Ik koop te veel voor mijn vriendje!

hooihoii

Ik zit ergens mee en heb jullie mening nodig. Ik heb al een relatie van 6maanden wat seriues is we houden super veel van elkaar alleen koop ik af en toe te veel voor mijn vriend. Voor zijn verjaadag heb ik een suprise party georganiseerd en een cadeau van 200euro gekocht en koop zo ook af en toe merk shirtjes etc. Mijn vraag is of ik niet overdrijf want ik wil nu namelijk ook heel graag een horloge kopen wat hij wilt. Die kost ook weer 120 euro. Financieel gezien zitten we ongeveer op de zelfde lijn… En vanuit zijn kant heb ik kleine dierbare cadeautjes gekregen en 1 gouden ketting. Wat zouden jullie doen??

Ik vind dat het voor de tijd dat jullie samen zijn echt te duur is eigenlijk. Als je het geld hebt is het leuk hoor en eigenlijk moet je het zelf weten, maar ben je nu niet bang dat hij bij je blijft voor die leuke dure cadeaus? Ik vind dit soort bedragen normaal als je lang bij elkaar bent en eventueel ook getrouwd, maar dan ook niet elke maand

Ik denk dat relaties uit meer bestaan dan alleen materialisme en ik zou zelf nooit zoveel geld uitgeven voor één cadeau. Als hij jarig is of jullie een jubileum hebben o.i.d. is het toch veel leuker om één ding te kopen of om bijvoorbeeld een etentje te betalen, dan dat hij het hele jaar door zoveel spullen krijgt. Binnen zes maanden meer dan €300 uitgeven is echt belachelijk.

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?

Ik heb zelf niet het budget om zoveel uit te geven aan iemand anders. Dus ik vind dit persoonlijk heel erg veel. Ik snap ook niet goed waarom het belangrijk is om dure spullen aan hem te geven? Je relatie wordt toch niet minder als je elkaar buiten verjaardagen om alleen wat dingen van een paar euro aan iemand geeft.
Dat geld kan je zoveel beter voor andere dingen gebruiken. Spaar het desnoods op en ga een paar daagjes op vakantie met zn 2en. Dat lijkt mij veel leuker dan een horloge en merkshirts.

Heb je geen financiële verplichtingen dan?

Als jij dat wilt kopen en er zelf niet door in de problemen komt, doe dat dan gewoon. Ik heb ook een tijdje veel dure zaken voor mijn vriend gekocht, puur omdat ik dat fijn vond. Ik vind wel dat je dan niet hetzelfde van je vriend moet verwachten. Maar goed, zolang jij het fijn vindt om dat te doen, maakt het toch niet veel uit wat een ander daar van vindt?

Je moet het zelf weten, maar ik had het niet gedaan. Ik koop ook best wel eens wat voor mijn vriend, maar uit jouw verhaal zou ik opmerken dat je dit in 6 maanden al heel vaak hebt gedaan. En wat NachoCheese ook al zegt, waarom zulke dure spullen?

Waarom koop je zo veel voor hem dan? Verwacht hij dat van jou? Vind je het leuk om kadootjes voor hem te kopen? Waarom ‘moeten’ het altijd dure kadootjes zijn? Verwacht jij dat hij hetzelfde doet?

Persoonlijk vind ik dat je best veel geld uitgeeft voor de tijd waarin je een relatie hebt. Maar uiteindelijk is het jouw geld en mag je zelf bepalen waar je dat aan uitgeeft. Ik denk alleen dat je niet moet verwachten dat hij andersom ook zo denkt, dat hij ook telkens duurdere dingen voor je haalt. Zolang je dat niet doet, is het allemaal prima toch…

Het is jouw geld en je mag ermee doen wat je wilt. Je kunt het alleen niet terugverwachten vind ik. Je koopt iets voor iemand omdat je om diegene geeft, niet omdat je per se een cadeau van dezelfde waarde terug wilt toch?

Ik vind het persoonlijk echt belachelijk veel geld.

Ik koop ook regelmatig dingetjes voor mijn vriend, maar dat hoeft echt niet altijd zó extreem duur te zijn. Het gaat ook om het idee en niet om het prijskaartje vind ik en zeker in zo’n korte tijd samen is dit enorm veel. Maar iedereen moet dat gewoon voor zichzelf weten, als jij zo’n groot budget hebt dan zal je het wel kunnen missen neem ik aan.

Ik begrijp trouwens ook je bericht niet helemaal, ik bedoel als je niet te veel voor hem wilt kopen doe het dan gewoon niet meer? Simpel toch, je doet het zelf.

Ik was al bang dit ik veel kocht voor mijn vriend :stuck_out_tongue: Wij zijn nu twee jaar samen en ik koop zo nu en dan iets voor hem maar dat ligt eigenlijk altijd onder de 10 euro en dat doe ik omdat ik het gewoon leuk vind hem te verassen want zijn gezin is redelijk arm. Maar zo veel geld uitgeven als jij doet vind ik wel een beetje veel, ook omdat jullie gelijke inkomens hebben en pas een half jaar samen zijn. Maar het is je eigen keuze als jij je er fijn bij voelt is dat toch prima?. En als je je toch ongemakkelijk er bij voelt kan je goedkoper cadeaus zoeken als je toch graag cadeaus wilt blijven geven. Ik heb net ook een horloge voor mijn vriend besteld maar die was 5 euro via aliexpress :p. Dat is dan weer zeer budget maar je kan ook gewoon goede voor 20 krijgen wat ik toch een beter bedrag vind persoonlijk.

zucht…

Je moet zelf weten of je dit wilt, als je het kan missen natuurlijk…

Neem aan dat je een al een salaris hebt in plaats van een studentenbaan? :stuck_out_tongue: Ik vind 200 euro voor een verjaardagscadeau echt veel te gek maar als je dit prima kan betalen dan maakt het toch niets uit. Je moet alleen niet verwachten dat hij evenveel teruggeeft anders raak je misschien teleurgesteld als hij niet zo veel geeft als jij.

Je moet zelf weten waaraan jij je eigen geld uitgeeft, maar ik vind het overdreven.

Ik geef ook veel, en hou er niet zo van om te krijgen. Je moet in principe zelf weten wat je geeft, maar aangezien je onze mening vraagt: Ik vind het echt een belachelijk bedrag om te spenderen, zeker na 6 maanden. Veel geven kan, maar waarom moet het perse zo duur?

Als ik het geld had (en een vriend, lol) zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen. Ik hou ervan om cadeautjes te kopen en leuke dingen te organiseren en zo voor mensen van wie ik houdt. Niet na 6 maanden, though, maar goed.