Hi girls!
Ik en mijn ex zijn nu ongeveer een half jaar uit elkaar, na een relatie van een jaar gehad te hebben.
Na 6 maanden geen contact, hebben we afgesproken om weer keer af te gaan spreken. Ik was super blij dat ik hem weer kon zien, was benieuwd hoe het met hem ging, school, thuissituatie etc, omdat hij het niet makkelijk heeft. Het was weer super gezellig, alleen we hebben ook weer gezoend enzo… Daarna veranderde de sfeer een beetje. Kortom; het voelde nu opeens niet meer goed voor hem? Alles uitgepraat en dat was fijn. Hij zit psychisch heel erg in de knoop met zichzelf en heeft het ontzettend moeilijk op school, thuis, met vrienden en kan dus ook niet goed met zn gevoelens om gaan. Hij heeft het al heel lang zo moeilijk en zat vorig jaar ook regelmatig met zelfmoord in zijn hoofd. Ik ben verschrikkelijk bezorgd dat hij nu echt zelfmoord gaat plegen. Hij gaat namelijk helemaal de verkeerde kant op: hij blijft zitten, wordt mishandeld en verwaarloosd thuis, heeft bijna geen vrienden meer… Alleen mij, maar hij neemt mijn liefde ook niet optimaal op, maar hij weet dat ik er voor altijd voor hem ben, omdat we een ijzersterke band hadden/hebben. Ook is hij recent begonnen met roken… Heb hem geappt en gezegd dat je daar je problemen niet mee oplost en dat hij een andere oplossing moet zoeken en dat hij eventueel ook altijd naar mij toe kan komen, maar ik weet niet of hij hier werkelijk iets mee gaat doen…
Heeft iemand tips om hiermee om te gaan en hem de goede kant op te leiden? Heb al zoveel geprobeerd, niks blijkt te werken…
(P.S. hij is binnenkort jarig, wat is een goed cadeautje?)
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!