Ik lijk ouder.

Ik ben pas 12, vast 1 van de jongsten hier.
Mijn schoolvriendinnen zijn ook 11/12.
Ik voel me veel ouder. Ik ben bezig met kleding, make-up, uiterlijk, jongens en dat soort stuff.
Mijn schoolvriendinnen totaal niet.
Alleen mijn BFF (andere school… *snif*) is daar ook mee bezig.
In de pauze is heet nooit leuk, ik slof achter mijn schoolvriendinnen aan en ik praat weinig, ik kan nooit meepraten over het onderwerp.
Heb jij dat probleem ook? Gehad? Tips?

Je pubert gewoon eerder dan de rest, dat trekt wel bij, de rest gaat binnenkort ook wel puberen.
Ik had juist het probleem dat bij mij iedereen in groep 8 er al mee bezig was en ik echt totaal nog niet (was ook jonger dan de rest)
Dat kan allemaal een beetje scheef lopen, maar maak je niet druk joh :slightly_smiling_face:

Volgens mij is dat best normaal voor 12 jaar hoor… :
(Dat je met die dingen bezig bent). En zoals al eerder is gezegd, jij pubert gewoon eerder…

Wat een ramp

Hmm nee, ik zag er alleen wel ouder uit dan ik was =__=
Maar nu heb ik dat niet meer n__n

It’s just the puberty, hun.

mss moet je geen make-up dragen. Je bent pas 12 en die hakken zou ik ook in de kast laten liggen. Vind het echt zo belachelijk dat zoveel meiden op die leeftijd er al uitzien als 16+ Slaat echt nergens op, komt echt heel fout over.

Huh ben je niet 17?..

omg k ging dit teruglezen en iedereen hieronder heet gelijk haha

Ik vind dat niet echt tonen van volwassenheid…

ik vind je hier meer een 12jarige meeloper dan een “volwassen” 14jarige

helemaal
:grinning_face_with_smiling_eyes:

wat balen voor je! ik ben dat zelf niet echt gehad.
je kunt bijvoorbeeld in pauze, als je het niet zo gezellig vind, wel eens met je vriendinnen gaan praten over make-up en leuke outfits, misschien vinden hun het ook wel heel leuk!
vertel hun ook wat meer over wat jíj leuk vind, dan word het misschien vanzelf gezelliger.
xoxo good luck!

Ik had in de 1e/2e ook een vriendin die zich veel ouder voelde dan ons groepje, terwijl ze de jongste was. Ze was ook de hele tijd alleen maar bezig met roken/drank/jongens en ze deed net of wij kleuters waren. Anyway, niemand van onze vriendengroep gaat nog met haar om.

Balen voor je, je moet zo lang mogelijk van je kindertijd genieten. Volwassen zijn kan je hele leven nog.

Hehe dat had ik ook, nu loopt ik op heel veel dingen voor haha.

OT: Trek je er niks van aan. En het is niet dat je “ouder” bent hierdoor, je bent gewoon aan het groeien als persoon, en je gaat je met andere dingen bezighouden. Pobeer wat vrolijker te zijn, lach wat meer.

Ohja, roken en drinken en uitgaan is het teken van volwassenheid.

Dat is het juist niet :crazy_face:
ik ben ook 14, en rook niet, drink niet.
Dat vind ik volwassener xd.

wat stom! misschien kan je helpen om hun dingen te laten zien die jij leuk vind. Of een keer over onderwerpen praten die jij leuk vind? :] try it out!

Ik zou inderdaad een keer praten over wat jij leuk vind. Wie weet, misschien vinden zij het eigenlijk ook wel leuk om over te praten!

Edit: verkeerd gelezen, sorreh.

Maar inderdaad dat noem ik niet volwassen. Kijk, je belasting regelen/betalen, dat is pas volwassen :V