ik leer zo goed elke keer.

inmiddels gaat het al stukken beter en haal ik weer goede cijfers dus deze mag gesloten worden!

Dan kan je het niveau gewoon niet aan

welk niveau + klas doe je ? misschien is het te moeilijk of moet je wennen aan de nieuwe leraren, en hoe leer je?

Als je echt goed leert (en niet liegt daarover) is misschien je niveau te hoog

heb het er met iemand over
misschien is het faalangst oid

nouja ik doe nu atheneum, de 3e, en ik vind het wel goed. Maar ik heb denk ik een beetje een concentratie probleem, ik heb met de rest van de vakken absoluut geen moeite. want voor de rest haal ik wel gewoon 7ens en 8en. maar voor wiskunde en natuurkunde enzo, daar heb ik gewoon het inzicht niet voor.

edit: faalangst zou wel kunnen want ik ben echt altijd heel bang dat ik alles fout doe en dat ik iedereen teleurstel.

misschien moet je anders leren?

had ik ook in de 4e klas, nu weet ik tenminste hoe ik het moet aanpakken!
succes girl.

ik maak vaak samenvattingen enzovoort, en ik weet het ook allemaal. maar vaak raak ik op zo’n proefwerk alles kwijt, en weet ik niks meer.

herkenbaar

yeah , ik ook in 3 atheneum met latijn , welk boek heb je voor scheikunde ? (heb morgen een pw namelijk )

ik kan dat met aldie cijfertjes wel . ik ben altijd degene die alles moet uit leggen :stuck_out_tongue:

ja ik had dus precies hetzelfde toen ik in de derde zat ( ook atheneum )
maar euh, dat zijn gewoon de vakken die je niet boeit of interesseert, daar stond ik dus wel onvoldoende voor op mijn rapport, je moet goed je best doen voor de andere vakken om dat dan weer te compenseren met je slechtere vakken.
had ik ook gedaan.

Waarom ga je niet gewoon een niveau lager?

Misschien voel je je dan veel meer op je gemak en gaan je cijfers ook een beetje omhoog!

Of willen je ouders graag dat je atheneum doet?

nou ik wil het zelf ook heel graag en ben bereid er hard voor te werken. maar voor de talen, daar sta ik altijd 8en voor enzo. voor wiskunde heb ik al bijles, maar ik voel me al een tijdje niet zo lekker in mijn vel. (huilerig, verdrietig etc.) en ik weet ook niet hoe het komt. dus misschien komt het ook wel daardoor. ik denk dat ik gewoon alles tegen mijn moeder ga zeggen en ze wil me vast wel helpen.

Dat had ik vorig jaar (3 atheneum, nu 4 atheneum) dus ook vaker.
Toen heb ik er met verschillende leraren over gepraat, en het bleek dat ik ‘verkeerd leerde’. Ik zou er met de leraren, en ook met je ouders, over gaan praten. Dat lucht op en zij kunnen je waarschijnlijk helpen.

Succes ermee meid!

Jij kan wel heel leuk zeggen dat je goed leert. Maar even een uitspraak van mn ak lerares:
‘Soms zeggen ze dat ze zó goed hebben geleerd en vinden ze het raar dat ze een onv hebben. Terwijl ze dan maar een uur of twee of minder eraan gezeten hebben.’
Als dit zo bij jou is moet je niet zeuren xd. Anders moet je gewoon nog beter leren ><’
Je opdrachten van je hw altijd goed maken enz.

oke, fijn dat sommige zich in me herkennen want ik doe echt mijn best. vorig jaar ben ik wel gewoon goed overgegaan.

Hoe pak jij het aan dan?

Dat heb ik ook, tenminste, ik denk dat ik dat dit jaar heb. Moet nog cijfers terugkrijgen maar ik vertrouw niet op veel goeds. Heel vervelend.
Misschien moet je nog wennen aan leraren, aan de manier waarop dingen gevraagd worden?

ik heb net wel een 10 voor frans terug gekregen en een 6,2 voor natuurkunde. maar dat compenseert niet met de cijfers die zo slecht zijn.

1 week of 2 weken van te voren beginnen en dan euh.

paragraaf 1 leren
volgende dag paragraaf2 leren 1 overlezen
volgende dag paragraaf 3 leren 1 en 2 doorkijken

etc. en dan haal ik meestal wel voldoende