Ik maak de werk van mn vriendin

Oke ik weet niet of dit bij deze forum hoort maarjah , ik zit al een paar weken in de brugklas met mn vriendin , en we moeten best wel veel maken anders moeten we nablijven en ik probeer ook alles af tekrijgen en mn vriendin is aannhet tekenen bijvoorbeeld en maakt NIKS , en ik ben nog nietnklaar met die opdrachten stoort ze me met : mag ik bij je kijken? Of de vorige keer had ze haar wiskunde niet gemaakt en vroeg ze of ze het mag overschrijven , ik snap dat jullie gaan reageren met " ze is toch je vriendin?" maar het voelt bij mij dat ik HAAR werk maak en dat zij lekker op haar luie kot kan zitten en ik alles doe ,en dat zij niks doet ,ik durf geen nee tezeggen omdat ik bang ben dat ze boos word , ik wou dit gewoon posten omdat ik hier een beetje meezit

Ik denk niet dat iemand gaat zeggen ‘het is toch je vriendin’. Als ze het weer vraagt zou ik gewoon antwoorden met ‘maak het zelf maar eens’ of iets in die zin. Ik snap wel dat het rot is om te zeggen omdat ze je vriendin is, maar ze moet het tov weten dat je het irritant vindt

Ik ben dan zo om te zeggen;
‘Ik wil deze les graag tekenen, maak jij het werk dit keer?’
Dan begrijpt ze de hint snel genoeg :wink:

Boeiend, je maakt huiswerk toch voor jezelf, zodat jij het begrijpt. Alleen maar dom van je vriendin, want die heeft later een bigga problem omdat ze de stof allemaal aan het einde moet leren.

Vraag haar wat jij van haar al een keer hebt mogen overnemen…

Das klaar en duidelijk ^^

Ja maak er een grapje van, en lach er even bij. Zou het ook niet steeds laten gebeuren

als je het niet zo rechtsteeks durft te vragen, kun je haar ook een keer vragen van ‘snap jij dit’? of ‘wil je me dit even uitleggen’?

Je kan je inderdaad beter op je eigen werk focussen te zien aan je topic titel…

Anyway gewoon lekker dr eigen werk laten doen, zo’n iemand kun je geen vriendin noemen.

Zeggen kijk bij je eigen dingetje.

Dankje voor jullie reactie’s als ze het morgen weer gaat vragenn( zoals gewoonlijk ) doe ik gewoon mijn muziek aan en doe ik alsof ik het niet hoor , :slightly_smiling_face: xxx

Achjohh laat het d’r lekker overschrijven, ik had/heb genoeg van dat soort vriendinnen & het grappige is dat die allemaal uiteindelijk wel op hun bek gaan. Je maakt je huiswerk voor jezelf, en zij doet dat niet. Dat is haar probleem, en daar gaat ze UITEINDELIJK (ookal lijkt dat nu niet zo) voor boeten.

Ik zeg dit altijd tegen mijn leerlingen:
Als je werk overschrijft van een ander of uit het antwoordenboek leer je niks en haal je een onvoldoende op de toets.

Dus, ik snap dat het verrot is dat je vriendin alles graag overschrijft.
Zij is uiteindelijk degene die een onvoldoende haalt voor een SO of rep.
Jij hebt het gemaakt, de fouten gezien, er voor geleerd. Zij niet.

Kijk het aan, laat het even op z’n beloop, tel tot tien en haal die voldoende straks.

ik heb ook een vriendin en die wil altijd alles samen met mij maken. als ik achter loop, dan stopt ze met huiswerk maken, en als ik voor loop wil ze alles van me overschrijven. ik vind het best irritant want je kan toch ook heus wel voor jezelf werken… maar ik vind haar heel aardig dus ik zeg er niks van, haha.

Tja, ze komt er wel achter als ze de eerste proefwerkweek heeft.
Misschien wel irritant en ik zou het ook zeker laten merken dat je het liever niet wil, maar ze komt er toch wel achter dat het niet zo slim is:)

zeg dat je het niet wil doen voor haar, en wacht dan af wat ze zegt. Als ze dan boos word moet je gewoon zeggen van nou dan haal je toch lekker een onvoldoende voor de volgende toets, of denk je dat je die ook lekker af kunt kijken???

Zeg gewoon dat ze misschien beter zelf ook een keer haar werk kan maken.
En denk eraan, schoolwerk maak je voor jezelf. Zij krijgt straks zo veel problemen als ze niet begint met gewoon haar huiswerk doen.