriendjes mag hebben van school, niet naar feesten mag, niet mag uitgaan, enz enz enz

ik vind het dus echt moeilijk, ik word gewoon gek van haar, maar ik heb ook echt vele medelijden met haar…

kunnen jullie me helpen?? (:

dankje voor het lezen!
xx

gewoon eerlijk zeggen, op een lieve manier. Dat je haar wel een kan will geven, ofzo.

Hm, lastig. Al helemaal als je liever niets recht in haar gezicht zegt.
Toch zou ik proberen te zeggen van “Naam, je kan best aardig zijn en ik wil best met je omgaan, maar niet op de manier het nu gaat. Je lacht me vaak gewoon uit en je gedraagt je alsof je alles weet. Hierdoor vind ik je niet aardig.”
Als je dat vind hoor.
Maar als ze dan daarop lacht op zo’n stomme manier, heb je wel het recht om haar gewoon te laten vallen, vind ik. Je hebt haar dan een kans gegeven. Vind je dat ze er oké op reageert, geef haar dan nog een kans.

Dat ze zoveel problemen heeft gehad betekent niet dat ze zich dan zo vervelend ‘mag’ gedragen.
Ik ken genoeg meisjes met een zware jeugd die wél heel aardig en normaal zijn.

Ik zou dus gewoon tegen haar zeggen wat je dwars zit op een subtiele manier. Zeg dat jij en je vriendinnen jullie ergeren aan haar gedrag en je zo niet meer met haar om willen gaan. Dat ze dus echt moet veranderen.
Als ze je dan nog keihard uitlacht zou ik het opgeven en haar gewoon negeren en verder geen aandacht aan haar besteden.

Ja, de enige oplossing is dus met haar praten. Ze wilt gewoon je vriendin zijn, maar volgens mij weet ze nog niet helemaal wat vriendschap inhoudt.
Maar als ze je uitlacht moet je serieus met haar gaan praten, want meestal gaan ze het ook snappen.

dankje allemaal!
maar ik weet niet of ze me wel serieus neemt…
ze kent me gewoon als een gek persoon, zo ben ik ook bij mijn vriendinnen, ik kan wel serieus zijn, echt maarjaa.

een aantal van mijn vriendinnen zaten al bij haar op school, en die hadden dus duidelijk gemaakt dat ze haar niet mochten… dat werd echt dikke ruzie… maar die hadden het dan ook niet subtiel gedaan…

Inderdaad praten. Zeg wat jij vind en laat haar ook haar verhaal doen =)

jep,dit soort mensen heb je denk ik overal wl, iig komt mij heel bekend voor. Ze is gewoon erg onzeker denk ik ook vanwege haar jeugd vandaar dat ze jullie overal heenvolgd enzo… ja je kan er wat van zeggen maar in de meeste gevallen maak je dan een groter probleem (zoals ruzie enzo) dan dat je nu hebt. Mijn advies, negeer haar n beetje en dat is dn een subtiele manier om te laten weten dat je ff genoeg van dr hebt. Niet compleet negeren maar gewoon wat minder enthousiast reageren en dat soort dingen. Mocht dat niet werken moet je het uiteindelijk maar gewoon DUIDELIJK zeggen , succes!

@IMaaike1 negeren dat doen we eigenlijk al een beetje, gewoon als ze een verhaal verteld, kan ik gewoon geen interesse tonen :s

maar dat lijkt me aan de ene kant juist hard, maar aan de andere kant is het misschien wel een goed idee, want dan raakt ze ons misschien beu.

maar wat zo rot is, is dat wij de enige voor haar zijn… met de andere meisjes kan ze het echt niet vinden…

upje

Irritant zeg. Het is allereerst heel vervelend voor haar dat ze het moeilijk heeft gehad, maar om die reden hoeft ze het anderen niet zo moeilijk te máken.

Vertel haar, op een rustig plekje (en dus niet tijdens de les) dat je haar gedrag niet fijn vindt, en vraag haar waarom ze zo doet. Grote kans dat ze best weet waar ze mee bezig is, en ik vind ‘een zware jeugd’ zelf geen reden om andere mensen te gaan irriteren, want, zoals HairyClefairy al zei, zijn er genoeg mensen die wel gewoon normaal en aardig zijn, daarvoor hoef je geen onbezorgde jeugd te hebben. Als er een goede reden voor is (die moet er dan wel zijn) praat er dan met haar over en zoek samen een oplossing. Wanneer het doorzet, zou je naar je mentor kunnen stappen, want zo is er ook niks aan, lijkt me. Succes ermee!

ik ken ook zo iemand :s ze doet egt zo dom en als wij praten en zij wil ook wat zeggen blijft ze doorpraten tot we eindelijk luisteren egt zo irritant :s wij hebben het gwoon opgelost dolor haar met ons hele groepje te negeren :slightly_smiling_face: okej het is hard maar een andere oplossing hadden we niet meer… we hadden egt alles al geprobeerd :s nu is ze eindelijk weg bij ons :slightly_smiling_face:

tsjaa, dan toch maar praten…

Komt wel goed hoor, dat praten :wink: