Ik kom zelden klaar

Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje. Ik ben 18 jaar en ik heb 3 jaar een vriend, en we hebben regelmatig seks, maar ik kom nooit klaar. Dat ligt niet aan mijn vriend, die doet het onwijs goed en ik vind het ondanks dat ik nooit kom altijd heel lekker, maar ik slik antidepressiva en ik heb het idee dat het daardoor komt. Er staat namelijk in de bijsluiter dat dat een bijwerking kan zijn. Ik vind het heel vervelend, een beetje voor mezelf, maar vooral voor mijn vriend. Hij zegt van niet, maar ik heb het gevoel dat hij denkt dat het aan hem ligt dat ik nooit klaarkom. Soms zie ik het aan zijn gezicht.
Ik heb last van dwanggedachten en daar ben ik ook een aantal keren depressief door geworden, vandaar dat ik dat slik. Ik wil graag stoppen met mijn medicijnen maar ik praat nooit met mijn ouders over seks (ze hebben me wel voorlichting gegeven enzo maar ik heb geen idee of ze weten dat ik seks heb). Ik vind het moeilijk om te zeggen waarom ik wil stoppen, en misschien krijg ik dan ook weer meer last van mijn dwanggedachten :frowning_face:

Kortom: een lastig dilemma waar ik maar niet uitkom. Hebben jullie advies?

Dit lijkt me heel lastig. Je kunt natuurlijk niet zomaar stoppen met je medicijnen denk ik, dus misschien is het verstandig even naar de dokter te gaan. Hij of zij kan je helpen hiermee!

Heb je het er wel eens met hem over gehad? Dat je denk dat de oorzaak bij je medicatie ligt…

Ik zou niet zomaar ineens ermee stoppen, wellicht zou je er eens met je arts over kunnen praten? Ik weet niet of je therapie hebt gehad voor de dwanggedachten, maar als dat niet zo is zou je dat eens kunnen proberen en dan afbouwen met de anti depressiva.

Ten eerste denk ik dat je ouders er wel vanuit gaan dat je seks hebt. Je bent 18 en hebt al 3 jaar een vriend, die link is snel gelegd dan :slightly_smiling_face:. Het zijn je ouders, je bent volwassen, ik denk dat het wel zou lukken om er samen normaal over te praten. Als ze weten dat je misschien wilt stoppen dan kunnen jullie samen naar oplossingen zoeken. Als de dwanggedachten dan ooit terugkomen zijn ze in ieder geval overal van op de hoogte. Zij willen vast ook het beste voor jou :slightly_smiling_face:

Ten tweede, heb je wel eens een speeltje of iets dergelijks gebruikt? Wil het daarmee wel? Het is niet raar om t daar een keer met je vriend over te hebben, die wil ook dat jij geniet.

tuurlijk weten je ouders dat je seks hebt! je bent 18 en 3 jaar een vriend dan zou het raar zijn als je geen seks hebt.
maar ik snap dat je het moelijk vindt om daar met je ouders over te praten. Je bent 18 dus volwassen dus als je het echt niet met ze wil overleggen mag je zelf bepalen of je er mee wilt stoppen.
maar ik slik geen pillen en kom ook echt heeel zelde klaar en dat komt ook niet door mijn vriend…