Ik mag geen huisdier

Oké dit topic kan nogal kinderachtig overkomen HAHA, maar geloof me, ik wil heel heel heel graag een huisdier.

Ik ben een meisje van 16 en ik mag geen huisdier. Ik heb wel een konijn gehad en dat ging gewoon allemaal goed (ik had een konijn omdat een kennis van mij konijnen had en ze ‘weg moesten’ en ik toen al heel graag een huisdier wou). Alleen is mijn vader allergisch voor dieren en hadden we het konijn nu buiten staan.

Nu mis ik het heel erg om een dier te hebben. Het konijn is ongeveer 2/3 jaar geleden overleden en ik wil heel graag een nieuw huisdier hebben. Aangezien een hond ofzo sowieso niet zou mogen zou ik graag een hamster willen kopen, alleen mag het niet. De hamster komt in de garage te staan en mijn vader zou er dan eigenlijk geen last van hebben, maar toch mag het niet. De reden? Nou, “wij willen geen huisdieren thuis”. Ik heb echt geen idee hoe ik ze kan overtuigen, heb al vanalles geprobeerd maar volgens mij zijn ze niet te overtuigen. Tips? Ik voel me vrij onvolwassen atm (door hoe graag ik een hamster wil en dat ik er geen mag terwijl ik 16 ben) hahaha.

Oh en trouwens ik snap mijn vader helemaal hoor. Ik begrijp dat hij allergisch is enzo (ik ben zelf allergisch voor cavia’s) maar ik heb op internet vanalles gelezen en velen hadden wél een dierenallergie maar merkte amper iets bij hamsters. Dus als hij in de garage staat zal het wel meevallen lijkt mij?

Puber :’).

Luister nou eens naar je ouders. Ze willen het niet. Klaar. Dan zul je moeten wachten tot je op jezelf woont.

Hamster in de garage houden, doe normaal zeg

True dat.

Ja maar kijk als ze nu een reden hadden oké, maar dit valt gewoon een beetje tegen oké.

Hoe is allergisch zijn geen reden? En het niet willen indook genoeg reden als het gaat over dieren. Het verdient het allerbeste sn dat gaat het op deze manier niet krijgen

Ik snap wel hoe graag je een huisdier wil, ik wil mijn hele leven al graag een kat. Maar mijn ouders willen het niet, en daar heb ik me bij neergelegd. Dat is jammer, maar je kunt er niet echt iets aan doen. Ik neem later wel een kat als ik op mezelf woon.

Ook sneu voor zo’n beest om in de garage te staan vind ik

Je ouders willen geen huisdieren, dus daar zul je je bij neer moeten leggen. Daarnaast vind ik het nogal zielig om een hamster in de garage neer te zetten. Over een paar jaar woon je waarschijnlijk op jezelf, dan kun je altijd nog een huisdier nemen.

Hoe bedoel je ‘op deze manier’?

+ ga je zelf eten enzo betalen? Snap best dat je ouders geen zin hebben om daar geld aan uit te geven.

Ja haha. Ik heb ook vanalles beloofd aan mijn ouders enzo. Maar laat ook maar. Thanks voor de reacties.

Door in de garage te moeten, waar het normaal gesproken erg koud en donker is. + uit het zicht, dus je gaat hem waarschijnlijk vergeten. Daarnaast heb jij misschien wel een baantje, maar dat betaald niet supergoed en zo’n beestje kost onderhoud wat jouw ouders niet gaan betalen. Dus dan krijgt het het minste van het minste. En dat vind ik gewoon dierenmishandeling

Een hamster mag donker zitten, het zijn nachtdieren… wel moet het minstens 15 graden zijn!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je ouders belachelijk vind. Het is een hamster mensen. Dat kost 5 euro per maand aan onderhoud, nog niet zelfs. De kooi is 80 50cm en kan perfect op haar kamer staan zelfs. Dan heeft haar vader zeker geen last.

Ik snap dat ouders moeilijk doen als het een dier is waar heel het gezin last van heeft zoals een hond of kat, of wanneer zij voor de kosten moeten opdraaien. Maar dat is hier niet het geval. Grote kans dat ze niet eens merken dat het beest er is.

Heb je research gedaan over hamsters? Weet je hoe groot de kooi moet zijn? Weet je welk eten een hamster wel en niet mag hebben? Weet je wat er allemaal in de kooi moet staan? Weet je hoe groot het loopwiel moet zijn? Weet je welke spullen een hamster absoluut niet mag hebben? En zo kan ik wel meer vragen opnoemen waar je als eigenaar van een hamster antwoord op hoort te kunnen geven. Veel mensen denken namelijk veel te simpel over een hamster. Puur omdat het een klein diertje is betekend het niet meteen dat het makkelijk is om te verzorgen. Sorry als ik zeikerig over kom, maar mijn huisdieren betekenen alles voor mij en ik wil dat andere huisdieren ook een goed huis krijgen.
Laat aan je ouders zien dat je verantwoordelijk genoeg ben om te zorgen voor een dier. Laat ze desnoods alle research zien die je hebt gedaan. Dat heeft bij mij geholpen tenminste.

Lijkt me dat je dingen over de voeding en de kooi pas op gaat zoeken als je daadwerkelijk toestemming hebt om een hamster te kopen.

Ik snap het wel, over 2 of 4 jaar ben je misschien al uit huis en dan zitten je ouders met het dier opgescheept, denk niet dat ze daarop zitten te wachten. En op jouw leeftijd ga je ook vaak dingen doen met vriendinnen, dagjes weg enzo, en dan moeten zij ook weer voor het dier zorgen. Maar wel balen dat het niet mag!

Een hamster wordt ong 2/3 jaar oud en 4 jaar is echt een uitzondering. Dus dat is geen probleem. Bovendien zijn hamsters hele geschikte huisdieren voor op kamers. Ook als je een ‘dagje weg’ bent met vriendinnnen hoeven haar ouders er niet naar te kijken.

TS: wel jammer dat het niet mag. Mijn vader is ook allergisch, en toen ik nog thuis woonde mochten wij wel hamsters maar dan alleen op onze kamer en schoonmaken als hij er niet was. Ik ben zelf ook allergisch voor knaagdieren, maar ik heb een russische dwerghamster op mn kamer staan en daar totaal geen last van omdat hij zo klein is en vrijwel geen haar verliest. Heb je al gevraagd of hij op je kamer mag? In de garage is een heel slecht idee, daar wordt hij ziek van.

Je ouders zeggen nee dus dan is het nee lijkt me.
Ik snap dat het jammer is. Ik wilde ook graag naast mijn hond een eigen huisdier toen ik nog thuis woonde en dat mocht ook niet.
Alleen kom op je kunt zo’n beestje toch niet in de garage zetten. Ga je dan daar zitten en met hem spelen?

Ja jezus, dat is ook zielig, dat je zo’n dier maar in de garage dumpt :confused:
Dan ga je lekker over 2 jaar het huis uit en neem je zoveel dieren als je wilt.

Nee is nee en een huisdier hoort niet in de garage.

denk gwn aan dat je later een huisdier zelf gaat nemen ofzo