Heyhey,
Ik ben twee weken geleden begonnen met een nieuwe studie, in Groningen in plaats van in Utrecht. Helemaal geweldig, echt superleuk, alleen is er één klein probleem: ik kan maar geen kamer krijgen.
Ik ben al sinds half juli bezig met hospiteren, heb inmiddels al twintig hospi’s/kijkavonden/bezichtigingen gehad. Met huisgenoten, huisbazen, in een grote groep, één op één, het maakt allemaal niet uit: ik word wel uitgenodigd, maar krijg de kamer niet. Ik word er echt onwijs moedeloos van, want ik moet echt een kamer hebben, en wel eentje waar ik voor langere tijd (het liefst vrijwel mijn hele studie) in kan blijven wonen. Ik zit namelijk al bij studievereniging en hockeyvereniging in Groningen, dus ik ben vaak 's avonds daar en mijn laatste trein terug gaat al vrij vroeg. Heen-en-weer reizen is dus echt geen doen.
Het aanbod is er wel, alleen word ik dus steeds niet aangenomen.
Ik sta ingeschreven bij Kamernet, verschillende facebookgroepen en een makelaar. Het enige probleem is dus dat het tijdens de bezichtigingen blijkbaar niet goed gaat. Hebben jullie nog tips? Ik ben echt heel erg klaar met hospiteren, omdat ik dus steeds weer leuk en gezellig moet zijn en me helemaal verheug op de kamer, en dan weer teleurgesteld word