Ik haat mijn vader, echt. Nu zullen jullie vast denken ; Jhaa boeient, maar lees eerst het verhaal even.
Mijn vader en moeder staan bekend om de grootste ruzies. Acht jaar geleden woonden ik, mijn broertje en me ouders in een andere stad. Daar hadden onze
ouders heel vaak ruzie, en dat alleen omdat ze het nooit met elkaar eens waren.
Ik herinner me nog toen ik 5 jaar oud was. Overal lag bloed op de grond, het enige wat je kon horen was luid gebonk, gehuil en geschreeuw. Mijn broertje en ik keken machteloos toe hoe mijn vader mijn moeder stevig vasthield en haar een paar klappen verkoopte. Hij gooide spullen om in huis, het was een puinhoop. Hij duwde mijn moeder van de trap, bedreigde haar met een hamer en sloeg haar. Op de arm van me moeder waren blauwe plekken en rode striemen te zien. Ik zag hoe mijn broertje van 4 naast mij hevig begon te snikken. Ik zelf moest niet huilen, ik was meer boos dan verdrietig. Mijn moeder wilde scheiden, maar ze kon niets doen omdat ik en me broertje nog klein waren. Ze kon ons niet zomaar achterlaten.
In 2003 verhuisden we naar een grotere stad. Nieuw huis, nieuwe buurt. Mijn vader had afgesproken dat hij nooit meer zou vechten met mijn moeder. Nog geen maand later begon het weer. Geschreeuw, gebonk, gehuil, gekreun, alles door mekaar. Nu was het veel minder van een jaar geleden, maar nogsteeds haatte ik mijn vader. Jaren gingen voorbij, en geen dag zonder ruzie in huis.
We wonen nu acht jaar in ons nieuwe huis. Ik ben nu 14, en me broertje 13. Mijn vader is en blijft agressief. Als hij ergens boos om is dan reageert hij het af op mijn moeder en ook heel soms op mij en mijn broertje, terwijl we helemaal niets gedaan hebben. Als mijn vader bijv. zijn portemonnee kwijt is geeft hij altijd mijn moeder de schuld. Vechten komt niet meer voor in ons huis, maar de ruzies die blijven er altijd. Nee, ik leef niet gelukkig. Het verleden heeft mij kapot gemaakt ;
Ik ben helemaal niet sociaal meer. Weinig contact met andere kinderen, altijd stil in de klas. Ik kan ook moeilijk voor mezelf opkomen.
Als ik, mijn moeder en mijn broertje alleen thuis zijn dan schreeuw ik er helemaal op los. Als mijn vader thuiskomt dan is het doodstil in huis.
Ik ben niet open en eerlijk tegen mijn vader.
En zo nog veel meer dingen. Het verleden heeft mij zoals ik al zei, helemaal kapot gemaakt. En dan zeurt mijn vader altijd ; Waarom is het altijd zo saai in huis, waarom praat je nooit tegen me, waarom ben je altijd zo stil. Volgensmij heeft hij geen idee dat dit allemaal door HEM komt. Hij heeft mij en mijn broertje gewoon KAPOT gemaakt. Ik wil alleen wonen met mijn moeder, ik wil weg van hem. Ik ben veel gelukkiger met mijn moeder alleen. Ik wil geen dichtgekropen, angstig leventje lijden. Ik heb nog zoveel jaren te gaan!
Ik weet het, dit is totaal niet boeiend voor jullie maar ik moest het even kwijt. Toch bedankt voor het lezen allemaal.