Ik mag geen msn van mijn ouders!!! wie heeft zelfde probleem

Okee ik ben zo ongeveer 16 en zeur al eeeeeeeuwen bij mijn ouders om MSN. En zoals de titel al zegt…mag ik het niet >.<
Ik erger me een kapot aan, ik heb het een week of 2 stiekem gehad…maar toch verwijdert om dat ik geen zin had ik ruzies. Dus deed ik het met ebuddy…zo wou ik vanmorgen msnen…wat zag ik? een scherm met ‘‘NETGEAR’’ shit…geblockt!!! ze weten er dus van…ok vreemd…mastamessenger gelukkig niet…maar ik kreeg niet op mijn donder(ppfpppoeh :cold_sweat: ) nu is mijn vraag hebben jullie tips om mijn ouders over te halen? op een fatsoenlijk en volwassen manier? ik wil geen reacties zoals: neem gewoon stiekem msn…want als ze er ooit achterkomen ben ik de sjaak…
dus geef goeie tips die kunnen werken…en mss help je niet alleen mij maar ook nog een paar andere meiden die hopeloos zeuren om msn.

oohjaa natuurlijk…de redenen waarom ik geen msn mag…

• je heb e-mail
  • je hebt telefoon
  • je ziet elkaar al op school, je hoeft toch ook niet thuis nog eens te lullen?
  • ze zien in het nieuws heel vaak meiden die verkracht worden omdat ze met iemand afspraken die ze op msn hadden…(pfff je moet eerst toevoegen…mensen die je niet kent voeg je niet toe -.-’)

jaah dat ik het wel zo’n beetje…

ik en een vriendin willen ze ook samen op subtiele wijze overhalen(we gaan beetje een toneelstukje op zetten xD)

nou ik hoop hier goeie tips te vinden…

Oh zo leuk is msn niet hoor.
Je mist niets.

ga heel veel bellen zodat je rekening hoog wordt, en zeg dat je voor school moest bellen, maar dat als je msn hebt je die dingen op msn kan bespreken?

Hm, ik mocht geen msn voor m’n 14e ong.
Maar toen bestond msn ook nog niet zo lang, toen had je ICQ.

Maar goed, eerlijk gezegd vind ik de redenen van je ouders een beetje laf.
Ik zou gewoon op Ebuddy gaan msnen dan, dan ben je op i-net en niet echt op msn.
Maar ach, ik zou gewoon lekker msn aanmaken, come on, we live almost in 2010!

Huh vaag, ik heb al sinds me 8ste msn.
Dus weet niet…

Zeg dat je echt geen vreemdem zult accepteren en dat ze dat mogen checken. Het is gewoo handig en gratis om na school nog ff wat te bespreken/ schoolwerk? of iets afspreken via msn gaat veel sneller dan bijv heen en weer smsen. Laat je ouders met andere ouders erove praten ofso:P want naja de enige goede reden is dat als je vreemdem accepteerd en daarmee dingen doet ofso , majaa …
probeer proxy.com of .nl ofso kun je misschien wel op ebuddy:P

idd, ik ook.
Maar dan gewoon via e-buddy ofso?
En op hyves kan je ook chatten.

Het is gratis en snel, misschien een goede reden?
Je kunt er bijvoorbeeld snel dingen afspreken over school enzo.
En als je dat via de telefoon doet kost dat geld en bij e-mail weet je niet of diegene het nog leest.
Misschien kun je samen met je ouders een account aan maken en dat zei een beetje kijken hoe het werkt etc.

En als je het niet mag, dan boeit het niet zo, want het is best saai xD

Hahaha. Mijn vader wordt ook soms gek van MSN, omdat dat altijd meteen opstart als de pc aangaat. Dan zegt hij heel stoer: en NU haal ik het er af!
En dan verwijdert hij heel demonstratief het icoontje van MSN op het bureaublad en kijkt hij heel trots: “dat heb ik je ff mooi geflikt”. Achjaa.

Ontopic: Misschien moet je je vader eens laten msnen? Ziet hij zelf dat het geen kwaad kan, zolang je je zelf maar gedraagt.

