ik kwam voor haar op, en nou ben ik de lul.

mijn beste vriendin heeft een groepje van 7 jongens en meisjes in haar klas zitten. ze zitten haar steedszwart te maken en gemene dingen te zeggen. Dan zeg ik meestal wel wat terugtegen ze, maar vanmiddag hadden ze iets heel gemeens gezegd, dus ik was zo boos dat ik ze gebeld heben ze flink de waarheid heb gezegd. Nu ontvang ik allemaal smsjes datze me morgen en opschool ‘flink gaan terugpakken.’ ik ben daar best wel bang voor. Flink terugpakken klinkt erger dan een beetje getreiter. En het klinkt misschien als een legende, maar vorig jaar werd er een jongen door hun gepest en toen die een keer iets terugdeed bij hen zou hij ook ‘flink teruggepakt’ worden en nu is hij van school. klinkt vast heel ongelovig maar het is echt waar en nu ben ik best bang voor hun.
Ik weet dat ik een schijterd ben maar ik wil niet naar een andere school. :nauseated_face:

juist goed dat het opgenomen hebt. Dat bellen had niet gehoeven je had het gewoon recht in hun gezicht moeten zeggen. Gewoon morgen naar school zijn anders laat je zien dat je ‘bang’ zou zijn. Gebeurd er toch iets ga naar de leraar/coordinator ofzo…

OMgg…
ik weet ook niet wat je moet doen eigenlijk…
misschien kan je iemand van school inlichten? of het aan je mentor zeggen?
suc6! xxx

Bekijk het even positief; die jongen leefde nog

zorg ervoor dat je morgen gewoon niet alleen komt te staan, en rijd met iemand naar huis…knap van je dat je voor haar opgekomen bent! echt goed

Eerst en vooral wil ik zeggen dat het héél goed is dat je het voor haar hebt opgenomen,
veel mensen zijn daar te laf voor.
Zorg dat je morgen niet alleen naar school gaat, dat je altijd iemand bij je hebt.
Licht zéker iemand hierover in, je mentor, je ouders, weet ik veel wie;
maar zorg dat iemand het weet!

Echt goed van je dat het voor haar opnam!!
En idd, je moet morgen écht naar school gaan. Laat zien dat je ze aankunt, je bent beter dan pestende mensen!
Mocht er iets gebeuren, aarzel dan niet om het door te geven aan iemand op school, zoals je mentor (als je een goeie hebt :stuck_out_tongue:) Maar grote kans dat ze je allen maar bang proberen te krijgen en niet eens iets doen. :slightly_smiling_face: Trek je er niets van aan!

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Eerst alle loof voor je daad om het op te nemen. Top!
Ik denk nu dat het grootspraak is dat ze je morgen terugpakken. Maar ik snap heel goed dat je enigzins wat bang bent, zou ik ook zijn.

Wat je kan doen is, morgen je eerste lesuur ietsje later op school komen.
Jouw klas is dan al in de les en jij gaat richting mentor of conrector.
Iig iemand die hierover gaat, over pesterijen.
Bewaar a.u.b. alle smsjes en dreigingen die je nu gekregen hebt als bewijsmateriaal.
Ga naar je afdelingsleider, desnoods directeur, maar vertel hen je verhaal.
Wat er gaande is met die persoon die normaal de pispaal is en het opnemen van jouw kant. Laat de smsjes zien en verraad hen.
Laat hen maar over de knie gaan en straffen door de school.

nouja, ik was thuis toen ik het hoordedus ik kon niet heel snel naar ze toe fietsen…
En ik heb geen mentor, hij is vorige week overspannen naar huis gegaan en komt voorlopig niet terug, en de vertrouwingspersoon is een raar mens.

je gelooft me niet, of wel. :S

Idd. Je bent er nou toch al meebegonnen, kun je het net zo goed goed afmaken :wink:

Ga in ieder geval naar school. En laat zien dat je niet bang bent.

Ik hoop dat je vriendin het nu voor jou opneemt!
Iig gewoon naar school gaan, desnoods een beetje te laat komen
zodat ze je niet kunnen opwachten ofzo,
en bij je vrienden blijven zodat je er niet alleen voor staat
als het er op aan komt!
Succes <3<3<3

Ik heb wel respect voor jou, dat jij het opnam. Echt knap!

Maarja, dan zit je weer met dit probleem. Een ding is zeker, ga ze niet ontlopen, anders gaan ze jou alleen maar meer ‘aan doen’. Het klinkt een beetje eng, maar loop op hun af en vertel het recht in hun gezicht dat ze dom en zwak bezig zijn.

Heey.
Ten eerste vind ik het echt vet stoer dat je het voor je vriendin opneemt.
En wie er dus niet stoer zijn, dat zijn dus de pesters.
Zowiezo vind ik pesten echt kansloos; iedereen is apart op zijn eigen manier.
Ik zou niet naar me mentor gaan ofzo, dan maak je ze kwaad, en gaan ze misschien buiten schooltijd verder.
Ik zou gewoon niet van ze aantrekken.
Als je niets van je laat horen, en die sukkels gewoon negeert… Dan vinden zijn het op den duur ook niets meer aan!

Succes ermee.
kus :couplekiss_man_woman:

Als ze je slaan, ofzo.
Gewoon terug slaan, nooit de eerste klap uitdelen.
Maar als ze je slaan, en zei beginnen, en je slaat terug, kunnen ze je niks maken (Je school).

En anders, gewoon grote bek terug geven.

oke deze is mischien wat moeilijk maar
ken je niet wat jongens die wat ouder zijn en wat sterker. en vraag hun of ze met je mee willen na school en doe alsof je niet bang bent. die pestkoppen zouden dan niets durfen, daarna moetje naar de directeur gaan, en anders ga je naar de politie en aangifte doen voor bedreiging. je hebt als het goed is de smsjes nog wel dus je hebt bewijs , in de meeste gevallen gaat de politie je wel helpen. ik zou het nu aan je ouder vertellen en via hun de politie inschakelen want dat gepest moet echt een keer ophouden ¬¬

je moet gewoon op school komen en gewoon lachen. en ze gewoon negeren, dat vinden ze het ergst (:

Ik vind het heel goed dat je het voor haar hebt opgenomen, veel mensen hadden het idd niet gedaan uit angst.
Ze proberen je bang te maken, laat je niet kennen, je kunt ze best aan! Dat heb je vandaag toch ook laten zien, jij staat boven hen op dit moment, zij proberen je naar beneden te trekken. Laat dat niet gebeuren!

Ik had in de eerste ook een vriendin die gepest werd door een klasgenoot, ik was telkens degene die het voor haar opnam (ook als enige) en op n gegeven moment probeerde die jongen mij te pesten en ging iedere keer gillen als ik langs liep in de gang (…?) Ik heb me er niks van aangetrokken en er is uiteindelijk verder ook niks gebeurd. Oke, hij is 2 jaar lang door gegaan met dat gillen, maar hij is de enige die er aandacht aan besteedt xD