Ik maak me zorgen over een vriendin

Hey meiden,

Ik weet niet precies of dit het goede topic is, mijn excuses als het ergens anders geplaatst moet worden. Ik heb namelijk een probleem, ik maak me de laatste tijd nogal zorgen om een goede vriendin van school. Ze is de laatste tijd erg chagrijnig, zegt constant dat ze moe is en heeft het heel erg snel koud. Ze heeft een dagelijks baantje wat haar veel tijd kost en waardoor ze constant zit te zeuren dat ze het zo druk heeft. Verder heeft ze ook sociale problemen, ze durft bijvoorbeeld niet alleen naar de bakker of een winkel te bellen, hier krijgt ze wel therapie voor. Ik heb wel vaker gevraagd of er iets aan de hand was, maar dan zegt ze van niet en doet ze ineens alsof ze heel vrolijk is. Ze is gewoon niet het meisje dat ik in de eerste heb leren kennen en maak me zorgen om haar. Herkent iemand dit probleem?

Bedankt.

Misschien met school over hebben?

Ik herken het niet helemaal, maar ik weet wel uit soort van ervaring dat iemand zo doet zoals zij doet ze zich waarschijnlijk heel alleen voelt en waarschijnlijk ligt er een soort van depressie op de loer. Ik kan natuurlijk niet zeggen wat ze heeft maar ik heb ook periodes gehad dat het totaal niet goed met me ging en dan voel je je zo moe en lusteloos, kan je niks en wil je niks. Ik ben overigens niet depressief geweest maar een dip. Als dit al heel lang aanhoud denk ik dat ze echt wel met iemand moet gaan praten. t beste wat jij gewoon kan doen is er voor dr zijn ook al zegt ze dat er niks aan de hand is, want t kan zijn dat ze t niet wil vertellen of zich schaamt of zelf eigenlijk niet eens goed weet waarom ze niet lekker in dr vel zit…

Dat ze zich eenzaam voelt kan heel goed zijn, ze heeft niet veel vrienden. Het doet me echt pijn om haar zo te zien en ik wil haar heel graag helpen, ik zal er zeker voor haar zijn. Bedankt voor de reacties!

Ze krijgt hier toch al therapie voor dus ik neem aan dat de school daar ook wel van op de hoogte is? Ik denk dat je beter een gesprek met haar zelf aan kan gaan en aangeven dat je je zorgen om haar maakt en dat de deur altijd openstaat bij wijze van spreken. Haar pushen om haar hart te luchten werkt alleen maar averechts.

dit en, zelf durf ik ook niet echt naar de jumbo bij ons terwijl t 2 min lopen is ,ik ben gwn bang dat er iets gebeurt , maar moet je daarvoor therapie hebben?

… ja natuurlijk is het fijn als je daar therapie voor hebt, ik bedoel, het is nu niet echt een bepaald gezonde angst hm?

Jij weet niet hoe zij zich voelt, het is een hele vervelende angst. Als ze geen therapie zou krijgen zou ze nooit bijvoorbeeld naar de winkel kunnen. Ze is dan altijd heel erg zenuwachtig met trillen enzo. Verder legt ze heel erg moeilijk contacten. Dus ik vind dat je echt niet zo mag oordelen.

Ze heeft stress van haar baantje, maar dat is slechts de stress bovenop de ergste stress. Ze heeft moeite met die sociale dingen, dit zorgt natuurlijk voor heel veel stress, 24/7. Probeer haar daarmee zoveel mogelijk te helpen, ga samen met haar dingen doen die zij eigenlijk alleen zou moeten kunnen doen, zoals naar de bakker gaan. Zo gaat ze zich vanzelf comfortabel daarmee voelen en durft ze het uiteindelijk alleen. Alle nieuwe dingen wil ze het liefst samen met iemand doen, ga met haar mee of praat haar moed in!