Hebben hun wel msn? Zo ja: vraag waarom hun het dan wel mogen? Ik bedoel, je moet je wel aan je eigen regels houden en het goede voorbeeld geven toch? XD
Als ze dan de redenen hebben verteld kan je zulke dingen zeggen als: ‘maar ik voeg toch ook geen vreemden toe, als er wat aan de hand is dan zeg ik dat gelijk’ etc.

Email werkt niet altijd even snel en er kan soms veel junk in je mailbox komen, waardoor je misschien belangrijke berichten over het hoofd ziet.

- je hebt telefoon
Dat kost geld.
- je ziet elkaar al op school, je hoeft toch ook niet thuis nog eens te lullen?
Voor schoolzaken is MSN makkelijk om 'even' info te vragen of te discussieren over gemaakte toetsen ofzo :stuck_out_tongue:
- ze zien in het nieuws heel vaak meiden die verkracht worden omdat ze met iemand afspraken die ze op msn hadden...(pfff je moet eerst toevoegen....mensen die je niet kent voeg je niet toe -.-')
Zolang ze je MSN verbieden zal je waarschijnlijk eerder op algemene chatboxen om dan alsnog met vrienden te communiceren [of gewoon om te chatten] en dáár zitten eerder van die vieze mannetjes dan in je lijst van mensen die je zélf in de hand hebt en dus moet accepteren of blokkeren.

Waarschijnlijk zijn ze bang dat je dan de hele dag achter de computer blijft zitten, maar als je kan afspreken dat je maar een bepaalde tijd achter de pc mag zitten [incl. het maken van huiswerk bijv.], met MSN erbij, dan moet je dus goed je tijd verdelen. [Of gewoon je huiswerk niet maken :stuck_out_tongue: Haha, geintje.]

zeg iets als “ik ben 16 jaar vinden jullie niet dat ik zelf mag bepalen of ik msn neem of niet, het is niet een normale chatroom met mensen die je niet kent, maar gewoon met mensen die ik zelf moet toevoegen, vrienden dus , niets engs aan” " en het is super handig voor school oid. het is heel makkelijk om eventjes te typen hee hebben we hw? en dan meteen terug te krijgen, ja of nee!" vraag of ze je mischien niet vertrouwen? en of dat de reden is. en dat iedereen tegenwoordig msn heeft. en je sociale leven word er een beeetje door opgespiced zeg maar!

Mijn bijna-vriendje ( :’) ) mag ook geen msn (hijs 18) maar hijmsnt stiekem toch wel dus tja :stuck_out_tongue:

1 Zeg dat je alleen je vrienden kan toevoegen en niemand anders jou, alleen als je hun accepteerd. En dat je mensen kan blokkeren als ze ruzie gaan maken. Dus er kan eigenlijk niks gebeuren. 2 Koop anders een eigen laptop en vertel dat dat voor huiswerk is.
Niet dat ik nou een voorstander ben van MSN… Eerste paar maanden is het leuk… en dan houd het op.

Je mag het mijne wel hebben, ik gebruik het toch niet :’).
Nee, even serieus. Ik zou er niet mee kunnen zitten, maargoed.
Je kunt toch chatten via Hyves?

Bij msn is er geloof ik ook berichtgeschiedenis.
Vraag gewoon je ouders nog een keer op msn.
En stel ze voor dat ze elke avond je berichtgeschiedenis kunnen nachecken over wie je op msn hebt en waar je over gechat hebt.

Wat een onzin mann dat je geen msn mag je bent 16.!! En je ouders moeten je gwn vertrouwen dat je niet met van die gekke mensen praat. En je moet natuurlijk niet je msn aan Jan en alle Man gaan geven, want dan krijg je natuurlijk van die geakke mensen op je msn. En je moet zelf ook goed weten met welke mensen je te maken hebt.! En als er zo een domme mongool dom gaat praten tegen je op msn, kan je diegene nog altijd gwn verwijderen…

Ik mocht eerst ook geen msn xD en toen kreeg ik het en vond ik er niks aan.
Bellen oid is beter

ach zó leuk is msn ook weer niet hoor. Anders ga je op ebuddy oid.