Ik lijk jonger dan ik ben

De titel zegt het zelf al. Elke keer als iemand mijn leeftijd schat word ik jonger geschat dan ik werkelijk ben. Ik word binnen een kleine maand 18, maar vaak word ik 15 of 16 geschat wat nu niet echt leuk is. Als ik opstap ga reageren ze steeds verbaasd als ik ik zeg dat ik 17 ben.
Natuurlijk kan je zeggen dat ik me erover kan zetten en opzich maakt het mij ook niet veel uit wat andere zeggen, maar ik voel me er zelf niet prettig bij want zelf zie ik ook dat ik er jonger uitzie dan ik ben.
Ik weet niet goed hoe ik volwassener ‘kan worden’.
Mijn karakter is wel gelijk met dat van een 17-jarige, maar het lijkt of mijn uiterlijk is blijven steken op 15-16 jaar.
Iemand tips?

Ik heb dit ook. Ik ben 22 en er werd laatst gedacht dat ik 16 was, ook niet leuk dus. Ik moet me ook nog overal legitimeren. Geen tips helaas!

Ik heb dit zelf ook.
Heb helaas geen tips.

joh, ik ben 27 en wordt nog 19/20 geschat. Ik zal het me niet teveel aantrekken als ik jou was! Als je straks 40+ bent is het een compliment haha :slightly_smiling_face:

Hey,

ik heb hetzelfde! En ik zie er niets dan voordelen in?

Later zal je er ook jonger uitzien (maar daar heb je nu niks aan).
De voordelen van nu? Je wilt ergens binnen met jongerenkorting? Geen probleem, je bent welkom!
Korting op openbaar vervoer als jongere? Geen probleem!
Onder 18 is gratis? Ik zie er jonger uit dus geen probleem (natuurlijk nog een jaartje voor jou :wink: )
Doe je iets fout, zet een jong beteuterd gezichtje en ze laten je mss gaan. :wink:

En mensen denken dat je jonger bent, welke nadelen heeft dat?
Als ze je iets weigeren toon je jouw ID en zaak is van de baan. Je zegt zelf dat je voldoende maturiteit hebt, dus bewijs met je brein dat je jouw leeftijd bent. :wink:

Edit: als je echt ‘ouder’ wilt uitzien, je uiterlijk veranderen. Ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet, maar stel dat je vlechtjes hebt (met ananas-rekkertjes), tjah… Misschien kan je die al wegdoen. :wink: Ga eens naar de kapster en vraag een andere look, draag mooie en vrouwelijke kledij en gedraag je als de knappe, leuke meid die je bent (want zo kom je het snelste serieus en dus volwassen over. )
Hopelijk heb je hier iets aan. :slightly_smiling_face:

Ik ben 25 en word eigenlijk nooit ouder dan 18 geschat. Hoe ouder je wordt, hoe leuker het is. En als je na het laten zien van je id het verbaasde gezicht ziet voelt dat toch ook best voldaan? ;p Geen tips verder, alleen proberen er niet zoveel waarde aan te hechten en te lachen om verbaasde blikken!

Bij mij komt het omdat ik klein en smal ben. Dus het enige wat ik kan doen is hakken aandoen en aankomen, maar ik wil niet aankomen. Dus dan lijk ik maar jong :’) Ik weet niet of het bij jou aan je gezicht ligt of aan je bouw. Maar maak er je gewoon niet te druk over. Binnen 20 jaar zie jij er waarschijnlijk nog steeds jong uit en dan gaan ze jaloers zijn op jou.

Zelfde probleem. Al denken ze als ik mijn bril op heb dat ik ouder ben. Heel gek haha.

Ach, ik ben 21 en werd laatst nog 15 geschat. Tuurlijk is het niet leuk maar als je 40 bent zie je er ook nog super jong uit en dan is het een voordeel.
Het enige wat je eraan kunt doen is een beetje letten op je kleding (geen overdreven prints maar blousjes en blazers) en misschien je haar veranderen.
Toen ik mijn haar had afgeknipt, zei iedereen dat ik er veel volwassener uit zag.

Ik ben 20 en ik word ook vaak 16 geschat, mede ook door mijn lengte. Heel veel mensen associëren lengte ook met je leeftijd. :’)

Ik zou me er niet al te veel van aantrekken.

Ik heb exact hetzelfde haha (ik word ook over een maandje 18 en ik word ook vaak 15/16 geschat :’) )
Soms is het wel irritant. Van mijn vriendinnengroep ben ik de oudste, maar ik lijk de jongste.
Maar ik vind het niet heel erg ofzo, ik vind het vaak ook wel grappig haha

Probeer mischien een andere kledingstijl uit ? Mischien dat je dat wat ouder door lijkt ! Makeup kan een verschil maken maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je hele laag makeup op gaat doen ! Bijvoorbeeld de makeup van kim kardashian maakt je mischien al ouder omdat zij schaduwen in het gezicht geeft ! En mischien een ander model in je haar maakt ook verschil !
Wees er verder niet onzeker over je bent prachtig zoals je bent ! Later als je iets ouder bent is het juist leuk als ze je jonger schatten !
Het kan ook zijn dat je na een jaar of 2 wat ouder word qua uiterlijk !

heel veel liefde xx

Ik heb dat zelf ook heel erg. Maar ik vind het eerlijk gezegd niet echt een probleem, dus tips heb ik niet echt.
Over een paar jaar ben je er alleen maar blij mee!

mijn aanstaande zwager is 28 en werd vorig jaar 16 geschat en iemand dacht eens dat mijn zus mijn moeder was :grinning_face_with_smiling_eyes:

verder misschien je kledingstyle aanpassen, make-up gebruiken misschien?
en korter haar, gewoon tot schouders ofzo

Ik heb het zelfde probleem! Ik ben 15 jaar en iedereen schat me als 13 jaar dat is echt zo irritant. En als ik zeg dat ik 15 ben kijken ze heel verbaast naar mij. Zelf probeer ik een beetje stoerdere kleding aan te doen.

Zo’n half jaar geleden werd in aangezien voor de vrouw van mijn vader en ik ben 18. Nee, ik heb dit probleem totaal niet :")

Trek het je niet aan, je kunt je toch legitimeren? Je zit nog in je tienerjaren, je bent nog volop aan het veranderen, wie weet schatten ze je over 5 jaar 30, kan allemaal