ik krab mijn hoofdhuid kapot

hee meiden, ik houd er nooit zo van om zulke topics te openen (of te lezen, omdat ik dan denk: meid, ga naar de huisarts of stop er gewoon mee)maar ik zit er meer mee of andere het ook hebben. als je geen zin hebt in een heel verhaal: wie heeft hier ook last van?

heb begon ongeveer een half jaar geleden denk ik, toen kreeg ik een bultje op mijn hoofd (denk nog steeds een puistje of zo) maar goed, die krabde ik dus open (zoals ik met veel dingen doe -.-) en toen kwam er een korstje, en die krabde ik er ook af, en toen kwam er weer een korstje, enz. nu dus een half jaar laten, heb ik meer van die bultjes (daar wil ik misschien nog voor naar de huisarts, maar weet nu al dat ik dan iets voorgeschreven krijg, en heb daar geen zin in. wil er liever gewoon de oorzaak van weten) en ik krab dus mijn hele hoofdhuid kapot. echt kapot, het brand na een tijdje, en dan ga ik juist meer krabben. ik kan er ook gewoon niet mee stoppen. sommige mensen bijten nagels, ik krab mijn hoofd kapot… maar goed, mensen die hier ook last van hebben?

ik heb ook soms van die ‘puistjes’ in mn haar en die krab ik ook weg. maar bij mij zitten ze meer bij mn haar dichtbij mn voorhoofd dus niet echt op mn hoofd hoofd. maar meer aan de voorkant.
Ik krab ook altijd mn korstjes open, kan er niks aan doen

ja, bij mij zit het echt op mijn hoofd. en nou ja, dat bultje van een half jaar geleden zit er dus nog steeds. weet dus ook niet of het echt een puist was of misschien iets heel anders (aan gezien ik er nu ook best wel veel van heb…)

Wat is er mis met iets dat je voorgeschreven krijgt, als het ervoor zorgt dat je niet meer je hele hoofdhuid eraf krabt?

Als ik een plekje op mijn hoofd heb krab ik hem ook stuk, echt dom want als ik er niet aan zit is het binnen 1 week weg.

Ik heb eczeem en dat heb ik ook op me hoofdhuid. Misschien dat dat 't is? Ik heb dan ook van die korstjes en als ik ze openkrab, wordt t alleen maar erger. Van de dokter heb ik een shampoo gekregen, waar volgens mij iets van menthol ofzo in zit, en dat verkoelt het wel voor een paar minuten, wat wel fijn is! En daarnaast moet je dan een soort mousse gebruiken die je op die plekjes smeert (wat wel onwijs brandt als 't open is, dus ik zou het erop doen als het niet open is) en dan wordt t wel wat minder! Misschien dat je 't toch even aan de dokter moet vragen, want ik weet hoe vervelend het is :wink:

oh nou, ze bedoel ik het niet persee. het is meer dat ik bij dokters altijd het gevoel heb dat ze al heel snel je van allerlei middeltjes geven terwijl je het misschien ook kan oplossen door bijvoorbeeld je shampoo weg te laten omdat je daar allergisch voor bent. nou ja, kan het niet echt uitleggen maar ik ken dus liever de oorzaak dan dat ik er van af kom door een middeltje

zijn het bij jou gewoon korstjes of ook bultjes ?

Ja, ik doe het ook. Van de stress vooral, echt heel vervelend.
ik loop er al 3 jaar mee

Bij mij zijn het korstjes. Maar je zou idd ook een allergietest kunnen doen, om te kijken of je misschien allergisch bent voor iets wat in je shampoo zit. Ik heb dat laatst ook gedaan, en het bleek dat ik allergisch ben voor een stofje dat vaak voorkomt in shampoo en make-up enzo!

Ik heb omdat ik superveel haar heb, onderin in me nek vaak korstjes omdat het soms zo warm is dat ik het kapot krab…

wow echt! ja dat heb ik dus ook vooral met stress.

Ik had gelijk jeuk toen ik de titel las. haha.
mijn zusje heeft speciale shampoo zonder parfum erin, dat was voor haar een wondermiddel…

Ik heb soms ook eczeem op mn hoofdhuid, dit begint vaak ook met een soort bultje en daarna komt er een korstje op.

Ik kreeg van dokter een hele vloeibare lotion en die werkt echt!

Probeer anders eens een antroposofische arts. Die zijn veel terughoudender met (agressieve) medicijnen en geven vaak ook tips over je leefpatroon. Maar als je echt iets nodig hebt schrijven ze het natuurlijk alsnog voor (:
Ik heb huidproblemen en zit bij een antroposofische arts, ben ik wel blij mee, dan krijg ik ten minste niet gelijk allerlei hormoonzalfjes en zo.
Maar eventjes wat meer ontopic, ik kan je verder niet helpen ): succes

Ja, het is echt heel vervelend:( Belangrijke toets of als ik het heel druk heb en ja hoor, mn hoofdhuid ligt open.

hee bedankt! ja dat bedoel ik dus. van mij mogen ze me best iets voorschrijven, maar als het echt moet

Ik doe dat ook onder in mijn nek waar mijn haar begint heb ik steeds bultjes en die krab ik kapot. En als ik andrelon gebruik dan krab ik heel mijn hoofd kapot want daar kan ik echt niet tegen.

Ik heb niet alles gelezen dus weet niet wat er al allemaal gezegd is, maar van luizen kun je ook bultjes krijgen.

nee het zijn geen luizen. heb vroeger wel luizen gehad (lees: groep 3?) en het jeukt ook niet. dus het is ook niet dat ik krab omdat het jeukt, ik krab gewoon. net als dat een nagelbijter gewoon bijt. alleen denk ik dat deze tik (hoe noem je zoiets?) is ontstaan door een bultje wat ik alsmaar bleef openkrabben