Ik lust geen brood

Ik ben een meisje van 13 jaar en zit sinds kort op de middelbare school. (ik ben blijven zitten dus eigenlijk hoor ik in de tweede te zitten) Ik vind het best leuk maar de pauzes vind ik vreselijk. Iedereen zit heel onsmakelijk te doen en dan ruik je ook nog die afschuwelijke geur van worst en kaas. Ik lust geen brood, ik vind het écht niet lekker. Dus dan neem ik iets anders mee maar daar schaam ik me dan voor. Ik wil niet in het openbaar eten omdat ik denk dat mensen me raar zullen vinden. Ik eet mijn eten op in de wc of op de terugweg naar huis en ik ben ook bang dat ik te laat eten omdat ik vaak hoofdpijn heb of honger. Wat moet ik doen?

Je hebt enkele problemen zover ik het begrijp. Het gaat zich niet alleen om het niet brood lusten maar ook om het vragen krijgen toch? En om de hoofdpijn en honger?

Ten eerste als je honger krijgt en hoofdpijn is dat vaak een teken dat je te weinig eet ipv te laat. Dus mijn vraag is wat eet je ipv brood? Want er zijn heel veel goede alternatieven voor brood.

Ten tweede, het raar aankijken en vragen kijken van anderen. Ik denk dat het vooral ‘jezelf erover zetten’ is maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik neem veel verschillende dingen mee naar school, wraps, bakjes fruit, pasta salade enzv enzv. En in het begin dacht ik ook van DAMN straks kijkt iedereen en…ja. Maar eigenlijk is mijn ervaring dat veel mensen positief reageren erop en vaak ook “Ik wou dat ik dat had”

^ mooi verwoord. En daarnaast, je klasgenoten zien je niet eten in de pauzes, dan krijg je toch ook vragen lijkt me? Het lijkt me makkelijker om uit te leggen dat je geen brood lust en dus een alternatief hebt meegenomen, dan uitleggen dat je op de wc eet omdat…

ik lust dan wel brood. maar vroeger durfde ik ook nooit op school te eten had wel wat redenen met pesten en zo . was ook bang dat mensen opmerkingen hadden over wat ik als eten mee had genomen naar school. maar toen ik naar een andere school ging heb ik me er gewoon over heen gezet en ben in de pauzes gewoon samen met de rest gaan eten. en ik kreeg geen opmerkingen er over.

Wat eet je dan als vervanging van brood?

En als ik te lang niet eet en echt hele erge trek heb, krijg ik ook hoofdpijn. Dus volgens mij is het niet zo gek.