Ik mag geen make-up.

Hee <3

Bijna alle kinderen in mijn klas dragen make-up en zien er daarom ookwel mooi uit. Ik zou héél graag wat make-up willen dragen [maskara,oogpotlood beetje foundation] maar dat mag ik niet tot ik 18 ben!
Tot mn 18e mag ik dus geen maskara, dat is echt niet te geloven vind ikzelf.
Want ik voel me nu best wel onzeker want ikweet dat als ik make-up draag ik er veel mooier uitzie, omdat ik wallen heb en als ik wat foundation opdoe word mijn huid egaal en met oogpotlood&maskara worden mijn ogen ookveel sprekender zegmaar.
Alleen ik zit hier dus heel erg mee en zou willen weten wat ik hiermee moet want ik wil heel graag make-up dragen&ik kan niet praten met mijn ouders want dat heb ik al geprobeerd -.-
en ik had ooit wat poeder op en mijn moeder zag het gelijk, en zei dat dat nooit meer mocht.
Alvast bedankt voor de tips of dergelijke.

Dan maak je je op school op?

Ik zou ook geen kinderen willen met makeup, pas vanaf hun 15e. Zelf vind ik het er gewoon niet uit zien bij jonge mensen.

ik vind altijd nog dat mensen dat zelf mogen bepalen, is hun eigen keuze, maar als me kind 10 is vind ik het toch nog wel te jong, rond de 12 vind ik het wel prima, toen droeg ik het zelf ook, en lijk je meteen een stuk volwassener!
& idd, mischien op school opdoen & weer eraf halen als je naar huis gaat ?

Dat is het hem juist, je lijkt veel volwassener. Daar ben ik tegen ofzo :"D?

Maar het hangt er natuurlijk vanaf, als je van jezelf al ouder lijkt, dan mag het van mij ook wel. Maar als je echt nog zo een kind ben snap ik het.

Had ik ooit gedaan met maskara maar het probleem was dat ik maskara heb die waterproof is &een normale en als ik die normale gewoon weghaal en echt alle resten weghaal blijkt dat op de een of andere manier mijn moeder het toch ziet :S

Je ouders kunnen dat uiteindelijk toch niet meer tegenhouden. Zeker niet tot je 18de. Maar als je 13 bent is het ook nog niet echt nodig.
Ik deed gewoon make-up op. Heb nooit gevraagd of het mocht.

geen waterproof nemen? die zijn alleen maar klote, daar heb ik zelf namelijk een hekel aan omdat je het er amper vanaf krijgt xD
dus gewoon een normale mascara, en makeup doekjes, ben je zo klaar =)

je kan toch niet een kind tot haar 15de zonder makeup rond laten lopen laatstaan 18de.
Dat is vragen om gepest of dat je buiten gesloten word.
ik zou gewoon andere mascara kopen en make up remover en dan het na school of als je bijna thuis bent et afhalen

Dat vind ik dus ook, maar ik lijk wel 14/15 dus ik snap het echt niet dat ze het niet laten. ik ben zogenaamd te jong terwijl mijn hele klas het zowat doet.
Ikga idd nieuwe maskara kopen /make-up remover alleen als ik het naschool draf haal moet ik dat in de wc doen & dan ziet iedereen dat ik het er afhaal en dan gaan ze vragenstellen en dat is best wel irritant ;$
&gelukkig word ik niet gepest en heb ik juist veel vriendinnen maar het probleem is dus dat zij wel make-up dragen en daardoor zien ze d’r sowiesow mooier uit en dan ben ik best wel jaloers ;$

Das vervelend, praten ging niet zei je. Wacht ik heb een idee, koop eerst alles gewoon wat je wil. Doe het gewoon op voordat je na school gaat dus gewoon thuis, dan wordt je moeder boos. Maar ze gaat je gezicht echt niet schoon maken, & ‘je bent al te laat voor school’ Gewoon doen en als je moeder er gek van word wil ze waarschijnlijk een keer met je praten erover dan maak jij haar duidelijk dat je het gewoon wilt. etc. Het lukt uiteindelijk wel.

mag je wel nagellak? :flushed:
maar wat de rest al zegt gewoon op school op doen en afhalen

Ik mag het ook pas echt dragen sinds ditjaar, wou altijd zwarte ogen maar mocht ook niet, ben ik nu blij om want anders liep ik er bij als een pandabeer. Nu houd ik het gewoon bij een streep eyeliner op mijn ooglid :slightly_smiling_face:

Make-up op school doen, en dan niet waterproof. Ik had eerst een mascara die je gewoon met water eraf kreeg (Clinique) maar die heb je heel veel ! :slightly_smiling_face:

Dit is nou echt zo een basisschool mentaliteit. Want nu ben ik zoooooo afgrijzelijk om te zien? Nee.
Ik draag ook niet elke dag makeup, en heb er echt nog niets over gehoord. Sterker nog, de meeste hier dragen geen makeup.

Geez, alsof je tegenwoordig dood gaat als je geen make-up meer draagt :pensive:

Owkeej maar k mag wel nagellak xd, maar ja ik ga dat wel proberen.
&morgen heb ik schoolfoto ook daarom ik wil der niet dom opstaan :blush:

this misschien basis school mentaliteit ,
maar ik heb wel 2 meisjes in mn klas die tegen makup zijn en het niet dragen en die worden er ook mee gepest.
als ze bij ons in de 4de het niet dragen is dat toch een beetje raar.
zij is dan wat jonger maar ook in de eerste zie je bijna niemand meer zonder

Lees dit topic maar eens:
Puur Natuur

jaah idd, en btw ik zit in de 2e :blush: