ik lig niet echt lekker in de groep

Ik was dit jaar nieuw op school, en ik kwam in een hele hechte groep terecht. Ik ben ook nogal verlegen enzo ;/. Ik praat wel eens met mensen, maar je merkt wel dat ik er nogal buiten val. Ik heb wel vriendinnen in de andere derde klassen, door kamp. Maar in m’n eigen klas zit maar een meisje waar ik wel mee praat, maar dat is ook een van de weinige waarmee ik praat
Ik weet niet echt wat ik moet doen dus help of zo? XD

Ze vinden je niet interessant genoeg, probeer meer met hun mee te praten of te praten over dingen die hun interesseren.

geef een feestje en nodig iedereen uit

Wow. Bitch.

Het is gewoon zo anders gingen ze al lang met haar om.

O.

Eh wut?

Hier heb ik ook last van… Echt kut!

Waarom zou zij met de anderen moeten praten over dingen die hen interesseren? :") Om er bij te horen? Dan vinden ze haar waarschijnlijk juist ontzettend wanabe.

Ik zou zeggen luister niet naar bunnyhop :’-) Vervelend voor je zeg, dat je je er niet echt op je gemak voelt en er voor je gevoel niet tussen hoort. Je kan eigenlijk niet veel meer doen dan jezelf zijn. Zijn er geen andere meiden in je klas waar je wat meer mee kan optrekken en waar je je wat meer ‘thuis’ invoelt?

Neem het initiatief om een klassenuitje te organiseren.

Ik denk dat je zelf wat meer initiatief moet tonen, hoe moeilijk het ook is.
Gewoon in de pauze bij wat meisjes uit je klas gaan zitten die je wel aardig lijken, iets leuks vertellen, gezellig meepraten en meelachen. Dan komt het allemaal vanzelf wel.
Een feestje geven is inderdaad ook een goede, dan toon jij het initiatief maar komen ze wel naar jou toe, dan komt het van beide kanten zegmaar.

Het moet van twee kanten komen, dus probeer gewoon niet verlegen te zijn!

Ps. Ik kom trouwens ook uit een hele hechte klas, en als er een nieuw meisje in onze klas kwam waren we júist altijd erg geinteresseerd in haar en vonden we het leuk dat ze bij onze klas kwam. Maar we hebben ook weleens gehad dat zo’n meisje heel verlegen was en niet met ons durfde te praten, terwijl wij dat wel wilden. Dus opnieuw, het moet van twee kanten komen =)

Anders hebben ze toch ook iets van: “boeiend”

Lol nouja zeg :rage:

Maar waar slaat het op dat zij zich aan moet passen om er bij te horen? :’)
Ik heb toch ook vriendinnen met hele andere interesses dan ik, en ik vind het juist heel leuk als zij over iets vertellen waar ik verder niet in geinteresseerd ben. Als je altijd alleen maar over dingen zou praten die je zelf leuk vindt kom je nooit op nieuwe ideeën.

Omdat deze manier gewoon niet werkt, om eerst met hun in contact te komen kan je het best over dingen praten die jullie beiden interesseren.

Dus jij hebt vriendinnen die dingen tegen je vertellen die je niet interesseren? Gezellig gesprek dan :stuck_out_tongue:

@ Bunnyhop
dat kan ook vriendelijker.

Ja. Ik vertel hun over mijn Harry Potter obsessie en zij vertellen mij over hun paarden. Je moet de interesses van anderen kunnen waarderen, vooral als je vriendinnen bent. Dat is hoe ik het zie. Nieuwe ideeën doe je niet op door eeuwig over hetzelfde te praten. En ja ik kan hele gezellige gesprekken hebben met vriendinnen, we doen niets liever.

Wie zegt dat je dan over hetzelfde praat?
Nouja laat maar -.-"

hoe vervelend dat ook is, weet hoe het voelt ben zelf een jaar blijven zitten, sowieso altijd al iets ouder geweest en dus nu 2 jaar ouder dan mijn klasgenootjes, blijf alsjeblieft jezelf en ga niet meepraten over dingen waar je niets om geeft ‘‘om er maar bij te horen’’ hen waarderen is iets anders, maar blijf wel jezelf, dan gaan zij jou ook waarderen :slightly_smiling_face: