Ik maak me zorgen over haar.

hi iedereen, hier mijn vraag :]
Mijn vriendin eet tegenwoordig erg veel. En ik weet dat er mensen zijn die zich dat kunnen veroorloven omdat ze zeer snel afvallen, maar er zijn ook mensen die juist heel snel aankomen. Zij is er zo één. Okay, het zijn misschien mijn zaken niet dat ze zo veel eet, maar ze verwaarloost zich gewoon. Zelf zei ze tegen mij, een paar weken geleden, dat haar kleren haar geen bal meer schelen, terwijl ze het vroeger altijd wel leuk vond om mooie kleren te dragen. Dus nu is het punt, dat haar ouders ook al zeggen dat ze overdrijft, maar dat vind ze niet fijn, omdat die daar grapjes over maken en daarbij sport ze zelf ook niet.
Dus ben ik bang, dat het op een gegeven moment echt te ver zal raken met dat ongezonde eten. Ik ben niet de enige die het heeft opgemerkt dat ze is aangekomen, dus het ligt niet aan mij. Hetgene dat mij stoort is dat ze zich gewoon verwaarloost zo, en als ze eenmaal op een gegeven punt écht dik is, terugkeer naar een slank figuur moeilijk is.

Mijn vraag is dus of ik haar moet aanspreken, of erover zwijgen.
Bedankt voor het lezen (:

Het is toch haar leven? Als zij er zo gelukkig mee is… Je moet natuurlijk wel zien of er niet iets anders speelt, want sommige mensen gaan eten omdat ze ongelukkig zijn. Maar als ze het gewoon doet omdat ze er schijt aan heeft, laat haar dan gewoon.
Moest ze nu drugs gebruiken ofzo…

Misschien kun je voorstellen om een dagje samen te gaan winkelen of voorstellen om samen bijv. Zumba te gaan doen?
Je kunt het in ieder geval voorstellen, maar probeer haar niet te pushen tegen haar zin.
En zoals Brod zegt: misschien speelt er wel iets anders?

ik zou toch eens een keer aan haar vragen waarom ze opeens zoveel eet. Misschien heeft het een psychische reden.

Kan, ik vind het alleen genant dat zij er dan wéér aanspraak op krijgt.

Als ze er zelf niet mee zit, moet je haar maar laten. Verantwoording kan je haar niet leren, dat moet ze zelf maar doen.

Edit; je kan natuurlijk wel met haar erover praten…

Dit is een lastig probleem. Vaak lees je dat een dierbare juist te weinig eet.
Maar je moet wel iets doen, want als ik me een tijdje kut zou voelen en me zou verwaarlozen zou ik het fijn vinden als mijn vriendinnen me zouden opvangen.

Het beste is om het direct te vragen, denk ik (‘Waarom verwaarloos je jezelf zo? Is er iets naars gebeurd?’). Moeilijk, maar zo krijg je wel duidelijkheid en je vriendin kan haar hart luchten.

Geen idee of dit wel echt een goed idee, misschien schrik je haar juist af door dit soort dingen te zeggen, maar het is dan ook wel een lastig probleem!

Ik denk ook dat er wat anders aan de hand is met haar. Als je slecht in je vel zit kan het je ook niks schelen hoe je eruit ziet…Dus begin niet steeds over het eten maar probeer erachter te komen wat er echt aan de hand is!
Weet je toevallig sinds wanneer het begonnen is?

Vorige week zaterdag had ik het opgemerkt. Toen gingen we naar een festival, en vlak daarvoor had ze zo’n chocolade koffiekoek met pudding gegeten, daarna een dikke muffin (allebei van de panos) Toen we op het festival zelf waren had ze een portie noodles, daarna frieten. De volgende dag een zak chips en een heel bak ben en jerry’s ijs. Dus ik heb geen idee wat ze thuis doet, als ze al zoveel eet voor ons.

At ze daarvoor ‘normaal’? Opzich kan het maar even zijn, dat het snel weer over is. Dat hoop ik voor je!
En anders kan je er het best achter proberen te komen wat er is.
Sterkte

Ik wil niet te snel oordelen maar misschien is er wat gebeurt met haar vriend of haar vader, je weet maar noooit!
misschien moet je eens naar je mentor en het met hem/haar bespreken.
Misschien kan hij/zij jou en vooral haar helpen

Never mind,

Ik las het verkeerd. :wink:

^Dat zegt ze niet. Ze zegt dat ze haar moet laten doen.

Oh sorry, dat las ik verkeerd :slightly_smiling_face:

Dit heb ik ook gehad toen ik 10 was, maar ik was depressief en toen ben ik geloof ik wel meer dan 10 kilo aangekomen, ik had altijd een blokjesbuik maar er is nu niks meer van over kan ik zeggen. :expressionless:

Maar ik zou wel proberen uit te vinden waarom ze zoveel eet, misschien is het gewoon een fase, maar het kan ook zijn dat ze zoveel eet omdat ze niet lekker in haar vel zit ofzo.

Wat een lieve vriendin ben je!
Ik ken mensen die zich vol eten of juist stoppen met eten als ze zich niet fijn voelen. Misschien dat je kan uitvinden waarom ze zich zo vol eet.

haha, jullie comments zijn echt aardig XD
ik zal erover nadenken, en als het zich zo voortsleept, maak ik er wel aanspraak op.
Bedankt!

ik zou haar niet aanspreken op het feit dat ze ‘veel eet’ kan ook gewoon de pubertijd zijn namelijk… maar samen met haar sporten, shoppen en tutten lijkt me wel een goed idee (: maak er anders een vriendinnen weekend van ofzo en blijf bij elkaar slapen ^^ zo maak je het voor haar leuk en gezellig iets aan zichzelf te doen en krijg je ook de kans uitgebreid met haar te praten en op een niet pushende manier er achter te komen of er wat is (: succes ermee!