Ik leef met zo'n vader.

Hee meid,

Als ik de situatie zo hoor dan heb je hulp nodig.
Stel dat je bij Jeugdzorg ofzo terecht komt, dan proberen ze de situatie in het gezin waarschijnlijk te verbeteren. Je kunt ook naar een psycholoog om enkel te zorgen dat jijzelf je wat beter gaat voelen.

Hoe dan ook: de eerste stap is naar de huisarts (die heeft geheimhoudingsplicht) en daar duidelijk zeggen waarom jij last hebt van de situatie. En vraag asjeblieft om hulp. Want dat heb je nodig. En als je dat kan maakt je dat alleen maar sterker.

Sterkte. <3

Bij ons was het ook niet alleen maar ruzie hoor. Mijn ouders houden van elkaar, ondanks de ruzies. Toch vergeef ik mijn vader nooit. Mijn moeder heeft het hem zo vaak vergeven, maar toch begint hij weer met zijn ruzies. Mijn moeder heeft nog een beetje respect voor hem, ze scheidt niet. Zoals velen van jullie al zeiden ; Als ik jouw moeder was zou ik meteen scheiden. Mijn moeder houdt van me vader, maar hij misbruikt het. Dan moet je toch echt een HELE lieve vrouw zijn als je na zoveel narigheid toch bij je man blijft. Ik heb respect voor mijn moeder, maar mijn vader mag oprotten.

dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan! je kan niet oordelen als je zelf niet in zo een situatie zit. En ik probeer je hiermee niet aan te vallen, excuses hier voor alvast :slightly_smiling_face:

@TS, ik stuur je een prive berichtje want wat jij meemaakt herken ik heel duidelijk. Nu ik 20 ben heb k pas stappen ondernomen en geloof me, dat is veel te laat! Jij bent nog 14 maar je hoort het wel van me in een prive bericht!

Mensen blijven niet alleen bij elkaar omdat ze van elkaar houden of respect voor elkaar hebben. Soms is een gezin zo ontwricht en zijn de verhoudingen zo scheef dat de ouders er moeilijk uit kunnen komen. Immers: verandering zou betekenen dat de hele boel om moet, en dat is ontzettend zwaar. Ik wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is, maar het speelt misschien wel mee. En soms wil een andere kijk op dingen wel eens helpen om jezelf minder rot te voelen. =)

Ik denk eerder sterk dan lief. Maar er is wel een grens en je vader heeft die grens al veel te vaak overschreden.

Praat met een professional. Dat is het enige wat ik er over kan zeggen.
En je moeder is lichtelijk naïef, als ze je vader blijft geloven. Ik snap wel dat ze aan dit wil vasthouden, maar hier schiet niemand iets mee op.

Misschien moeten jullie eens goed praten ? Zodat je vader eens in ziet hoe veel pijn die jullie doet.

en als hij niet wil luisteren zegt dat al genoeg lijkt me.

schop je moeder de deur uit daar!
zij en jullie kunnen niet bij die man blijven, dat gaat helemaal mis na een tijdje, geloof me

Ik heb een vertrouwenpersoon op school, hij loopt altijd rond op school enz. en hij heeft dus gemerkt dat ik geen vrienden heb, dat ik alleen ben, enzovoort. We hebben dus ook heel vaak een gesprek samen. Hij haalt me dan voor een uurtje ofzoiets uit de les en dan praten we erover. Ik heb nog nooit gesproken over de ruzies van mijn vader en moeder. Dit omdat ik weet dat hij één keer in de week ofzoiets mijn vader opbelt om de vertellen over wat we gepraat hebben. Mijn vader mag absoluut niet weten dat ik zo over hem denk.

Wauw, wat heftig!
Toch zou ik als ik jou was met die vertrouwenspersoon op school wel vertellen over de ruzies tussen je ouders. En vertel de vertrouwenspersoon dan ook dat je bang bent dat je vader heel erg boos wordt als hij dit te weten komt.
Jij, je broertje en je moeder hebben hulp nodig van buitenaf.
Succes en heel veel sterkte!

Dan zeg je tegen hem dat hij je vader daarover niet mag contacteren. Hij is tenslotte een vertrouwenspersoon.

Misschien kun je met een vertrouwenspersoon op school gaan praten of iemand anders die je vertrouwt (een vriendin)? Want je moet hier wel wat aan doen, hij mishandelt je moeder gewoon!

Hij speelt ook een beetje de baas in huis. Hij bepaalt wat er gekookt moet worden, hij bepaalt wat ik aan moet doen, hij bepaalt hoe mijn haar eruit moet zien. Ik ben dit wel een beetje zat!

Als hij het weer doet, waarom blijft ze dan bij hem? Ze moet niet in zijn praatjes geloven en jullie een kans geven om fijn zonder agressieve thuissituatie te kunnen leven.

Tjaa ze trapt er gewoon elke keer in. Hij lijkt haar ook elke keer met zijn puppyogen aan van; Ik ga het echt nooit meer doen, ga niet weg? :frowning_face:
Tsjaa het is en blijft haar man.

Ik vind dat je moeder echt wel wat beters hoort te krijgen dan jou vader…

Wow echt erg!
Ik zou er echt met iemand over praten

Wat heftig allemaal! Ik denk niet dat het de perfecte optie is om met je moeder te praten dat ze daar weg moet enzo. Tenslotte kun jij haar nóóit verplichten om te scheiden. Dus zul je, hoe moeilijk het ook is, moeten leven met de situatie zoals het is. Om die situatie voor jou een beetje handelbaar te houden zou ik contact opnemen met je huisarts. Die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Dat klinkt misschien allemaal heel heftig maar dat valt best mee. Uiteindelijk zul je zien dat jij er sterker uit komt. Een psycholoog kan niet al jou problemen oplossen maar kan er wel voor zorgen dat je er mee om leert gaan en het is natuurlijk altijd fijn om je hart te luchten bij iemand. Niet bij de pakken neer zitten meid! Denk hierbij niet aan keuzes die je moeder of vader moet maken maar denk aan jezelf.

dat mag dat persoon niet vertellen. het is een VERTROUWENS persoon. als jij niet wilt dat hij het jou vader vertelt, mag ie dat niet.

Ga alsjeblieft met de vetrouwens persoon praten! Het is zijn beroep dat hij niks door mag vertellen als jij dat niet wilt.