Ik krijg mn lens niet meer uit =(

Gisteravond wou ik mn lenzen uit doen net zoals elke dag , alleen ik kreeg mn rechter lens niet meer uit en ik was zo moe dat ik er maar mee heb geslapen( een vriendin van mij die heeft ook zachte lenzen en die slaapt er ook soms mee, dus volgens mij is dat het probleem niet) Alleen ik wou hem vanochtend uit doen omdat ging douchen & wou ie er weer niet uit, het lijkt net alsof hij vast is geplakt ofzo.

IEMAND TIPS ?!

Hem weer nat maken? Dat spul wat je er bij krijgt vaak, lenzenspul waarmee je je ogen kan spoelen en of je lens zeg maar. :’)
Wauw wat ben ik goed in uitleggen. :stuck_out_tongue:
Maarja ik heb dat ook soms, dan is ie gewoon heel erg droog en dan word ik gefrustreerd want ik krijg m er niet uit (dat is echt niet aan te raden haha dan komt ie er nooit meer uit) en dan spoel ik hem, nagels knippen kan soms ook werken want als je te lange nagels hebt dan werkt het bij mij ook niet altijd.

Ik je lenzenvloeistof gebruiken om het nat te maken. Daarna kan je hem er waarschijnlijk uithalen.

Ben je zeker dat hij er nog in zit?
Ik slaap iedere nacht met mijn lensen in (heel slecht, ik weet het)
Maar ik kan ze er wel makkelijk uithalen als ik dat wil.

Volgens mij zit hij niet meer in je oog

Ik zou hem er echt zo snel mogelijk uit halen. Mijn vader heeft hem een x achter zijn oog gekregen en toen moest hij geopereerd!!

Eerst even kijken of hij er überhaupt nog in zit
dan met lenzenvloeistof proberen
als het echt niet lukt kan je even langs de plek gaan waar je ze hebt gekocht dan helpen die je

Daar kom je snel achter… door je vinger op je oog te doen.

Doet dat geen pijn, dan zit je lens er nog.
Prikt het, dan zit je in je oog te porren.

Heftig.
Ik ben blij dat ik geen lenzen heb.

Rustig blijven! Ik heb het ook een paar keer gehad en ik raakte dan helemaal in paniek en toen kreeg ik hem er helemaal niet meer uit andere zeggen nat maken bij mij helpt het juist als het oog/lens droog is kan ik hem makkelijker pakken. En laat anders iemand anders het doen mijn moeder kreeg haar lens er ook niet uit en toen heb ik het gedaan.

Ik heb wel eens een keer gehad dat hij was dubbelgevouwen… heel vaag, maar na een maar keer gewoon stevig over mijn oog wrijven kwam hij er ook gewoon weer uit. Volgens mijn opticien is de kans dat hij achter je oog komt echt nihil, dus laat je niet te veel opfokken door die reacties!

Ja hoor, doe niet zo paniekerig. Je doet heel overdreven en je roept nu paniek op. En ze zegt dat het niet lukt, het heeft dus ook geen zin om te zeggen dat ze hem er zo snel mogelijk uit moet halen.

Lenzenvloeistof gebruiken en kijken of je lens er nog wel in zit!

Ik heb wel een keer gehad dat m’n lens naar de bovenkant van m’n oog ging en ik kreeg m er ook bijna niet meer uit!

Hoogsten kan een lens onder het bewegend ooglid gaan zitten, wat bij mij is gebeurd. Maar waarom meteen paniek zaaien? Dat zou eigenlijk niet eens kunnen dat de lens achter het oog komt te zitten.

TS, wat vochter maken door steeds lenzenvloeistof op je vingers te doen en dan nogmaals proberen. Volgende keer niet meer met lenzen in slapen, dat word sterk afgeraden, ook voor zachte lenzen.

De volgende keer zou ik het toch blijven proberen voor je gaat slapen. Er zijn zoveel risico’s, daar wil je niet aan beginnen. Even je vingers goed droog maken zodat je grip krijgt op je lens wanneer je die vast pakt.
Het is mij ook wel eens overkomen, dat komt meestal omdat mijn oog wat aan de droge kant was. Je lens ‘zuigt’ zich dan vast aan je hoornvlies. Houd je oogleden gewoon goed vast en probeer met ultiem geduld ze uit te doen. Lukt het niet, wacht dan even een minuut en probeer het opnieuw. Controleer ook of je lens er nu werkelijk wel in zit.

je hebt ook van die zuignapjes voor lenzen die zet je op je oog en die klempt zich vast aan de lens en vooral bij harde lensen werkt dit erg goed! Kun je volgens mij gewoon gratis bij de opticien krijgen

misschien moet jij eens normaal leren reageren op mensen.

… Wat?

Als ik dat heb haal ik het er altijd heel agressief eruit haha, maar da is niet goed. Maar anders spuit ik die halve lenzen vloeistof in mijn ogen en dan haal ik ze er daarna gemakkelijk uit. Als het echt niet lukt kan je ook naar de opticien gaan en vragen of zij hem er voor je uit willen halen.

Sowieso gewoon rustig proberen te blijven, als ik dat heb ga ik namelijk altijd helemaal stressen en doemscenario’s bedenken terwijl hij er anders gewoon uitging :").
Maar ik doe er altijd eerst wat oogdruppels in m’n oog, want vaak is je oog dan gewoon te droog waardoor hij er niet uitgaat en ga dan heel zachtjes wrijven zodat hij een beetje loskomt en dat werkt meestal wel!

Zo bedoelde ik het helemaal niet, maar ik probeer te voorkomen dat je laks doet. Want mijn vader dacht ook, als hij er niet uit komt vandaag, houd ik hem er nog wel een paar dagen in en toen gebeurde dat dus… Maar ik wil geen paniek opwekken hoor! Wat je ook nog ff kan proberen is een tijdje heel snel knipperen, dan gaan ze er bij mij wel eens uit… wie weet helpt het.